کد خبر: ١٨٧١٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/12/27-٢٢:٥١

یکی از دغدغه های زندگی روزمره ی افراد ثروتمند، پیدا کردن گل و گیاهان در شأن خود و دکوراسیون لوکسشان است. اگر این افراد اطلاعات زیادی در زمینه ی گل و گیاه نداشته باشند، در پی حل کردن این مشکل ممکن است به بازارهای محلی سری بزنند و بعد از گشت و گذار چند نمونه گل و گیاه معمولی به اسم گیاهان لوکس را با قیمت بسیار بالا خریداری کنند. در صورتی که گیاهان آپارتمانی لوکس و خاصی وجود دارند که ممکن است در بازارهای محلی پیدا نشوند.

 

آبادان خبر _ در این مقاله با ما همراه باشید تا با چند نمونه از بهترین گیاهان لوکس و قیمتی مناسب دکوراسیون های شیک آشنا شوید. البته توجه کنید که این گیاهان تنها مختص افراد پولدار نیستند و هر فردی که عاشق گل و گیاه باشد می‌تواند این گیاهان را هر چند با قیمتی بالا خریداری کند.

گیاهان خاص
اگر عاشق گیاهان لوکس هستید، این گیاهان را بخرید !!
هر گلی زیبایی و ارزش مخصوص به خود را دارد و اینکه بعضی از گیاهان از بقیه متمایز می‌شوند و قیمت بالاتری دارند، ممکن است به دلایلی باشد که با آن ها آشنا می‌شویم. البته باید توجه داشته باشید که هر گرانی دلیل بر خوب بودن گیاه نیست و این تنها به علاقه و توان مالی شما بستگی دارد که چه گیاهانی را انتخاب کنید. نکته ی دیگر در مورد نحوه نگهداری از آنهاست و باید بدانید که در صورت کمی سهل انگاری در مورد نیازهای گیاهتان، ممکن است ضرر زیادی را متحمل شوید.

مقاومت بالا و سازگاری با هر شرایطی
زیبایی ظاهری برگها، گلها و ساقه
تکثیر سخت و پر هزینه
تعداد محدود و موجود نبودن در بازارهای محلی
در ادامه با زیباترین و لوکس ترین گیاهان و گلهای آپارتمانی گران قیمت و نگهداری آنها آشنا می‌شویم.

ارکیده
یکی از زیباترین گلهای آپارتمانی، انواع ارکیده است که در بین گلها ارزش بسیار بالایی دارد و نگهداری ارکیده نیز نسبتا ارزان است. این گل در بین تمامی افراد جامعه و با هر توانایی مالی محبوبیت زیادی دارد و می‌تواند یک هدیه عالی برای خانم ها باشد. به همین دلیل از ارکیده معمولا در سبد گلهای خواستگاری و یا دسته گل عروسی استفاده می‌شود و به دلیل داشتن رنگ بندی متنوع برای هر سلقه ای مناسب است. این گل به صورت تک شاخه به فروش می‌رسد اما می‌توانید آنها را به صورت چند شاخه و پر در گلدان های شیشه ای بکارید و از داشتنش برروی میز و یا پیشخوان آشپزخانه لذت ببرید.

انواع مختلف ارکیده قیمت های مختلف و ظاهری متفاوت از هم دارند که به نسبت افزایش قیمت با 3 نمونه پر طرفدار و موجود در ایرانآشنا می‌شویم :

ارکیده فالانوپسیس
ارکیده کاتلیا
ارکیده اونسیدیوم


لاکی بامبو
بامبو یکی از گیاهان آپارتمانی لوکس است که به صورت شاخه ای به فروش می‌رسد و بستگی به تعداد پیچ ساقه ها، بافته بودن آنها و یا زادگاه آن قیمت های متفاوتی دارد. اما در کل بامبو علاوه بر زیبایی و لوکس بودن برای انواع دکوراسیون، بر طبق نظریه فنگ شویی، سبب خوش شانسی و ثروت می‌شود. نگهداری از بامبو نسبتا آسان است و باید آن را در یک ظرف شیشه ای دارای آب بدون کلر و در جایی با دمای متعادل و نور غیر مستقیم قرار دهید.

 

گیاهان آپارتمانی گران قیمت
نخل کنتیا
یکی از گرانترین نخل های زینتی داخل آپارتمان با مقاومتی بالا، نخل کنتیا است. قیمت کنتیا بسته به سایز و تعداد شاخه هایی که دارد متغیر است و همه سایز و قیمتی از آن را می‌توانید در بازار پیدا کنید. بودن کنتیا در یک گوشه از پذیرایی در گلدانی بزرگ و زیبا، وقار و شخصیت خاصی به فضا می‌بخشد و به همین دلیل اکثر گیاه دوستان، در دکوراسیون خود از این گیاه استفاده می‌کنند.

 

گیاهان آپارتمانی لوکس
انواع بونسای خاص
انواع بونسای نیز قیمت های متفاوتی دارند و شما می‌توانید نسبت به بودجه ی خودتان، یک بونسای زیبا تهیه کنید. اما بعضی از بونسای های خاص، واقعا مانند یک درخت کوچک و مینیاتوری زیبا می‌درخشند و با داشتن یک تنه ی چوبی ضخیم و فرم گرفته و شاخ و برگ کوچک و ظریف، زیبایی دکوراسیون لوکس شما را چندین برابر می‌کنند. نگهداری از بونسای نیازمند توجه دائمی و خاصی است که ممکن است هرکسی از پس آن برنیاید اما داشتن آن مانند آوردن یک جنگل زیبا به داخل فضای خانه است.

پاچیرا
اسم انگلیسی این گیاه ( money plant ) همه چیز را درباره ی پاچیرا بیان می‌کند ! این گیاه نیز مانند بامبو ثروت و شانس را به صاحبش هدیه می‌دهد و قیمتی نسبتا بالا دارد و با شاخه های بافته و برگهای پهن، زیبایی خاصی به دکوراسیون شما می‌دهد. این درخت زیبا در هر مغازه ای یافت نمی‌شود و بسته به سایز و تعداد تنه های بافته شده قیمت های متفاوتی پیدا می‌کند.

انواع گلهای آپارتمانی و روش نگهداری آنها
زاموفیلیا
یکی از گیاهان معروف و همه پسند، زاموفیلیاست که قیمت این گیاه نیز با افزایش سایز و تعداد شاخه ها افزایش پیدا می‌کند. این گیاه زیبا امروزه داخل اکثر خانه ها یافت می‌شود و رشدی کند دارد. زاموفیلیا از جمله گیاهانیست که مرگ ندارد و تکثیر نسبتا سختی دارد به همین دلیل در لیست گیاهان آپارتمانی لوکس و گران قیمت قرار گرفته است.

زاموفیلیا
کاکتوس های خاص
کاکتوس های کلکسیونی ثابت کردند که تنها گیاهان نیستند که لوکس و گران قیمت اند بلکه کاکتوس ها نیز می‌توانند قیمت هایی بیشتر از گیاهان داشته باشند. قیمت کاکتوس های مختلف به سن، نژاد و سایز آنها بستگی دارد. ممکن است یک کاکتوس ریز و بند انگشتی قیمت بالاتری نسبت به یک کاکتوس 1 متری داشته باشد و تنها دلیل آن نژاد و سن آن باشد. در هر حال افراد ثروتمندی وجود دارند که گوشه ای از خانه ی آنها کلکسیونی از این کاکتوس های گران قیمت است و به دلیل نگهداری آسان و نیاز های کم، می‌توانند به راحتی آنها را چند روز تنها بگذارند و به سفر بروند.

کیکو-آستریاس

گیاهان گوشتخوار
به دلیل ماهیت گیاهان گوشتخوار و کم بودن آنها در بازارهای گل و گیاه، این گیاهان عجیب با قیمت های بالایی به فروش می‌رسند. همانطور که از نام آنها مشخص است، غذای این گیاهان، حشرات و خزندگان ریز است و بودن آنها در خانه علاوه بر زیبایی سبب حذف حشرات موذی درون اتاق ها نیز می‌شود. این گیاهان انواع مختلفی دارند و تنها نمونه های کمی از آنها در ایران موجود است مانند ونوس حشره خوار که بسیار زیباست و غذا دادن به آن یک سرگرمی برای صاحبان آن محسوب می‌شود.

 

منبع:ایران درخت 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: