کد خبر: ٣١٠٩٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1403/02/01-١٠:٢٢

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به وقوع تندباد، گرد و خاک، رگبار و رعد و برق در استان طی روزهای یکشنبه و دوشنبه هشدار سطح زرد صادر کرد.

 

آبادان نیوزبر اساس این پیش‌بینی، وزش باد متوسط تا نسبتا شدید گاهی تندباد لحظه‌ای و احتمال خیزش گرد و خاک محلی و موقتی در ساعاتی از بعد از ظهرها بویژه روز دوشنبه در مناطق جنوب غربی، غربی و تا حدودی مرکزی استان خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

این شرایط می‌تواند منجر به کاهش دید افقی، افت کیفیت هوا، افزایش غلظت آلاینده‌های گرد و خاک، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، شکستن درختان کهنسال و لغزندگی جاده‌ها شود.

همچنین از اواخر وقت یکشنبه تا اواخر وقت سه‌شنبه، سامانه بارشی همراه با رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط تا نسبتا شدید گاهی تندباد لحظه‌ای و احتمال ریزش تگرگ در برخی از مناطق بویژه مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات استان خوزستان فعال خواهد شد.

احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، خسارت به سازه‌های موقت، تاخیر در پرواز و خسارت به محصولات کشاورزی نیز در این مدت وجود دارد.

اداره کل هواشناسی خوزستان به افراد دارای بیماری تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، مسافران و رانندگان توصیه کرد که در این مدت از تردد غیرضروری خودداری کرده و تمهیدات لازم را برای جلوگیری از خسارات احتمالی به کار ببندند.

همچنین از مردم خواسته شده است تا از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر در این مدت خودداری کنند./ اخبار خوزستان

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: