کد خبر: ٢٠١٠٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/02/17-١٠:٠٥

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر ماهشهر گفت: بیش از ۱۵ فقره تخلف در زمینه چرای غیرمجاز، ساخت و ساز و تخریب اراضی ملی در این شهرستان پارسال به دستگاه قضا معرفی شدند.

 

به گزارش آبادان خبر، حجت اله جلیلیان عرصه های منابع طبیعی را از نظر زیست محیطی و اقتصادی ارزشمند دانست و بیان کرد: وسعت مراتع شهرستان بندر ماهشهر بیش از ۲۰۰ هزار هکتار است و هر ساله با آغاز فصل گرما و خشک شدن پوشش گیاهی، احتمال آتش سوزی با کوچکترین محرک وجود دارد.

وی ادامه داد: لذا از مردم تقاضا داریم در صورت مشاهده آتش سوزی در این مکان ها، با شماره ۱۵۰۴ تماس گرفته و یگان حفاظت منابع طبیعی را در جریان آتش سوزی قرار دهند.

جلیلیان اضافه کرد: همچنین مردم می‌توانند از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴، تخلفات در عرصه‌های منابع طبیعی را به یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند.

 رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر ماهشهر در خصوص آتش زدن کاه و کلش مزارع کشاورزی نیز گفت: برخی از کشاورزان طبق عادت دیرینه، پس از برداشت محصول، اقدام به آتش زدن بقایای محصول در زمین کشاورزی می‌کنند که طبق ماده ۲۰ قانون هوای پاک، این اقدام آنها جرم محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی بندر ماهشهر تمامی مراتع این شهرستان را به دقت رصد می‌کنند و در صورت مشاهده تخلف، با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

 

 

 

 

 

خوزستان،خبر خوزستان،اخبار خوزستان،آبادان خبر،آبادان نیوز،ماهشهر،دستگاه قضا

منبع: ایرنا

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: