مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به ورود کمباین‌داران مهاجر به خوزستان در فصل برداشت محصولات کشاورزی گفت: ارائه نتیجه تست منفی PCR مربوط به ۹۶ ساعت قبل توسط کمباین‌داران قبل از فعالیت و ورود به شهرستان‌ها الزامی است.

 

به گزارش آبادان خبر، مهران معلم با اشاره به اقدامات بهداشتی در خصوص اطلاع‌رسانی و نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی در زمینه مشاغل کشاورزی و دامپروری به ویژه در فصل برداشت گندم و کلزا اظهار کرد: خوزستان با وسعت ۶۴ هزار و ۲۳۶ کیلومترمربع و با دارا بودن ۵۵۰ هزار هکتار زمین تحت زراعت گندم، به عنوان قطب دوم کشاورزی کشور محسوب می‌شود و سالیانه از ابتدای اردیبهشت‌ماه تا اواخر خردادماه فصل برداشت گندم و کلزا را پیش رو دارد.

وی افزود: در این دو ماه، خوزستان پذیرای ۲ هزار و ۸۰۰ کمباین‌دار و روزانه ۶ تا ۷ هزار ماشین حمل بار از سراسر کشور برای حمل محصولات زراعتی از حدود ۱۲۰ مرکز خرید گندم و کلزا است. این فعالیت فشرده، با حضور ۲۰ هزار نفر شاغل و ۲۰۰ هزار خانوار کشاورز انجام می‌شود.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: با توجه به این جمعیت گسترده، برنامه منسجمی در راستای نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی کرونا در بخش مشاغل کشاورزی به ویژه در فصل برداشت گندم و کلزا تنظیم شده است و باید بر اساس این مصوبات، اقدامات انجام شود.

معلم ادامه داد: ارائه نتیجه تست منفی PCR مربوط به ۹۶ ساعت قبل توسط کمباین‌داران قبل از فعالیت و ورود به شهرستان‌ها الزامی است و ضدعفونی کمباین‌ها نیز در ورودی شهرستان باید انجام شود. در بدو ورود نیز باید از کمباین‌داران، فرم تعهدنامه رعایت بهداشت اخذ شود.

وی بیان کرد: کمباین‌داران محلی نیز باید توسط اداره جهاد کشاورزی به شبکه بهداشت و درمان معرفی شوند.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: مراکز خرید گندم و کلزا نیز باید شناسایی شوند و بازرسان بهداشت حرفه‌ای از این مراکز بازدید کنند. محل استقرار کمباین‌داران نیز باید با همکاری بهورزان منطقه در زمین‌های کشاورزی و محل‌های تعیین‌شده باشد.

معلم تصریح کرد: در صورت مشاهده علائم خفیف ابتلا به کرونا، این افراد باید به خانه‌های بهداشت و مراکز روستایی برای انجام تست رپید و یا در صورت حاد بودن علائم به مراکز منتخب به منظور انجام تست PCR هدایت شوند.

خوزستان،خبر خوزستان،اخبار خوزستان،آبادان خبر،آبادان نیوز،کمباین،کرونا
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: