کد خبر: ١٨٢٤٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/12/05-٠٩:٤١

بسته خبری معاونت غذا و دارو آبادان

بازرسی از آزمایشگاه های آبادان و خرمشهر

کارشناسان، واحد آرایشی و بهداشتی و میکروبیولوژی آزمایشگاه کنترل کیفی معاونت غذا و دارو آبادان از واحد های تولیدی محصولات آرایشی و بهداشتی و سلولزی در شهرستان های آبادان و خرمشهر، بازرسی از داروخانه ها، مراکز تجهیزات و ملزومات پزشکی آبادان، بازرسی بعمل آوردند و همزمان کمیته ی دارو و تجهیزات ستادی به شکل اضطراری برگرار شد.

 

به گزارش آبادان خبر، و به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو آبادان دکتر زینب جوانمردی سرپرست معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: روز دوشنبه 4 اسفند ماه ۹۹ در راستای بررسی عملکرد آزمایشگاه های کارخانجات تولیدی با هدف کنترل مستمر، کارشناسان واحدهای آرایشی و بهداشتی و میکروبیولوژی آزمایشگاه کنترل کیفی معاونت غذا و دارو آبادان از آزمایشگاه این کارخانجات در شهرستان های آبادان و خرمشهر بازرسی بعمل آوردند.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: طی بازرسی های انجام شده، کلیه موارد تضمین کننده کیفیت محصول از جمله مواد مصرفی و تجهیزات آزمایشگاهی، شرایط محیطی، چیدمان آزمایشگاه، روش های آزمون و.... مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و توصیه ها و تذکرات لازم به منظور بهبود عملکرد آزمایشگاه ارائه شد.

 

برگزاری کمیته ی دارو و تجهیزات ستادی به شکل اضطراری در معاونت غذا و دارو آبادان
به گزارش آبادان خبر، و به نقل از این جلسه صبح روز دوشنبه ۴ اسفندماه ۹۹ با حضور دکتر زینب جوانمردی سرپرست معاونت غذا و داروی آبادان ،دکتر ستار محمدیان رئیس اداره دارو و فرآورده‌های بیولوژیک معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان ،کارشناسان ستادی ،مسئولین فنی بیمارستان‌ها و شبکه‌ها با توجه به وضعيت منطقه در مواجه با ويروس كرونا به شكل فوق العاده برگزار شد.
در این جلسه در خصوص تامين داروهاي مورد مصرف در درمان كرونا ،تامين داروهاي مصرفي به مدت سه ماه ، رعايت پروتكل هاي درماني و كمبودهاي دارويي بحث و تبادل نظر شد.


بازرسی مشترک کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی از داروخانه های آبادان
به گزارش آبادان خبر، و به نقل از دکتر زینب جوانمردی سرپرست معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: روز دوشنبه ۴ اسفند ماه ۹۹ در ادامه نظارتهای مستمر بر داروخانه ها ،کارشناسان اداره نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل با همراهی واحد تجهیزات و ملزومات پزشکی ،واحد فرآورده های طبیعی و مکمل های غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی ،از داروخانه های شهرستان آبادان به صورت سرزده بازرسی بعمل آمد.
وی اضافه نمود: در اين بازرسي ها رعايت پروتكل هاي بهداشتي و كليه مسائل فني مورد بررسي و ارزيابي قرار گرفت.
در همین راستا شماره تلفن ۱۹۰ وزارت بهداشت و درمان آماده دریافت گزارشات و شکایات شهروندان گرامی است.


بازرسی از مراکز عرضه تجهیزات و ملزومات پزشکی در آبادان
به گزارش آبادان خبر، و به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو آبادان: دکتر زینب جوانمردی، سرپرست معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: روز دوشنبه ۴ اسفند ماه ۹۹ از واحدهای عرضه و فروش تجهیزات و ملزومات پزشکی شهرستان آبادان توسط کارشناسان واحد تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی آبادان بازرسی بعمل آمد.
دکتر جوانمردی اظهار داشت: در این بازرسی که به صورت سرزده از مراکز مذکور انجام شد، تمامی اقلام از جمله اقلام سلامت محور مانند ماسک ها، دستکش ها، محلول های ضد عفونی و ... از لحاظ کیفیت ، اصالت، قابلیت مصرف و رعایت قیمت ،بررسی گردیده ، موارد تخلف صورتجلسه شد و نتایج بازرسی صورت گرفته متعاقبا به اطلاع اتحادیه های مربوطه خواهد رسید.
وی در ادامه افزود: برخی از این مراکز اقدام به فروش اقلام سلامت محور با قیمت نامتعارف کرده بودند که با متخلفان برخورد قانونی صورت گرفت.
او در پایان اشاره داشت: در همین راستا شماره تلفن 190 وزارت بهداشت و درمان آماده دریافت گزارشات و شکایات شهروندان گرامی است.

 

آبادان,خبر آبادان,اخبار آبادان,آبادان نیوز,آبادان خبر,خوزستان,خبر خوزستان,اخبار خوزستان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: