کد خبر: ١٦٧٩٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/09/03-١٠:٤٥

بسته خبری محدودیت های کرونایی

چشم انتظار نتیجه موثر محدودیت‌های کرونایی

چند هفته‌ای می‌شود که تعداد مرگ‌های روزانه کرونا در کشور بیش از ۴۵۰ نفر است و روند بستری نیز چندان مطلوب نیست و در این شرایط همه چشم انتظار نتیجه موثر محدودیت‌های کرونایی در هفته‌های آینده هستند.

 

به گزارش آبادان خبر، هرچند روند افزایشی بستری و فوت به علت کووید ۱۹ در هفته آخر آبان ماه به میزان اندکی متوقف شد، اما همچنان فاصله تعداد بستری و فوتی‌ها به نسبت تابستان بسیار بالاست. مسیری که چشم انتظار نتیجه محدودیت‌های اجرا شده از اول آذر است تا سراشیبی سقوط نمودارها را طی کند و جان انسان‌ها را نجات بدهد.

کووید ۱۹ تاکنون هیچ داروی اختصاصی و واکسن موثری نداشته و تنها راه مقابله با آن، رعایت فاصله گذاری و بهداشت است. نکاتی اساسی که همه کشورهای جهان بر آن تاکید می‌کنند و حتی گفته می‌شود که پس از تولید واکسن موثر و ایمن نیز باید این روند ادامه پیدا کند تا همه مردم جهان در برابر ویروس کرونا واکسینه شوند.

با محدودیت‌ها کنار بیاییم

در شرایط حاضر چاره‌ای جز کنار آمدن با محدودیت‌های شغلی و تردد وجود ندارد. زندگی بشر دیگر مثل ماه‌های قبل از شیوع کرونا نیست و نمی‌توان به سادگی از کنار رعایت مسائل بهداشتی عبور کرد.

هرچند ممکن بود که قدری محدودیت‌ها شدیدتر از چیزی باشد که تصویب شده، اما ستاد ملی مقابله با کرونا ترجیح داد که بیش از این فشار اقتصادی به جامعه وارد نشود و به همین دلیل برخی مشاغل در گروه یک در مناطق قرمز مشغول به کار هستند تا ارائه خدمات به مردم متوقف نشود.

در عین حال باید به این نکته توجه کنیم که اجرای محدودیت‌های مشابه در ۴۳ شهرستان از پنجم آبان به مدت دو هفته، تا حد زیادی موثر واقع شده و این شهرستان‌ها حالا از وضعیت قرمز خارج شده‌اند.

علی رضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در همین رابطه گفته بود: در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا (اول آذر) گزارشی در زمینه ۴۳ شهر که قبلا محدودیت اجرا شده بود نیز ارائه شد. وضعیت ۴۱ شهر در روند نزولی است و دو شهر دیگر به زمان نیاز دارند. این نشان می‌دهد طرحی که در پنجم آبان شروع شده، موثر بوده است.

مردم و اصناف رعایت می‌کنند

مشاهده‌های میدانی هم نشان می‌دهد که بسیاری از اصناف از شنبه اول آذر به محدودیت‌های کرونایی گردن گذاشته و موضوع را جدی گرفته‌اند. اتفاقی که می‌تواند در نهایت به کنترل ویروس کرونا در شهرهای قرمز کرونایی کمک کند.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته(یکشنبه) گفت: همکاری مردم در اولین روز اجرای محدودیت‌های کرونایی مناسب بوده است. بر اساس بررسی‌های انجام شده و مشاهدات میدانی، میزان رعایت اصناف مناسب بوده و همکاری خوبی از طرف مردم و اصناف با این طرح انجام شده است.

معاون وزیر بهداشت بیان: این محدودیت‌ها در مشاغل گروه دو، سه و چهار می‌تواند در صورت همکاری و همراهی جامعه و اصناف تا حد زیادی از ایجاد تجمع در مراکز خرید جلوگیری کند. مهمترین راهکار در زمینه مدیریت ویروس کرونا، جلوگیری از هرگونه تجمع افراد در راستای کاهش خطر انتقال ویروس کروناست. هرچه تجمع افراد کاهش پیدا کند، خطر انتقال ویروس کرونا نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

مبارزه با کرونا همچنان ادامه دارد

این در شرایطی است که بدانیم تاکنون ۴۴ هزار و ۸۰۲ نفر در کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده‌اند و مبارزه با این بیماری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور همچنان ادامه دارد.

سید علی دهقان منشادی معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) تهران درباره وضعیت این بیمارستان گفت: روزانه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ مورد مراجعه به دلیل کووید ۱۹ داریم و بین ۳۰ تا ۳۵ بیمار مبتلا به ویروس کرونا روزانه در این مجتمع بیمارستانی بستری می‌شوند.

وی اظهار کرد: کووید ۱۹ هنوز درمان قطعی و صد درصدی ندارد و در نتیجه پیشگیری اصل اولیه در زمینه کنترل این بیماری محسوب می‌شود.

آن‌چه می‌توان با اطمینان گفت این است که باید مانند همه ماه‌های اخیر، زندگی با کرونا را ادامه بدهیم. هم آموزش‌های صحیح را یاد بگیریم و هم به دیگران یاد بدهیم. توجهی به جزییات و شایعه‌ها و خبرهای گوناگون نداشته باشیم. قدر مسلم آن‌چه در سطوح مدیریتی اتفاق می‌افتد، حتی پس از عبور لایه‌های مختلف و در صورت رعایت اصول بهداشتی، تاثیر چندانی بر جامعه نخواهد داشت. هرچند نمی‌توان از تاثیر کلان سیاست گذاری‌ها غافل شد، اما اگر هر شخص از خودش شروع کرده و به اصول بهداشتی بی توجه نباشد، ویروس کرونا پشت در می‌ماند. در نتیجه باید محدودیت‌های کرونایی که از اول آذر اجرایی شده را جدی گرفته و چشم انتظار نتیجه این محدودیت‌ها بمانیم و بعدتر هم از آثار این محدودیت‌ها غافل نشویم.
منبع:ایرنا

 

چه کنیم مردم کرونا را جدی بگیرند؟
آبادان خبر _ این روزها که ویروس کرونا باعث شده تا کشورهای درگیر، گردهم آیی های بزرگ و کوچک انسانی را ممنوع کرده و سفر رفتن و میزان ارتباط با یکدیگر را به صفر برسانند یک پرسش ذهن همگان را به خود مشغول کرده که چرا با گذر زمان، مردم ایران توصیه های ستاد ملی مقابله با کرونا را جدی نمی گیرند و بگونه ای رفتار می کنند که گویا نه خانی آمده و نه خانی رفته!

فراموش کرده اند که نخستین روزهایی که ویروس کرونا تازه شروع به جولان کرده بود، جمله «چه کنم چه کنم تا بیمار نشوم» نقل محافل بود و همگان مترصد خواندن یا شنیدن مطلبی در مورد پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا بودند. توصیه های بهداشتی و سلامت به شدت منتشر می شد و رسانه ها از حال بد بیماران کرونایی می گفتند تا تلنگری باشد برای اقشار مختلف که با مشاهده آن، پروتکل های بهداشتی و درمانی و غذایی را جدی تر بگیرند. موضوعی که باعث شد آمار فوتی های کرونا در آستانه دو رقمی قرار بگیرد و امیدها به مقابله دوچندان شود.

اما با طولانی شدن پروسه مقابله و بازگشت زودهنگام به زندگی عادی در کنار رعایت نشدن پروتکل های اعلامی، این ویروس ناخوانده سوار بر اسب تروای خود، پشت هر خانه نشست و به کوچک و بزرگ رحم نکرد تا آنجا که به گزارش اول آذر ماه سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۸۴۱ هزار و ۳۰۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۴۳۱ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۴ هزار و ۳۲۷ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

بر همین اساس طرح تعطیلات از اول آذر ماه با هدف کاهش تلفات به صورت جدی در سراسر کشور اجرایی شد تا در کنار ایجاد تغییر در رفتار اقشار مختلف جامعه نسبت به جدی گرفتن کرونا، باعث کاهش آمار فوت در اثر کرونا شود. اما متاسفانه این طرح در حالی اجرایی شد که عده ای طرح را به سخره گرفته و پیش از اجرایی شدن آن، بار سفر بستند.

یافتن راهکاری برای بازگشت دوباره جدیت اجرایی شدن پروتکل های بهداشتی مبارزه با کرونا در جامعه و نتیجه بخش بودن طرح تعطیلات به خاطر کرونا، خبرنگار اجتماعی ایرنا را بر آن داشت تا با دکتر مصطفی قانعی رئیس کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی به گفت وگو بنشیند.

در این گفت وگو، قانعی در پاسخ به اینکه چه کنیم تا مردم بیش از همیشه کرونا را جدی بگیرند، گفت: یکسری مسائل که حاکمیتی است را نمی توان به مردم سپرد به این معنا که اگر وزارت بهداشت خطری احساس کند مبنی بر اینکه رعایت نکردن پروتکل ها از سوی گروهی، خطر مرگ برای بقیه به وجود می آورد، باید از طریق حاکمیت اعمال قانون به گونه ای صورت گیرد که کسی که رعایت نمی کند از مجازات عدم رعایت بترسد.

کاری کنیم که رعایت نکردن پروتکل ها ضد ارزش تلقی شود

وی با تاکید بر اینکه باید کاری کرد که رعایت نکردن پروتکل ها ضد ارزش تلقی شود، ادامه داد: این کار با فرهنگ سازی درست نمی شود چنانچه شاهدیم در کشورهای موفق در این زمینه، جدیت در پیگیری و مراقبت و ایزوله کردن افراد جامعه عامل موفقیت آنان بوده است.

ایزوله و قرنطینه دنباله دار شود

قانعی با بیان اینکه یک روز بستن راهها و روز دیگر خواهش کردن از مردم برای خارج نشدن از خانه جواب نمی دهد، تصریح کرد: حاکمیت باید این دو را با هم اجرایی کند یعنی ضمن درخواست از خانه نشینی، راه ها را هم ببندد.

وی افزود: این کار باید ادامه دار شود و جریمه عدم سرپیچی را هم باید به وزارت بهداشت بدهند تا بیمارستان ها را برای پذیرش بیماران مجهزتر کنند.

روانشناسان اجتماعی به میدان بیایند

به گفته رئیس کمیته علمی مقابله با کرونا، فراموش نکنیم که اعمال محدودیت ها بخاطر این است که بیمارستان ها و کادر درمان بتواند بار این تعداد بیمار را تحمل کنند.

قانعی یادآور شد: فراموش نکنیم در پدیده ای که طول می کشد و زمان می برد شاهد افزایش خستگی مردم، کاهش اثر بخشی رسانه ای و پذیرش توصیه ها و افزایش بی تفاوتی ها خواهیم بود که در این جا باید روانشناسان اجتماعی به یاری کادر درمان بیایند تا چگونگی حفظ حساسیت ها را آموزش دهند.
منبع:ایرنا

 

محدودیت‌های کرونایی، چشم انتظار برای نتیجه موثر

به گزارش آبادان خبر، دکتر علیرضا زالی روز دوشنبه اظهار داشت: دورهمی های خانوادگی به شدت کانون ابتلا به بیماری کرونا است و باید از حضور در این گروه مراسم خودداری کرد.

وی با بیان این که کودکان معمولا فاقد علایم بیماری اما ناقل کرونا هستند، یادآور شد: تجمعات خانوادگی به گونه ای است که معمولا کودکان در کنار افراد مسن حضور دارند، این کار می تواند موجب افزایش ابتلا به بیماری و در نهایت مرگ و میر سالمندان شود.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: یکی از دلایل افزایش مرگ و میر گروه های پرخطر می تواند حضور در این گونه مراسم باشد. جمعیت پرخطر با حضور در دورهمی های خانوادگی در معرض بیماری قرار می گیرند.

زالی افزود: اخیرا مقاله ای در مجله نیچر منتشر شده که نشان می دهد، هر اقدام اجتماعی چه مقدار می تواند در ایجاد مخاطره می تواند نقش داشته باشد و آنها را رده بندی کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: در رده اول این بررسی تجمعات کوچک و متوسط قرار گرفته اند که دورهمی ها در زمره این موضوع قرار می گیرد.

نشریه علمی نیچر با انتشار مقاله ای در موضوع عوامل موثر بر کنترل بیماری کرونا به مهم ترین اقدامات و فعالیت های موثر در پیشگیری از شیوع این بیماری پرداخت که بر این اساس تعطیلی دورهمی های خانوادگی با ۸۳ درصد، تعطیلی مراکز آموزشی با ۷۳ درصد و کنترل مرزها با ۵۶ درصد، در صدر این فهرست قرار گرفتند.

قرنطینه شهرها و کشورها نیز در رده ششم جدول با تاثیر ۲۵درصدی در کاهش شیوع کرونا برآورد شده است.

زالی باردیگر به مردم توصیه کرد که همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و از حضور در دورهمی های خانوادگی و مراسم عروسی یا عزاداری پرهیز کنند.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته اعلام کرد : مهمترین اقدام پرهیز از تجمع و دورهمی‌هاست زیرا ۵۱ درصد بستری بیماران به علت دورهمی های خانوادگی اتفاق می‌افتد.

ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم چند روز پیش در برنامه تیتر امشب گفت: دورهمی ها یکی از عوامل اصلی ابتلای مردم به کروناست و ۳۱ درصد ابتلاها در برخی شهرها و ۵۰ درصد ابتلاها در برخی شهرهای دیگر بر اثر دورهمی ها ایجاد شده است.

علیرضا رییسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا هم چند روز پیش اعلام کرد که مهم‌ترین عامل ابتلا به کرونا همین دورهمی‌های خانوادگی است.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۴۷۵ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۴ هزار و ۸۰۲ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.
منبع:ایرنا

 

پیشگیری از کرونا با استفاده از ۲ ماسک بیشتر است؟
به گزارش آبادان خبر، مهری نیک بین، متخصص بیماری های عفونیدرباره استفاده از ۲ ماسک در روزهای کرونایی اظهار کرد: در شرایط فعلی نیازی به استفاده از دو ماسک برای پیشگیری از کرونا نیست، زیرا تنها با زدن یک ماسک هم فرد می تواند به خوبی از خود در برابر این بیماری مراقبت کند.

او افزود: افراد تنها با زدن دو ماسک موجب بسته شدن مسیر درست دم و بازدم خود می شوند؛ همین امر موجب می شود اکسیژن لازم به آنها نرسد.

این متخصص بیماری های عفونی گفت: افرادی که بیماری های زمینه ای دارند حتما باید از ماسک فیلتردار استفاده کنند و تا حد ممکن از منزل خارج نشوند. در این بین افرادی که از سلامتی کامل برخوردار هستند، نیازی ندارند از ماسک‌های فیلتردار استفاده کنند.

نیک بین بیان کرد: فراموش نشود که ماسک‌ها محافظت محدودی دارند و با وجود استفاده از آن‌ها باید فاصله خود را با دیگران حفظ کرده و دست‌های خود را مرتب بشویید.

با شیوع ویروس کرونا کشور‌های مختلف نکاتی را مبنی بر روش صحیح ماسک زدن به مردم توصیه کردند، بسیاری از افراد در محیط‌های خارج از خانه از ماسک استفاده می‌کنند، اما آن‌ها نمی‌دانند که روش‌های استفاده ناصحیح ماسک تأثیری در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا ندارد.

اگر برای جلوگیری از ویروس کرونا می‌خواهید از ماسک استفاده کنید، باید توجه کنید که سازمان جهانی بهداشت استفاده از ماسک‌های پارچه‌ای را توصیه نمی‌کند. اما اگر در محیطی بودید که ویروس وجود داشت و به هیچ وجه به ماسک‌های استاندارد دسترسی نداشتید، می‌توانید از ماسک با دو لایه پارچه نخی استفاده کنید.

شست و شوی مجدد ماسک‌ها به منظور استفاده دوباره آن‌ها کار نادرستی است؛ چراکه به دلیل بازشدن منافذ الیاف موجود در ماسک و همچین تغییر در ساختار فیزیکی و شیمیایی، ماسک قابلیت تاثیرگذاری خود را از دست داده و دارای آلودگی شدید ویروسی یا میکروبی خواهد شد.

بر اساس استاندارد‌های موجود، عمر مفید استفاده از ماسک‌ها حداکثر ۸ ساعت است. حتی معتبرترین شرکت‌های تولیدکننده ماسک به هیچ وجه توصیه نمی‌کنند که از ماسک تولیدی آن‌ها بیشتر از یک بار یا ۸ ساعت استفاده کرد.

به یاد داشته باشید که هر زمان احساس کردید ماسک‌ها مرطوب شده اند، باید آن‌ها را تعویض کنید، در غیر این صورت این ماسک‌ها مکان مناسبی برای تجمع ویروس کرونا خواهند بود. افراد معمولا به دنبال ماسک‌هایی می‌گردند که با عنوان ماسک فیلتردار در بازار معروف شده است. اما بافت پارچه‌ای روی ماسک نقش اصلی را در جلوگیری از ذرات تنفسی دارد، این ماسک‌ها به علت آلودگی هوا در محیط‌های کاری یا محیط آزاد ساخته شده است.

خیلی از افراد این روز‌ها علاقه زیادی به استفاده از ماسک‌های به اصطلاح ( فیلتردار) دارند، اما این ماسک به علت اینکه بازدم فرد از شیر یک طرفه نصب شده روی ماسک خارج می‌شود و احتمال دارد تا فرد سالم در معرض خطر انتشار قطرات تنفسی عطسه یا سرفه افراد مبتلا به کرونا قرار بگیرد؛ بنابراین هیچ نقش حفاظتی ندارد. پس تهیه اینگونه ماسک‌ها با قیمت گران به هیچ وجه برای عامه مردم توصیه نمی‌شود.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

 

کرونا همچنان مسافر اتوبوس های بین شهری!

به گزارش آبادان خبر، همزمان با تشدید محدودیت ها در سراسر کشور و جلوگیری از ورود مسافران کرونایی به حوزه حمل ونقل و طبق دستور وزارت بهداشت باید از ورود مسافران کرونایی جلوگیری شود در همین رابطه از ۲۸ آبان ماه با همکاری وزارت ارتباطات و وزارت راه و شهرسازی برای تمامی بیمارانی که تست PCR آنها مثبت شده باشد به هیچ عنوان بلیت صادر نمی‌شود.

طبق آنچه که از قبل اعلام شده است این محدودیت ها برای حمل و نقل جاده ای از امروز اجرایی خواهد شد اما تا چه جا به جایی مسافران توسط اتوبوس های بین شهری با محدودیت های کرونایی همراه شود؟
البته چندی پیش آذری جهرمی وزیر ارتباطات در توییتر خود نوشت: با همکاری خوب وزارت بهداشت و وزارت راه بر بستر دولت الکترونیکی، از امروز تمامی مسافرات هواپیما و قطار بین شهری با بانک اطلاعاتی مبتلایان به کرونا تطابق داده می‌شوند و از جابجایی افرادی که مبتلا هستند جلوگیری می‌شود. به طوری چند مبتلا امروز از فرودگاه بازگردانده شدند.

آدم نژاد معاون حمل ونقل وزیر راه وشهرسازی امروز اعلام کرد که تمامی ناوگان حمل و نقل ریلی و هوایی به سامانه شناسایی بیماران کرونایی متصل شده اند و به هیچ عنوان برای افرادی که تست آنها مثبت شده باشد بلیت صادر نمی شود.

بخش حمل ونقل جاده ای هنوز به این سامانه متصل نشده و بسیاری از شرکت های حمل ونقلی اعلام کرده اند که هنوز به دولت الکترونیک متصل نشده اند.

رانندگان اتوبوس کد ملی مسافران بین راهی را استعلام کنند
داریوش باقر جوان مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری با بیان اینکه دولت الکترونیک و وزارت ارتباطات در سامانه شناسایی بیماران کرونایی همکاری‌های لازم را انجام می‌دهند, گفت: با توجه به اینکه حجم کار در طی این چند وقت بسیار افزایش یافته و تعداد شرکت‌های حمل و نقل هم در این زمینه بالاست. بنابراین اتصال به این سامانه کمی حساس و زمان‌بر است.

او ادامه داد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در حال راه اندازی پورتالی در این زمینه است و به زودی با بالا آمدن این پورتال امکان اتصال به این سامانه سهل الوصول تر است.

مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری توضیح داد: با توجه به آنکه حمل و نقل هوایی و همچنین حمل و نقل ریلی در یک هفته گذشته به سامانه شناسایی مسافران دارای کووید ۱۹ متصل شده‌اند بنابراین به زودی تعدادی از شرکت های حمل و نقل جاده ای هم به این سامانه متصل می‌شوند.

باقر جوان با بیان اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این زمینه اقدامات بسیار گسترده انجام داده و بخشنامه‌هایی هم در این زمینه صادر کرده است.گفت: با توجه به آن که بسیاری از مسافران اتوبوس های بین شهری در طول مسیر سوار می شوند بنابراین باید راننده اتوبوس در هنگام سوار شدن کد ملی مسافر را دریافت و بلافاصله استعلام کند و در صورتی که تست کرونا آنها منفی باشد و در سامانه به عنوان بیمار شناخته نشده باشند اجازه سوار شدن داشته باشند.

مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری اظهار کرد: در صورتی که رانندگان اتوبوس در این زمینه اقدامات لازم را انجام ندهند مجازاتی از جمله یک سال لغو مجوز رانندکی و همچنین جریمه های نقدی در نظر گرفته می‌شود.

باقر جوان اظهار کرد: ابزارهای جریمه‌ای بسیار زیادی در این زمینه در نظر گرفته ایم و با توجه به اینکه محدودیت‌های تردد تشدید شده است بنابراین استفاده از ناوگان عمومی حمل و نقل جاده ای افزایش یافته در نتیجه باید با اقدامات و تدابیر لازم اجازه گسترش ویروس کرونا را ندهیم.

مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافر تاکید کرد: چارچوب و بخشنامه‌های لازم در این زمینه تهیه شده و ما در این حوزه بسیار جدی هستیم و حتی برای همکاران خود هم کوتاه نمی آییم.

باقر جوان با بیان اینکه ما در این قضیه کوتاه نمی‌آییم چرا که پای سلامتی مردم و مسافران در میان است و باید زنجیره‌ انتقال کرونا قطع شود. گفت: بخشنامه ای در این زمینه آماده شده و به تمامی ادارات کل راهداری استان ها ارسال می شود. طبق این بخشنامه هر مسافری که سوار اتوبوس می شود باید بلافاصله استعلام آنها دریافت شود.

او تاکید کرد: راننده باید با دریافت کد ملی مسافر و استعلام نام وی را از هر طریق از جمله تلفن همراه یا سایت دریافت کند و پس از آن مسافر را سوار کند.

او اظهار کرد: هم اکنون بسیاری از شرکت‌ها در حال راه‌اندازی این سامانه هستند و IP های آن در حال به روز رسانی است. پورتالی هم در همین زمینه راه‌اندازی شده و با همکاری برنامه نویس ها این سامانه به زودی راه‌اندازی می‌شود.

اختلال در سامانه دولت الکترونیک مشگل شرکت های حمل و نقل جاده ای
بسیاری از مدیران شرکت های حمل ونقل مسافری به باشگاه خبرنگاران اعلام کرده اند که این روزها با مشکل اتصال به سامانه دولت الکترونیک رو به رو هستند. این درحالی است که به گفته بسیاری مسئولان از امروز مقرر شده است تا این سامانه به حوزه حمل و نقل جاده ای متصل شود.

بنابراین باید تمامی شرکت های حمل ونقل جاده ای هرچه سریعتر به این سامانه متصل شوند تا از ورود مسافران کرونایی به این بخش به صورت کامل جلوگیری شود.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

خوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،خبرخوزستان،اخبار خوزستان،آبادان،خبرآبادان،اخبارآبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،منطقه آزاد اروند،آبادان خبر،خبر خوزستان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: