کد خبر: ١٦٣١١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/08/04-٢٢:٢٧

آبادان خبر

خونریزی و شوک(4)

مربیان ورزش به احتمال زیاد تنها با موارد اندکی از صدمات مهلک روبه رو میشوند ولی،هرگاه چنین اتفاقی بیفتد،غالبا خونریزی و پیشرفت شوک را نیز به همراه خواهد داشت.

 

آبادان خبر:خونریزی خارجی،به سادگی و با مشاهده آن تشخیص داده میشود.میزان خونریزی،رنگ آن و نمای جریان خونی(جهنده،جریان پیوسته یا تراوش کننده)معمولا آشکار است.

3 روش برای مهار خونریزی خارجی وجود دارد:

1)فشار مستقیم

2)فشار مستقیم و بالابردن عضو

3)گلوگاه های سرخرگی

 

فشار مستقیم

این روش،یک روش ابتدایی است که باید بکوشید و با استفاده از آن،خونریزی را مهار کنید.در صورتی که خونریزی زیاد نیست،یک پانسمان سترون(استریل)مستقیما بر روی زخم قرار داده و فشار دهید.در صورتی که پانسمان سترون در دسترس نیست،میتوان از دستمال یا یک تکه پارچه تمیز استفاده کرد.هرگز نباید پانسمانی را که از خون خیس شده است از روی زخم برداشت،زیرا این کار میتواند لخته تشکیل شده را پاره کرده و خونریزی را از نو آغاز نماید.همواره پانسمان های تازه را مستقیما برروی پانسمانهایی که از خون خیس شده اند قرار دهید.

در صورتی که خونریزی زیاد است،وقت را در جستجوی پانسمان تلف نکنید.دست خود را برروی زخم قرار داده،فشار محکم و مداوم را وارد آورید.

در هر حال،فشار باید تا هنگامی که خونریزی مهار شود،ادامه یابد.این کار ممکن است 5 دقیقه یا بیشتر وقت بگیرد. پس از قطع خونریزی،میتوان یک پانسمان دیگر اضافه و محل را باندپیچی کرد.به خاطر داشته باشید در صورتی که پیش از آن نیز از پانسمانی استفاده کرده اید،نباید پانسمان را از محل زخم تکان دهید،اما پس از مهار خونریزی میتوان محل را باندپیچی کرد.

هشدار:تماس مستقیم با خون دیگران ممکن است موجب عفونت شود.این مسیله خصوصا در مواردی عمومیت دارد که پوست شما دچار بریدگی،زخم یا هر نوع جراحت دیگری باشد.بیشتر خطر از جهت هپاتیت و سایر بیماری های ویروسی است.مواظب انتقال نشانگان اکتسابی کمبود ایمنی یا ناکا باشید.مسیله بسیار مهم این است که استفاده از دستکش لاستیکی یا لاتکس را در مواردی که احتمال تماس با خون یا مایعات بدن فرد مصدوم وجود دارد،توصیه میشود.برای ایجاد نهایت محافظت در قبال این انتقال،کلیۀ افرادی که برای ارایه مراقبت فراخوانده میشوند،باید دستکش های سترون یک بار مصرف در اختیار داشته باشند و در صورتی که شرایط اقتضا کرد،آنها را بدست کنند.

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز،خبرآبادان،اخبارآبادان،منطقه آزاد اروند 

 

جمع آوری:ابوالفضل امیری

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: