کد خبر: ٢٣٤٠٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/10/09-١٠:١٢

تصادف‌های پیاپی در جاده‌های خوزستان خانواده‌های زیادی را داغدار کرده و در ۱۰ ماهه امسال ۵۰۰ نفر در جاده‌های استان کشته شدند.

 

به گزارش آبادان خبر؛ ساعت ۷ و ۷ دقیقه صبح روز شنبه ۴ دی ماه؛ خبر تلخ بود و جانکاه. حادثه‌ای فراموش ناشدنی در تاریخ تقویم حوادث که گواه این است که خوزستان علاوه بر هوا و آب، جاده نیز ندارد.

تصادف‌های پیاپی در جاده‌های خوزستان، خاطره‌های بدی را در اذهان بر جای گذاشته و خانواده‌های زیادی را داغدار کرده است بطوری که برخی حتی دیگر جرات سوار شدن بر مرکب فلزی را هم از دست داده اند. برخی می‌گویند اخباری تکراری از تصادفات، اما نه! مگر جان آدمی تکرار می‌شود.

ثانیه به ثانیه به تلفات جاد‌ه های اضافه می‌شود، ولی عملیات تکمیل پروژه‌ها لاک پشت وار پیش می‌رود. سالهاست هنگام وقوع چنین حوادثی پای چند نهاد و سازمان به میان می‌آید، مسئولان علت حادثه را اعلام می‌کنند و در آخر نیز همه چیز به فراموشی سپرده می‌شود تا حادثه‌ای دیگر و قربانی‌هایی دیگر.

تنها در روز هفتم دی ماه ۱۴۰۰ در جاده‌های خوزستان  یک نفرکشته و ۹ نفر مصدوم شدند، آیا زمان‌های تلف شده در سال‌های اخیر کافی نیست. دیگر بهانه تراشی جایگاهی ندارد. برخی از محور‌های خوزستان بعد از گذشت سال‌ها  هنوز در پیچ و خم وعده‌ها درجا می زنند. جاده‌هایی که مرگ در آنجا کمین کرده و منتظر تردد مسافر است. 

محور اهواز- خرمشهر رنگ خون گرفت!

سرهنگ دولتشاهی رئیس پلیس راه خوزستان گفت: چهارم دی ماه ۱۴۰۰ سانحه ای در محور اهواز خرمشهر به وقوع پیوست  که براساس اعلام اورژانس جاده‌ای استان ۸ نفر فوتی داشته که همگی سرنشینان مینی بوس بودند و ۱۳ نفر هم مصدوم شدند همچنین در این حادثه ۳۰ راس دام نیز تلف شدند.

حادثه  محور اهواز- خرمشهر دی ماه 1400

او در تشریح حادثه‌ای که منجر به فوت و مصدوم شدن ۲۱ نفر شد، افزود: مینی بوس از سمت دراخوین شادگان از جاده حسینیه وارد جاده خرمشهر می‌شده و کارگران پیمانی شرکت نفت یادآوران بودند.

رئیس پلیس راه خوزستان  ادامه داد: مینی بوس سانحه از محور فرعی وارد جاده خرمشهر می‌شود و پس از طی کردن مسیر کوتاهی، دوباره وارد محور فرعی شده، به عبارت دیگر بیشترین تردد اتوبوس‌های شرکت‌ها در جاده‌های فرعی است.

این مقام مسئول گفت: علت اصلی تصادف تجاوز به چپ خودروی ایسوزو بدلیل خستگی و خواب آلودگی تشخیص داده شد که هم نسبت به مینی بوس و هم رانا و پژوی که بعد از آن دچار حادثه شد، مقصر است.

حادثه  محور اهواز- خرمشهر دی ماه 1400

سرهنگ رضا دولتشاهی اضافه کرد:  این جاده فاقد روشنایی است و اگر این جاده جداکننده وسط داشت قطعا شاهد وقوع این حوادث نبودیم.

او گفت: دوطرفه و کم عرض بودن و از سوی دیگر افزایش حجم تردد‌ها به دلایلی از جمله؛ کاروان‌های راهیان نور، همایش بزرگ اربعین حسینی، فعالیت شرکت‌های صنعتی و تولیدی، فعالیت پایانه مرزی چذابه در زمینه صادرات و تجارت، گمرکات و... سبب شده اند تردد‌ها افزایش چشمگیری داشته باشند  و این جاده  را به یکی از محور‌های پرحادثه و حادثه خیز کشور تبدیل کرده است.

اجرای پروژه محور اهواز- خرمشهر عزم  ملی می‌خواهد

سرهنگ دولتشاهی گفت: از سال ۱۳۸۹ قرارداد‌هایی به منظور اجرای پروژه‌های راهسازی منعقد شد، ولی تاکنون هیچکدام از آن‌ها عملیاتی نشدند و فقط در حد کاغذ بوده اند و همچنان وضعیت جاده هیچگونه تغییری نداشته است.

رئیس پلیس راه خوزستان افزود: به گفته مسئولان به دلیل نبود اعتبار‌های لازم، پروژه پس از گذشت سال‌های متمادی عملیاتی نشد و شاهد وقوع حوادث تلخ هستیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: اجرای پروژه راهسازی در محور اهواز-خرمشهر عزم و اراده ملی می‌خواهد و حدود ۲۰روز قبل نکات و هشدار‌ها درخصوص وضعیت جاده‌ها به ویژه این محور را در شورای راهبری به استاندار ویژه خوزستان ارائه دادیم، زیرا شاهد افزایش چشمگیر حوادث رانندگی هستیم.

تصادف در جاده های خوزستان

افزایش ۳۰۰ درصدی تصادفات در محور اهواز-خرمشهر

سرهنگ رضا دولتشاهی ادامه داد: سوانح رانندگی در جاده‌های برون شهری خوزستان به دلیل شیوع کووید-۱۹ و اعمال محدودیت‌های کرونایی کاهش داشته است، ولی در سال ۱۳۹۸ شاهد فوت حدود ۲۵ نفر در این جاده بودیم، ضمن اینکه در ۹ ماهه امسال نیز ۱۹ نفر جان خود را از دست داده اند..

او گفت: نسبت به پارسال به جز این حادثه بیش از ۳۰۰ درصد تصادفات در این محور افزایش یافته است.

رئیس پلیس راه خوزستان ادامه داد: علیرغم اینکه اربعین امسال به صورت مختصر برگزار شد، شاهد وقوع تصادف‌های منجر به فوت و جرح بودیم، پس اگر سال آینده همچون سال‌های گذشته و پیش از کرونا این همایش به شکل مفصل و گسترده برگزار شود، این جاده جوابگو نخواهد بود.

این مقام مسئول اضافه کرد: پلیس به وظیفه خود عمل کرده و می‌کند، ولی نیاز اساسی این جاده تعریض، ۴ بانده شدن و نصب جداکننده وسط جاده است و مسئولان راه و شهرسازی باید در این زمینه وارد عمل شود.

کشته‌های تصادفات خوزستان به اندازه کشته‌های ۵ هواپیمای مسافری بری است!

او گفت: شرکت‌های فعال در این محور حتی حاضر به بهبود وضعیت جاده‌های اختصاصی خود نیستند، زیرا توجه به ایمنی جاده‌ها جزو مسئولیت‌های اجتماعی محسوب می‌شود، ولی در استان ما این موضوع بسیار کمرنگ است، این در حالی است که در استان‌های همجوار، شرکت‌ها به مقوله مسئولیت‌های اجتماعی و ورود به مشکلات مناطق همجوار و رفع آن‌ها کمک می‌کنند.

تصادف در محور اهواز-خرمشهر

دولتشاهی ادامه داد: باتوجه به وضعیت پیش آمده امیدواریم توسعه این جاده در دستور کار قرار بگیرد چراکه امسال از این قبیل تصادفات زیاد رخ داده است و بصورت جمعی شاهد مرگ ۶ یا ۷ نفره و خانوادگی  هم استانی‌های عزیز بودیم و لی متاسفانه کار خاصی انجام نشده است.

رئیس پلیس راه خوزستان گفت: در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۵۰۰ نفر در جاده‌های خوزستان کشته شدند که به اندازه ۵ هواپیمای مسافربری کشته در تصادفات خوزستان داشتیم.

جاده خرمشهر-اهواز یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

امیر پور معاون مهندسی و ساخت اداره راه و شهرسازی خوزستان گفت: جاده خرمشهر-اهواز شامل ۱۲۰ کیلومتر جاده دوطرفه است که در سال ۹۱، مطالعات چهار خطه کردن ۱۰۰ کیلومتر آن توسط شرکت نفت به سرانجام رسید.

او افزود: یکی از محور‌های پرتردد و ترافیک خوزستان، محور اهواز - خرمشهر است که در این خصوص در ابتدای سال ۹۹ تفاهم نامه‌ای بین وزارت راه و شهرسازی، استانداری خوزستان و منطقه آزاد اروند منعقد شد تا هر کدام از این دستگاه‌ها یک سوم از اعتبارات این پروژه را تامین کنند که در قالب این تفاهم نامه عملیات اجرایی در سطح ۲۰ کیلومتر از این محور و با اعتبار ۲۱۵ میلیارد تومان به مناقصه رفت و قرارداد منعقد شد.

امیر پور اضافه کرد: عملیات اجرایی این پروژه تابستان امسال آغاز شد و همچنان ادامه دارد، اما برای ادامه کار در ۸۰ کیلومتر یعنی برای احداث باند جدید این محور به منظور چهارخطه شدن باند، حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

معاون مهندسی و ساخت اداره راه و شهرسازی خوزستان گفت: پارسال وزارت راه و شهرسازی بخشی از سهم خود را در سال نخست تامین کرد، اما سهم دو دستگاه دیگر تامین نشد که قرار شد استانداری یک سوم سهم خود را تامین کند، اما سازمان منطقه آزاد اروند رسما اعلام کرده به دلیل کمبود منابع و همچنین نبودن این محور در محدوده این سازمان، امکان تامین منابع ندارد.

این مقام مسئول ادامه داد: طرح ۲۰ کیلومتر مذکور به ۴ قطعه ۵ کیلومتری تقسیم شده که ۵ کیلومتر اول (۲ کیلومتر) با پیشرفت ۳۵ درصد بر اساس زمانبندی در حال اجرا است.

امیر پور افزود: به دلیل کمبود منابع و بر اساس این تفاهم نامه، کار در ۲۰ کیلومتر آغاز شده است که اگر تامین منابع به اینگونه باشد اجرای کار در کل طول مسیر یعنی ۱۰۰ کیلومتر، چندین سال طول می‌کشد.

او گفت: با توجه به محدودیت‌های دولت، شرکت‌های منطقه و منطقه آزاد باید کمک کنند، زیرا دولت به تنهایی نمی‌تواند در این زمینه کار کند. شرکت‌های نفتی باید در پروژه چهارخطه کردن محور اهواز- خرمشهر  مشارکت داشته باشند

معاون مهندسی و ساخت اداره راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد:  ترافیک بالای این محور ناشی از تردد‌های صنعتی، حضور طرح‌های نیشکری در مجاورت محور و تاسیسات و پروژه‌های نفتی است.

موج سواری مرگ در جاده های خوزستان/ سمفونی مرگ در جاده های خوزستان/ ناقوس مرگ در جاده های خوزستان

امیری گفت: در مدت زمان قانونی تفاهم نامه هستیم  که مدت زمان اجرای آن ۲۴ ماه است و پیمانکار برنامه زمانبدی را طبق برنامه مصوب تنظیم کرده است.

اما اندر حکایت ماجرای تفاهم نامه سه جانبه میان راه و شهرسازی، استانداری و منطقه آزاد اروند 

قبل از آنکه وارد متن تفاهم نامه شویم تفاوت میان تفاهم نامه و قرار داد را با هم بخوانیم.

تفاهم نامه  به سندی گفته می‌شود که طرفین یک قرارداد در نتیجه مذاکرات آن را تنظیم می‌کنند و نشان می‌دهد که طرفین بر روی موضوعات معینی توافق کرده و تلاش دارند تا قرارداد را به پیش ببرند. تفاهم‌نامه نوعی صورت جلسه مذاکرات محسوب می‌شود. طرفین با امضای یادداشت تفاهم یا تفاهم‌نامه اگرچه سعی دارند نسبت به توافقاتی که حاصل شده از ایجاد آثار حقوقی الزام‌آور جلوگیری کنند، ولی در عین حال نشان دهند که نسبت به مذاکرات انجام شده به یک نقطه مشترک دست یافته‌اند تا در ادامه مذاکرات برای انعقاد قرارداد بتوانند به آن استناد کنند.

اصولا تفاهم‌نامه برای طرفین الزام‌آور نیست یعنی تفاهم‌نامه از نظر قانونی قابل استناد نیست، ولی استفاده از برخی عبارات الزام‌آور می‌تواند مدعی را برای رسیدن به ادعای الزام‌آوری کمک کند. بیشترین چیزی که از یک تفاهم‌نامه پشتیبانی می‌کند موضوع رعایت اخلاق حرفه‌ای و حفظ اعتبار برای اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی است.

قرارداد نشان‌دهنده اراده طرفین برای ایجاد یک اثر حقوقی همراه با پذیرش تعهدات و مسئولیت‌ها است. با امضای قرارداد تمامی اسنادی که ذکر شد پایه و اساس تفسیر قصد طرفین محسوب می‌شوند. نقض شرط و بند قرارداد نه تنها ضمانت‌آور است بلکه از اعتبار و حمایت قانونی برخوردار است. قرارداد به عنوان یک سند حقوقی در برابر همگان قابل استناد است و طرفین با استناد به قرارداد نیاز به دلیل بیشتری برای مطالبه تعهدات طرف دیگر ندارند.

توافق‌نامه‌ها به عنوان یک سند قانونی از الزام حقوقی بهره‌مند هستند، اما رسمیت آن‌ها از یک قرارداد کمتر است. ما سوالی که ذهن‌ها را درگیر می‌کند این است که «چرا نباید چنین پروژه‌هایی در قالب قرارداد بسته شوند تا هنگام عمل به وظایف تعیین شده ارگان یا نهادی از زیر بار مسئولیت خود به راحتی شانه خالی نکند».

حکایت تفاهم نامه جاده اهواز- خرمشهر این است که سال ۹۸ تفاهم نامه‌ای میان راه و شهرسازی، استانداری خوزستان و منطقه آزاد اروند منعقد شد که مقرر شد از اعتبار ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریالی مورد نیاز جهت احداث پروژه هر کدام از ارگان‌های مذکور ۳۳.۳ درصد از اعتبار آن را تامین کنند که پس از گذشت حدود ۲ سال از این پروژه تنها وزرات راه و شهرسازی به تعهد خود عمل کرده که آن روند آن هم لاک پشت وار بوده است.

حالا منطقه آزاد اروند زیر بار این تفاهم نامه نمی‌رود و شانه خالی می‌کند. تلاش کردیم که در خصوص بد عهدی و بی تعهدی منطقه آزاد اروند با مسئولان آن مصاحبه‌ای داشته باشیم که پاسخگو نبودند.

محمد خانچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت:  با موضوع حادثه تصادف زنجیره‌ای جاده قدیم اهواز - خرمشهر که باعث کشته شدن نفر شد چهارم دی ماه در این محور تلنگری جدی به همه دستگاه‌های اجرایی در حوزه حمل و نقل است که باید با برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده از بروز چنین حوادثی پیشگیری کنند.

محمد خانچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان

او افزود: عامل انسانی در بروز حادثه تصادف در جاده قدیم اهواز- خرمشهر نمی‌تواند رافع مسئولیت دیگر دستگاه‌های اجرایی برای انجام وظایف و همچنین اعمال اقدامات پیشگیرانه از تصادفات جاده‌ای باشد.

خانچی اضافه کرد: هر پروژه‌ای با ظرفیت بالا که فراتر از توان دستگاه‌های استانی باشد نیاز به تاییدیه کشوری دارد که این تاییدیه با صدور ماده ۲۳ بیان می‌شود و پروژه تعریض جاده اهواز-خرمشهر که در سظح کلان مطرح شده نیازمند تایید ماده ۲۳ بود که باید دستگاه ذیربط (استانداری) آن را انجام می‌داد.

او گفت: ایمن سازی این محور از سوی کارگروهی ویژه دنبال خواهد شد تا با اتخاذ راه کار کوتاه مدت از بروز چنین حوادثی جلوگیری شود.

استانداری به مفاد تفاهم نامه سه جانبه محور اهواز-خرمشهر پایبند است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: محدودیت منابع مالی و اعتباری دلیلی برای تاخیر در اجرای پروژه‌های اولویت‌دار حوزه راه‌ها در خوزستان نیست.

او اضافه کرد: استانداری خوزستان هنوز هم به مفاد تفاهم نامه پایبند بوده و به همین منظور جلساتی را با وزیر راه و بقیه مسئولان در هفته آینده خواهد داشت و تمام تلاش خود را برای جذب اعتبارات بیشتر به جاده‌های خوزستان بکار می‌گیرد.

این مقام مسئول در خصوص تفاهمنامه منعقد شده بین استانداری خوزستان، راه و شهرسازی و سازمان منطقه آزاد اروند در سال ۱۳۹۸ به منظور چهارخطه کردن مسیر اهواز- خرمشهر گفت: این سازمان در حال حاضر به دلایلی مبنی بر بیرون بودن مسیر مذکور از محدوده منطقه آزاد اروند همچنین نبود منابع مالی لازم برای مشارکت در این پروژه، بطور یکطرفه از اجرای این تفاهمنامه خارج شده است.

تبعات حقوقی در انتظار سازمان منطقه آزاد اروند

خانچی افزود: بر اساس این تفاهمنامه، سازمان منطقه آزاد اروند در زمان انعقاد آن، تعهداتی را پذیرفته است که اجرایی نشدن آن‌ها به مثابه ترک فعل محسوب می‌شود و قطعا تبعات حقوقی را درپی دارد.

او با ابزار نگرانی از افزایش تصادفات منجر به فوت در خوزستان افزود: استان خوزستان در آستانه ورود راهیان نور و همچنین مسافران نوروزی است و به‌همین دلیل باید با اولویت‌هایی که تعیین می‌شود نسبت به اصلاح نقاط حادثه خیز توجه بیشتری در این استان شود.

تصادف اتوبوس راهیان نور دانش آموزان دختر در خوزستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: حادثه روز گذشته در مسیر قدیم اهواز- خرمشهر به عنوان یک موضوع پژوهشی برای مراکز تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه ترافیکی است و  این حادثه باید از جنبه‌های علمی مورد بررسی قرار گیرد تا با استفاده از راهکار‌های کوتاه مدت و بلند مدت، مجددا شاهد بروز چنین اتفاقاتی در جاده‌های استان نباشیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: از جمله این اقدامات می‌تواند حضور مستمر پلیس در جاده‌های پرترافیک، توقف خودرو‌های فاقد معاینه فنی، نصب جداکننده در وسط جاده، افزایش روشنایی در محور‌ها و همچنین نصب دوربین‌های ترافیکی باشد.

لزوم مشارکت شرکت‌های حاشیه  جاده اهواز-خرمشهر در پروژه چهار خطه کردن این محور

خانچی گفت:  اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان باید با جدیت، نوسازی ناوگان حمل و نقل شرکت‌های صنعتی که از جاده‌های استان بخصوص محور اهواز- خرمشهر برای جابجایی کارکنان خود استفاده می‌کنند را در دستور کار خود قرار دهد.

او  ادامه داد: عمده افرادی که از این محور برای تردد خودرو‌های طرف قرارداد با صنایع استفاده می‌کنند از کارکنان بهره‌برداری نفت و گاز اروندان و شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان افزود: این شرکت‌ها نیز باید در پروژه چهارخطه کردن محور اهواز- خرمشهر مشارکت داشته باشند.

نقش کمرنگ صنایع بزرگ در مسئولیت‌های اجتماعی خوزستان

اکنون بحث مسئولیت اجتماعی به میان می‌آید. مسئولیت اجتماعی حدود یک قرن است که در سراسر جهان مطرح شده است و در جوامع مدرن و پیشرفته، نگاه‌ها به آن ویژه و خاص است.

در شرکت‌های معتبر دنیا مسئولیت اجتماعی بصورت شفاف در گزارش‌های مالی تبیین می‌شود که این موضوع در وهله اول سبب  افزایش اعتماد عمومی به آن شرکت‌ها می‌شود.

متاسفانه در رتبه بندی شرکت‌ها و صنایع کشورمان، جایگاه ویژه‌ای برای مسئولیت‌های اجتماعی در نظر گرفته نشده است و بسیاری از شرکت‌های بزرگ معتقدند که سر باز زدن از انجام مسئولیت اجتماعی تخلف به حساب نمی‌آید؛ به همین دلیل است که شرکت‌ها ردیف بودجه‌ای  به این امر اختصاص نمی‌دهند.

علیرغم سهم بالای خوزستان از درآمد‌های اقتصاد کشور نقش مسئولیت‌های اجتماعی به حال خود  رها شده و تنها روی کاغذ و در قالب برگزاری همایش‌ها و چندین بخش نامه اداری محدود شده است.

دقت داشته باشیم برای عمران و آبادانی استان خوزستان باید نقش مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها پر رنگ‌تر از قبل شده و شرکت‌ها برای کمک به زیر ساخت‌ها وارد میدان عمل شوند.

محرومیت زدایی با راه اندازی صندوق متمرکز جمع آوری پرداختی مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها 

صادق خلیلیان استاندار خوزستان گفت: نشست‌هایی با شرکت‌ها و صنایع بزرگ مستقر در استان  برگزار شده است که هدف از تعامل با آنان این بود که  شرکت‌ها ضمن عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، نیروی کار مورد نیاز خود را ازافراد بومی منطقه  تامین کنند.

خلیلیان استاندار خوزستان

او افزود: مسئولیت‌های اجتماعی در استان هنوز شکل نظام مندی به خود نگرفته است و در حال حاضر شورای راهبری مسئولیت‌های اجتماعی در استان تشکیل شده و حدود ۳ ماه است که آمار‌ها در حال جمع آوری است.

خلیلیان گفت:  برای جمع آوری اعتبار پرداختی از سوی شرکت‌های مستقر در استان در جهت عمل به مسئولیت اجتماعی صندوقی در نظر گرفته شده است تا وجوه این صندوق برای محرومیت زدایی استان هزینه شود ضمن اینکه این اعتبار در اختیار استانداری خوزستان و سازمان برنامه و بودجه خواهد بود تا بدرستی در مناطق محروم استان هزینه گردد.  

سوال اینجاست آیا برای تخصیص اعتبارات اخذ شده از محل مسئولیت‌های اجتماعی که استاندار وعده آن را در آینده می‌دهد برای راه‌ها و مسیر‌های پر خطر استان فکری شده است؟ چرا نباید جاده‌هایی با این حجم از بار ترافیکی بالا و تردد استاندارد باشند؟    چرا نباید شاهرگ ارتباطی ترانزیتی خوزستان شهرکرد اصفهان دارای باند اختصاصی کامیون رو باشد؟ و چه بسیاری از این چرا‌ها که هنوز بی پاسخ مانده اند.

محور ترانزیتی و پرتردد دزفول به شوشتر یکی از حادثه‌خیزترین محور‌های استان خوزستان است که بار‌ها به لزوم چهارخطه شدن آن اشاره شده است که از اوایل سال ۱۴۰۰ تاکنون نیز در این جاده ۳۰ کیلومتری حدود ۱۰ نفر جان خود را از دست دادند.

افزایش ۷.۴ درصدی تصادفات در سال ۱۴۰۰

مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: کل تصادفات رانندگی ۸ ماه سال ۱۴۰۰، ۱۳ هزار و ۸۶۹ مورد ثبت شده است که نسبت به پارسال ۷.۴درصد افزایش داشته است.

او همچنین تعداد تصادفات اعلام شده به مرکز اورژانس در سال ۱۳۹۹  را ۱۲ هزار و ۹۱۰ مورد عنوان کرد.

شرهانی اضافه کرد: محور‌های شوش-اهواز و ایذه- اهواز بیشترین میزان تصادفات را به خود اختصاص داده اند و گروه سنی در تصادفات بین سنین۲۰ تا ۲۹ معادل ۳۰ درصد و۳۰ تا ۳۹سال معادل ۲۵ درصد اعلام شده است.

خوزستانی‌ها  معتقدند که گامی در جهت خواسته‌های به حق و کمترین مردم برداشته نشده است. در سایه بی توجهی در جاده‌های خوزستان  باز هم خانواده‌هایی داغدار شدند.

البته شاید در این میان صحبت‌های استاندار خوزستان در عملکرد ۱۰۰ روزه اش  که قبل از وقوع تصادف محور اهواز خرمشهر ارائه شد مرحمی باشد بر زخم‌های دل جاده‌های خوزستان.

تخصیص اعتبار ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی به راه‌های اصلی و ترانزیتی خوزستان

صادق خلیلیان استاندارخوزستان درخصوص مصوبه‌ها و اقدامات در حوزه راه و شهرسازی گفت: ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور تکمیل و تعریض راه‌های اصلی که مرکز خوزستان را به استان چهار محال و بختیاری و از آنجا به استان اصفهان و مراکز استانی که در مرکز کشور قرار دارند متصل می‌کنند، در اختیار استان قرار گرفته است.

او این طرح را راهبردی و بسیار حائز اهمیت برای توسعه خوزستان و کشور دانست و ادامه داد: زیرا این طرح به گسترش تجارت و گردشگری کمک می‌کند، ضمن اینکه کاهش هزینه‌های حمل و نقل و مصرف سوخت از دیگر مزایای این طرح به شمار می‌روند.

خلیلیان افزود: جاده دیگری هم در سمت شرق خوزستان وجود دارد که از دیرباز این استان را از طریق استان کهگیلویه و بویراحمد به استان فارس متصل می‌کند و در چندین گلوگاه با مشکلات جدی روبرو است که با مصوبه‌های در دستورکار و برنامه ریزی‌های انجام شده تلاش می‌کنیم آن را طی ۲ سال تکمیل کنیم.

استاندار خوزستان گفت: این پروژه جزو طرح‌هایی هستند که حدود ۳۰ سال تکمیل و اتمام آن‌ها تاخیر دارد، ولی با مصوبه‌های سفر ریاست جمهوری به خوزستان، اعتبار مورد نیاز آن‌ها تامین و مقرر شده در یک زمان بندی ۲ ساله آن‌ها را به سرانجام برسانیم و شاهد رونق تجارت، گردشگری و ایجاد اشتغال باشیم.

اما با نگاهی به آخرین وضعیت جاده‌های خوزستان  بعد از گذشت حدود ۱۵ سال به این نتیجه می‌رسیم که  جاده‌های استان هنوز در پیچ و خم وعده‌ها درجا می‌زند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خوزستان،خبرخوزستان،اخبارخوزستان،خبر خوزستان،اخبار خوزستان،آبادان خبر،آبادان نیوز،حوادث،خبرحوادث،اخبارحوادث،خبر حوادث،اخبار حوادث،تصادف

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: