کد خبر: ٢٢٤٨٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/06/15-١٠:٥٣

شریفی گفت: بیش از ۷۵ درصد مخازن سد‌های استان خالی است و پیشنهاد تاخیر در کشت پاییزه مطرح شد.

 

به گزارش آبادان خبر، علی شریفی مدیر برنامه‌ریزی مخازن سد‌ها و رودخانه‌های سازمان آب و برق خوزستان گفت: در حال حاضر بیش از ۷۵ درصد مخازن سد‌های استان خالی است و پیشنهاد می‌کنیم برخی از کشت‌های پاییزه به ویژه گندم با تاخیر انجام شود تا شاهد آغاز بارش‌ها باشیم.

او با بیان اینکه در حوضه دز حدود ۲۵۰ میلیون متر مکعب حجم مفید آب وجود دارد، افزود: حدود یک میلیارد متر مکعب در حوضه سد‌های کارون، حدود ۲۵۰ میلیون متر مکعب در حوضه کرخه، ۳۰۰ میلیون متر مکعب در سد مارون و حدود ۷۰ میلیون متر مکعب نیز در سد جره حجم مفید آب وجود دارد.

شریفی با اشاره به اینکه برنامه سازمان آب و برق خوزستان تامین آب کشت‌های موجود است تا محصولاتی که در حال حاضر کشت شده و بر روی زمین هستند، برداشت شود، تصریح کرد: پیشنهاد سازمان آب و برق خوزستان این است که برخی از کشت‌های پاییزه به ویژه گندم با تاخیر انجام شود تا شاهد آغاز بارش‌ها باشیم.

مدیر برنامه‌ریزی مخازن سد‌های سازمان آب و برق خوزستان ادامه داد: جلساتی در استانداری خوزستان برای تامین آب کشت پاییزه برگزار شده، اما هنوز تصمیمی در این خصوص نهایی نشده است و اگر بخواهیم برای کشت‌های پاییزه به طور کامل تامین آب انجام دهیم، باید این کشت‌ها تا آذرماه به تاخیر بیافتند تا فصل بارش‌ها آغاز شود و ما بتوانیم نسبت به تامین آب مورد نیاز این کشت‌ها اقدام کنیم.

آبادان خبر،آبادان نیوز،خوزستان،خبر خوزستان،اخبار خوزستان،سد
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: