کد خبر: ٢٢٦١٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/06/23-١٤:١٤

اولین مرکز شبانه‌روزی تزریق واکسن کووید19 خرمشهر در شبستان غدیر مصلی این شهرستان افتتاح شد.

 

به گزارش آبادان خبر، حجت‌الاسلام محمدجواد عادل‌پور، امام جمعه خرمشهر در آیین افتتاح این مرکز ضمن تقدیر از تلاشگران دانشگاه علوم پزشکی آبادان و شبکه بهداشت و درمان خرمشهر اظهار کرد: با افتتاح این مرکز این زمینه بیشتر فراهم شد تا مردم در اسرع وقت بیایند و تزریق واکسن خود را انجام بدهند.
وی اضافه کرد: از همشهریان فهیم و عزیز درخواست داریم که فرصت را غنیمت بشمارند و برای تزریق واکسن تعجیل کنند و ثانیه‌ای این کار را به تاخیر نیندازند.
امام جمعه خرمشهر ادامه داد: برای قطع انتقال زنجیره ویروس نیاز مبرم به واکسیناسیون است تا درصد بالایی از مردم ایمن شوند و در این بین همراهی همه‌جانبه یک امر ضروری است، امیدوارم در این مسیر نیز مردم نهایت همکاری را داشته باشند تا به آن درصد مور نیاز باید برسیم.
وی بیان کرد: بر هر مسلمانی واجب است که هم سلامت خود را حفظ کند و هم به سلامت دیگران احترام بگذارد، ما در عین حالیکه لازم است به شعائر دینی خود به ویژه عزادارای سید و سالار شهیدان احترام بگذاریم باید پروتکل‌های بهداشتی را نیز به نحو شایسته و دقیق و با وسواس رعایت نماییم.
حجت‌الاسلام عادل‌پور خاطرنشان کرد: اگر به خاطر بی‌توجهی ما کسی بیمار شود و آسیب ببنید، در قبال آن ضامن و مسئول هستیم و در این مسیر باید به خود آموزه‌های امام حسین(ع) در راه حفظ سلامتی رجوع کنیم.
در ادامه محمد حیدری، فرماندار ویژه خرمشهر نیز اظهار کرد: امروز به حول و قوه الهی و با مساعدت همه دستگاه‌های اجرایی، افتتاح نخستین مرکز شبانه‌روزی تزریق واکسن کرونا در خرمشهر را شاهد بودیم.
وی اضافه کرد: دولت این روزها تمام توان خود را به کار گرفته تا با افزایش واردات واکسن و افزایش تولید واکسن داخلی تغییرات بسیاری را در این فضا ایجاد نماید که در 20روز گذشته به خوبی شاهد این تغییر بوده‌ایم.
دکتر حیدری تصریح کرد: در این بین مردم باز هم باید مثل گذشته مشارکت عمومی خود را برای دریافت واکسن کرونا نشان بدهند چرا که سرنوشت مشترک همه ما در گرو کار گروهی و مشارکت عمومی قرار دارد، در این مسیر هر شخصی که خود را واکسینه کند گویی که کل جامعه را واکسینه کرده است..
وی بیان کرد: در روزهای گذشته شاهد بودیم که در پرتو تلاش کادر درمان و مجموعه‌های مراکز بهداشتی، روند ابتلا و بستری کاهش پیدا کرده است و به فضل الهی در حال عبور از پیک پنجم کرونا هستیم.
فرماندار ویژه خرمشهر افزود: در این بین جا دارد از تلاش‌های دکتر سلمان‌زاده و سرکار خانم پروین و همه عزیزان تلاشگر بهداشت و درمان نهایت قدردانی را داشته باشم.
وی تصریح کرد: در روزهای آتی با همراهی امام جمعه شهرستان و با استفاده از ظرفیت بزرگان، متنفذین و نخبگان و هر فردی که در اقناع عمومی و تشویق به تزریق واکسن می‌تواند کمک حال ما باشد، برای این مهم دعوت عمومی گسترده‌ای خواهیم داشت.
حیدری گفت: باید بگویم که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بخش عمومی خرمشهر کاهش پیدا کرده است و به همین خاطر از مردم خواهش می‌کنیم کماکان فاصله اجتماعی را رعایت کنند و از حضور در دورهمی‌ها به شدت پرهیز کنند چرا که بیش از 50درصد موارد ابتلا در دورهمی‌ها اتفاق افتاده است، یادمان باشد که سایر اقدامات، مکمل تزریق واکسن هستند و بعد از تزریق واکسن نیز باید توصیه‌های بهداشتی رعایت شود.

 

 

خوزستان،خبر خوزستان،اخبار خوزستان،آبادان خبر،آبادان نیوز 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: