کد خبر: ١٩٢٨٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/01/21-١٢:١٤

شرکت ال جی اعلام کرد که از بازار تلفن‌های همراه خارج می‌شود و پس از آن می‌خواهد به سرمایه گذاری و ساخت اتومبیل‌های برقی روی آورد.

 

به گزارش آبادان خبر، شرکت ال جی رسماً اعلام کرده است که از طراحی و تولید تلفن‌های هوشمند منصرف شده و کل تجارت تولید تلفن همراه را تا ۳۱ ژوئیه پایان می‌دهد. فروش دستگاه‌های تلفن همراه ال جی تا زمان پاکسازی موجودی کالاها در بازار ادامه خواهد داشت. برای کارشناسان حوزه فناوری، اخبار خداحافظی ال جی از بازاز تلفن‌های همراه خبر تعجب آور نیست، خصوصاً اینکه این شرکت اخیراً از رقابت با سایر رقبا جا مانده بود و میزان فروش تلفن‌های این شرکت با وجود توسعه در ساخت مدل‌های جدید، روندی نزولی را طی می‌کرد.

خروج از بازار تلفن زمینه ساز ورود به صنعت خودروسازی

از طرف دیگر، شرکت ال جی می‌گوید: " تصمیم استراتژیک ال‌جی برای ترک بازار رقابتی تلفن همراه، به این شرکت اجازه می‌دهد منابعش را در حوزه‌های دیگری مانند خودرو‌های الکتریکی، دستگاه‌های متصل، خانه‌های هوشمند، رباتیک، هوش مصنوعی و همچنین پلتفرم‌ها و خدمات دیگر که فرصت رشد در آن‌ها وجود دارد، صرف کند. "

LG با خروج از بازار تلفن همراه قصد ورود به صنعت خودروسازی را دارد

برای ال جی، تمرکز بر صنعت خودرو منطقی است، خصوصاً به این دلیل که در چند سال گذشته این شرکت سرمایه گذاری زیادی در بازار خودرو‌های الکتریکی کرده و اکنون که تقاضا برای این اتومبیل‌ها در حال افزایش است، ال جی می‌تواند رویکرد‌های جدیدی را اخذ کرده و از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببرد.

ساخت باتری برای خودروهای الکتریکی

به عنوان مثال شرکت LG Chem یکی از پیشگامان در تولید باتری در جهان است. این شرکت تولید انبوه اولین بسته‌های باتری لیتیوم یونی خود را برای خودرو‌های الکتریکی ۲۲ سال پیش آغاز کرده و در حال حاضر تأمین کننده باتری مدل‌های زیادی از جمله Ford Focus، Chevy Volt و Renault Zoe است. در کنار باتری، این شرکت به ساخت نمایشگر، دوربین‌ها و سایر اجزای مورد نیاز برای ساخت این نوع اتومبیل‌ها مشغول بوده است.

LG با خروج از بازار تلفن همراه قصد ورود به صنعت خودروسازی را دارد

ال جی در زمانی مناسب تصمیم به ورود به بازار خودرو‌های الکتریکی گرفته است. اکنون شرکت‌های بزرگ فناوری مثل اپل، شیائومی، هوآوی و چند شرکت بزرگ دیگر با همکاری خودروساز‌های سنتی، سعی در سرمایه گذاری در بازار اتومبیل‌های برقی را دارند. گفتنی است، با رشد تقاضا و فراگیر شدن خودرو‌های برقی بین مردم، تقاضا برای باتری‌های این نوع اتومبیل‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند و این موضوع می‌تواند به معنای سود بسیار زیاد برای شرکت ال جی باشد.

 

آبادان خبر،آبادان نیوز،فناوری،ال جی،گوشی

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: