کد خبر: ٢٨٦٦٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/11/20-١٣:٠٤

رییس اداره میراث فرهنگی آبادان از رونق دوباره سینما شیرین این شهر خبر داد.

 

آبادان نیوزسید شمس‌الدین نوربخش‌غفاری، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آبادان می‌گوید: اگر بخش خصوصی روی سینما شیرین آبادان سرمایه‌گذاری کند این سینما به روزگار رونق خود بازمی‌گردد.

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان خبر

سرپرست اداره میراث فرهنگی آبادان با بیان اینکه یکی از راه‌های برون‌رفت از معضل تعطیلی سینما شیرین تغییر کاربری با حفظ هویت آن است به ایسنا گفت: طرح مرمت سینما شیرین آبادان با هدف احیا، جذب سرمایه‌گذار و بهره‌برداری از این مکان فرهنگی و تاریخی در حال بررسی است و در دستور کار قرار دارد.

نوربخش‌غفاری با بیان اینکه احیای سینما شیرین از اولویت‌های مهم اداره میراث فرهنگی است خاطرنشان کرد: اداره میراث فرهنگی تلاش خود را برای بازگشت رونق به این سینما خواهد کرد.

وی افزود: اگر بتوانیم با سرعت این طرح را پیش ببریم و سینما شیرین به بخش خصوصی واگذار شود، این سینما همچون گذشته مورد استفاده مردم این شهر قرار خواهد گرفت.

رییس اداره میراث فرهنگی آبادان با اشاره به اینکه گروه‌های فنی و تخصصی ماه‌هاست که مشغول کار هستند و نقشه فاز اول پروژه مرمت صورت گرفته اظهار کرد: هم‌اکنون سینما شیرین در دست مرمت و تعمیر زیرساختی است و در صورت جذب سرمایه‌گذار این سینما دوباره فعالیت خود را با کاربری تعیین شده یعنی فرهنگی و هنری آغاز می‌کند.

پایگاه خبری تحلیلی آبادان نیوز

سینما شیرین آبادان که با قدمتی ۸۰ ساله یکی از چندین سینماهای آبادان در قبل از انقلاب است در سال ۱۳۱۰ در دوره پهلوی اول با ظرفیت بیش از ۷۰۰ نفر توسط بخش خصوصی و یک تاجر هندی ساخته شد. این سینما تنها سینمای غیردولتی در آن زمان بود. سینما شیرین در مرکز تجاری شهر آبادان در منطقه امیری خیابان منتظری (شاپور سابق) قرار دارد و در دوره ساخت خود نخستین سینمای مجهز آبادان به شمار می‌رفت که ۲ طبقه سر پوشیده و یک سالن نمایش تابستانی داشت. پس از جنگ جهانی دوم با افزودن ۲ طبقه دیگر به ساختمان این سینما به بزرگترین سینمای ایران تبدیل شد./ آبادان خبر

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: