کد خبر: ١٨١٩٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/12/03-٠٩:١٨

بسته خبری اقتصادی

ثبات در نرخ رسمی تمام ارزها

بانک مرکزی امروز (یکشنبه، سوم اسفندماه) نرخ رسمی ۴۷ ارز را اعلام کرد که با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی نرخ همه ارزها نسبت به دیروز ثابت ماند.

 

به گزارش آبادان خبر، امروز هر دلار آمریکا ۴۲ هزار ریال، پوند انگلیس ۵۸ هزار و ۸۴۰ ریال و یورو ۵۰ هزار و ۹۰۰ ریال ارزش‌گذاری شد.

همچنین هر فرانک سوئیس ۴۶ هزار و ۸۵۶ ریال، کرون سوئد پنج‌هزار و ۷۲ ریال، کرون نروژ چهار هزار و ۹۶۳ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۸۴۴ ریال، روپیه هند ۵۷۹ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۷۹۸ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۶ هزار و ۴۱۸ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۷۹۶ ریال، دلار هنگ‌کنگ پنج هزار و ۴۱۸ ریال و هر ریال عمان ۱۰۹ هزار ۲۳۳ ریال قیمت‌گذاری شد.

امروز در تابلوی بانک مرکزی، هر دلار کانادا ۳۳ هزار و ۳۰۰ ریال، دلار نیوزیلند ۳۰ هزار و ۶۷۸ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۸۶۵ ریال، لیر ترکیه ۶ هزار و ۳۲ ریال، روبل روسیه ۵۶۸ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۲ هزار و ۸۷۳ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۳۳ هزار و ۵۲ ریال، ریال عربستان سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۲ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۶۹۶ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۵۶۷ ریال، ۱۰ روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۱۴۹ ریال، کیات میانمار (برمه) ۳۲ ریال، یکصد روپیه نپال ۳۶ هزار و ۱۱ ریال، یکصد درام ارمنستان هشت هزار و ۱۳ ریال و دینار لیبی ۹ هزار و ۴۳۳ ریال ارزش‌گذاری شد.

همچنین هر یوان چین ۶ هزار و ۴۸۲ ریال، یکصد بات تایلند ۱۴۰ هزار و ۱۰۸ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۳۹۸ ریال، یک‌هزار وون کره‌جنوبی ۳۷ هزار و ۹۷۱ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۸ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰ هزار و ۶۱ ریال، لاری گرجستان ۱۲ هزار و ۷۱۸ ریال، یک‌هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۸۵ ریال، افغانی افغانستان ۵۴۴ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۶ هزار و ۲۴۵ ریال، منات جمهوری آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۷ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۶ هزار و ۶۱۵ ریال، سامانی تاجیکستان سه هزار و ۷۱۴ریال، بولیوار جدید ونزوئلا چهار هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار و سه ریال قیمت خورد.

منبع:ایرنا

 

افت ۲ هزار واحدی شاخص کل بورس

به گزارش آبادان خبر، در ابتدای معاملات امروز، شاخص کل با افت ۲ هزارواحدی به عدد یک میلیون و ۲۲۹ هزارواحد و شاخص هم وزن با افت۲۴۰ واحدی به عدد ۴۳۸ هزارواحد رسید.

همچنین نماد‌های شستا، فملی، فولاد و شبندر بیشترین تاثیر را در افت شاخص داشتند.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما 

 

 

سرمایه‌های خرد و سرگردان راهی بازارهای کم‌ریسک

به گزارش آبادان خبر، بازار بورس را اگرچه سرمایه‌گذارانی که با نگاه بلندمدت به بورس می‌نگرند، هنوز هم پربازده می‌دانند و بر این باورند که هفته‌های خاکستری بورس بالاخره تمام خواهد شد، اما آن دسته از سرمایه‌گذاران تازه‌وارد به این بازار پرنوسان که دیرهنگام وارد بورس شدند و بعد از ضرر و زیان اکنون می‌خواهند دیرهنگام هم از بازار خارج شوند، این بازار را دیگر محلی برای سرمایه‌گذاری سودآور نمی‌بینند.

واقعیت آن است که از مردادماه سال جاری که شاخص صعودی بازار سر ناسازگاری با سهامداران تازه‌وارد گذاشت تا به امروز، بخش زیادی از سرمایه‌های مردمی که بدون بررسی وارد بازار شده‌اند، از بین رفته و اکنون آمارهای مجلس که به تازگی صحبت از تحقیق و تفحص از بورس را به راه انداخته است نیز نشان می‌دهد که دستکم ۱,۵۰۰ هزار میلیارد تومان از سرمایه‌های مردم در این بازار ذوب شده است.

آنگونه که موسوی لارگانی به عنوان طراح تحقیق و تفحص از سازمان بورس اعلام کرده است، در حال حاضر معادل ۶۵ تا ۷۰ میلیارد دلار از سرمایه‌های مردم در بازار سرمایه از بین رفته و به گفته او، تنها در یک مورد یک شرکت کاغذی با سرمایه ۲۰۰ میلیارد تومانی طی سه ماه، تمام فرآیند پذیرش در بورس را انجام داده و با رقم ۳۲۰۰ میلیارد تومانی به مردم فروخته شده است، در حالی که این شرکت حتی دفتر مرکزی هم ندارد و اکنون سهام فروخته‌شده آن کاغذی بیش نیست.

این صحبت‌های موسوی لارگانی اگر بر مبنای اطلاعات دقیق و شفافی بیان شده باشد، خود مشکل بسیار بزرگی است که نشان از عدم برنامه‌ریزی صحیح و ضعف مدیریتی در سازمان بورس و اوراق بهادار دارد.

به موازات این گفته‌های عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، جمالی، معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار نیز اعلام کرده که از ۲۲۰ مدیر بورسی صلب صلاحیت شده که این مدیران، تخلفاتی را صورت داده بودند که اغلب به دلیل انجام معاملاتی بوده که خود در آن ذی نفع بوده اند.

حال هم مردم بی اعتماد به این بازار سرمایه، تلاش دارند تا سرمایه‌های خود را از بازار بورس خارج کنند که فارغ از اینکه این تصمیم آنها چقدر در شرایط کنونی صحیح بوده و منجر به نجات سرمایه‌های آنها می‌شود، نشان از بی اعتمادی دارد که دولتمردان در ماههای گذشته در بازار بورس به وجود آورده و دخالت‌ها و یا حتی تشویق‌هایی داشتند که بازار را به ورطه سقوط کشانده است؛ اما نکته حائز اهمیت آن است که هم اکنون که بورس دارای نوسان است، مردم نباید هیجانی عمل کرده و سرمایه‌های خود را بدون هدف از بازار بیرون بکشند؛ چراکه به اعتقاد کارشناسان، علیرغم تمامی ریزش‌هایی که بورس داشته، باز هم سرمایه‌گذاری در آن در بازه زمانی درازمدت، سودآورتر از سایر بازارهای نقدشونده است.

افشین دهقان، تحلیلگر بازار سرمایه می‌گوید: اکثر سهامداران بعد از افت ۸۰ درصدی بازار بورس و پس از ناامیدی در روند خنثی ایجاد شده در بازار، به فکر جبران ضررهای بورس هستند و به همین دلیل در رمز ارزها، بیت کوین یا بازار فارکس و حتی صندوق‌های سرمایه‌گذاری با در آمد ثابت، مشغول سرمایه گذاری هستند.

وی افزود: متأسفانه بسیاری از سرمایه‌ها به صورت هیجانی در حال خروج از بورس هستند و مردم هم پول خود را از بازار بیرون می‌کشند تا بلکه به سمت بازارهای موازی ببرند.

دهقان گفت: در عین حال، متولیان بازار باید مواظب زیرساخت‌های بازار باشند و بدانند اعتماد عمومی به سادگی و با مثبت‌های آینده به دست نمی‌آید، بلکه سهامداران حقیقی سرمایه‌های این بازار و حامی تولید، اشتغال جوانان و گرداننده چرخ کارخانه‌ها در کشور هستند که باید مواظب کوچ آنها به بازارهای موازی و خروج نقدینگی از کشور بود.

وی معتقد است که مدیران نباید با مدیریت سلیقه‌ای به اقتصاد داخلی ضربه بزنند؛ ضمن اینکه سرمایه‌گذاران و سهامداران نیز باید بدانند که امنیت کافی برای سرمایه‌گذاری در برخی از بازارها وجود ندارد؛ به خصوص اینکه همچنان اعتقاد فعالان بازار سرمایه بر این است که بازار بورس ایران ارزنده‌ترین بازار در کل دنیا است و سهامداران با دید بلندمدت، با برگشت بازار، به زودی مزد صبوری خود را خواهند گرفت.

منبع:مهر

 

رکوردهایی که تمامی ندارد

به گزارش آبادان خبر، قیمت مهم‌ترین ارز دیجیتال جهان، بیت‌کوین، ظرف کمتر از ۱۲ ساعت رکورد قبلی خود را شکست و از ۵۷ هزار دلار هم فراتر رفت.

طبق داده‌های پایگاه کوین‌دسک قیمت بیت‌کوین تنها در یک روز ۹ درصد جهش کرده است.

قیمت بیت‌کوین در ۷ روز اخیر ۱۸ درصد و از ابتدای سال تا کنون ۹۲ درصد جهش کرده است و این جهش اخیر ارزش کل بازار این ارز دیجیتال را از ۱ تریلیون دلار فراتر برده است.

با ورود این سرمایه‌های جدید به بازار بیت‌کوین، حالا این ارز دیجیتال از بزرگترین شرکت چین بیشتر می‌ارزد. اگر ارزش بازار بیت‌کوین را با ارزش بزرگترین شرکت‌های جهان مقایسه می‌کردیم بیت‌کوین پس از آلفابت گوگل ششمین شرکت ارزشمند جهان می‌شد.

منبع:مهر

 

افزایش عرضه در نمادهای بزرگ

به گزارش آبادان خبر، امروز یکشنبه (سوم اسفند ماه) بازار سرمایه مانند روز گذشته با افزایش عرضه در بیشتر نمادهای بزرگ آغاز به کار کرد.

برترین صفوف تقاضا و عرضه در بورس و فرابورس در ۵دقیقه ابتدایی پیش گشایش

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در سوم اسفند ماه

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در سوم اسفند ماه

بازار بورس تهران در دومین روز معاملاتی این هفته در حالی داد و ستد خود را در کف قیمت روزانه با صفوف فروش آغاز بکار کرد که در اغلب بزرگان شاهد تحرکات خریداران هستیم و بنظر امروز شاهد متعادل شدن معاملات برخی از سهم‌ها در میانه‌های بازار باشیم.

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در سوم اسفند ماه

در گروه فلزی‌ها فملی در قیمت ۱۲۶۸ تومان با افت نسبی تقاضا دنبال می‌شود و فولاد مبارکه اصفهان در قیمت ۱۱۹۵ تومان با افت بیش از ۱ درصد داد وستد می‌شود.

در گروه بانکی‌ها نماد‌های ونوین، سامان و وشهر در محدوده مثبت و با افزایش تقاضا همراه هستند و نماد وتجارت با افت حداکثری قیمت با صف فروش بیش از ۳۲۳ میلیون سهمی مواجه است. وبملت در قیمت ۳۸۵ تومان صف فروش ۱۵۷ میلیون سهمی دارد.افت سه واحدی شاخص کل بورس در ۱۰دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران امروز در ساعت ۹:۱۰ با افت ۳ هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۲۲۹ هزار واحد قرار گرفته است.

همراه، کساوه و سدشت بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های شستا، فولاد و فملی بیش‌ترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

در حال تکمیل...

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

 

آبادان,خبر آبادان,اخبار آبادان,آبادان نیوز,آبادان خبر,خوزستان,خبر خوزستان,اخبار خوزستان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: