کد خبر: ٤١٠٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1395/02/15-١٠:٣٥

مدیر شهرسازی و اطلاعات جغرافیایی سازمان منطقه آزاد اروند از ایجاد یک شهر لجستیک در مرز تجاری شلمچه خبر داد.

 

 

 

 

 

 

آبادان نیوز: مجید رحیمی در اولین نشست هم اندیشی برگزاری مسابقه طراحی دروازه ورودی منطقه آزاد اروند در مرز شلمچه که با حضور اسماعیل زمانی مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره سازمان، مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و  جمعی از صاحب نظران عرصه معماری و شهرسازی در تهران برگزار شد، گفت: توسعه شهرهای آبادان و خرمشهر با توجه با اینکه جنگ تحمیلی را از سر گذرانده با تشکیل منطقه آزاد اروند ادامه دارد و اگر شرایط خاص این دو شهر نبود هم اکنون آبادان و خرمشهر جزو کلان شهرهای کشور محسوب می شدند.

به گزارش آبادان نیوز:به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد اروند،وی ضمن تاکید بر توسعه پایدار و همه جانبه در منطقه آزاد اروند افزود: مرز تجاری شلمچه، از استراتژیک ترین بخش های محدوده منطقه آزاد اروند محسوب می شود. چرا که شلمچه، دسترس ترین جایگاه و منطقه برای ورود به  بازار مستعد کشور همسایه، عراق است.

حجم مبادلات تجاری و صادرات از این مرز به کشور عراق بسیار بالاست و ما را بر آن داشت تا دروازه ورودی منطقه آزاد اروند را از این خاستگاه و نماد اقتصادی منطقه، آغاز نماییم.

این در حالی است که مرز تجاری شلمچه همه ساله با حجم وسیعی از تردد زائران حسینی و کاروان های راهیان نور مواجه است و این مسئله، از مزیت های بسیار مهم اروند در بخش توسعه گردشگری و توریسم به شمار می آید.

رحیمی در خصوص طراحی دروازه ورودی منطقه آزاد اروند در مرز شلمچه عنوان کرد: این دروازه نسبت به سایر  دروازه های در حال ساخت در منطقه و مبادی ورودی شهرهای آبادان و خرمشهر ویژگی مضاعف دارد. این ورودی، دروازه ای برای تبادل فرهنگ ها، مبادلات تجاری و اقتصادی میان دو کشور ایران و عراق خواهد بود. بر این مبنا، طراحی و معماری آن نیز منحصر به فرد است.

اولین نشست هم اندیشی هیئت داوران مسابقه دروازه و عرصه ورودی منطقه آزاد اروند در مرز شلمچه در تهران برگزار گردید.

شایان ذکر است این مسابقه قرار است توسط سازمان منطقه آزاد اروند و با مشارکت "گروه بین المللی ره شهر" برگزار شود.

هیئت داوران این مسابقه را ایرج کلانتری، کامران افشار نادری، کاوه رستم پور، امیر حسین طاهری و مجید ملا نوروزی که از فعالان فرهنگ، هنرهای تجسمی و معماری کشور هستند تشکیل می دهند.

 

 

 

اخبار آبادان،خبرآبادان،آبادان،آبادان نیوز،نیوز آبادان

 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: