کد خبر: ٣٦٠١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1394/11/01-١١:٢٢

نشت مواد نفتی و شیمیایی از مخزن شماره 7 شرکت صابون سازی خرمشهر با کمک دستگاه های مسئول مهار شد.

 

 

آبادان نیوز:نشت مواد نفتی و شیمیایی از مخزن شماره 7 شرکت صابون سازی خرمشهر واقع در مرکز این شهرستان با کمک دستگاه های مسئول مهار شد.

 

به گزارش آبادان نیوز:رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر گفت:در پی بروز نشتی از مخزن شماره 7 شرکت صابون سازی خرمشهر و تخلیه 300 هزار لیتر ضایعات شیمیایی و مواد نفتی در محوطه این شرکت، مهار نشتی و جلوگیری از ورود مواد به رودخانه کارون در دستور کار دستگاه های مسئول قرار گرفت.

رضا جاوید رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر اظهار داشت:هم اکنون یک شرکت پیمانکار برای جمع آوری مواد شیمیایی و مهار این مواد در منطقه حضور دارد.

 رضا جاوید تصریح کرد:مسئولان اداره حفاظت محیط زیست و شرکت پخش فرآورده های نفتی و مدیریت بحران استان و فرمانداری خرمشهر نیز برای پاکسازی مواد شیمیایی در محیط شرکت حضور یافتند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرمشهر رضا جاوید شمار مخازن شرکت صابون سازی را 11 مخزن خواند و گفت:از این مجموع، چهار مخزن بیش از سه هزار و 500 متر مکعب مواد شیمیایی دارد و احتمال نشتی و انفجار این مخازن وجود دارد.

رضاجاوید اضافه کرد:به دلیل تعطیلی شرکت صابون سازی خرمشهر و توقف روند فعالیت ها، فرسودگی مخازن ذخیره مواد نفتی و ضایعات هیدروکربنیک، برخی مواقع نشتی در این مخازن ایجاد می شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرمشهر  گفت: این مخازن دارای قدرت اشتعال بالا بوده و نمی توان عملیات جوشکاری انجام داد، لذا از روش سنتی با استفاده از چوب از نشتی مواد جلوگیری می شود.

رضاجاوید گفت:اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر علاوه بر پیگیری قضایی، تمامی خروجی های شرکت صابون سازی را پلمپ کرده و آموزش های لازم نیز به مسئولان شرکت ارائه شده است.
کارخانه صابون سازی خرمشهر سال 87 از سازمان بنیاد شهید منفک شده و به بخش خصوصی واگذار شد، کارفرمای کارخانه جدید به دلایل مشکلات مدیریتی نتوانست مطالبات مزدی و بیمه ای کارگران را پرداخت کند. 

این واحد تولیدی حدود سه سال به دلیل مشکلات مدیریتی تعطیل است و کارگران در این مدت توانسته اند بخشی از حقوق خود را از طریق شکایت به مراجع قانونی و از طریق فروش دارایی های کارخانه دریافت کنند. 

تعداد کارگران صابون سازی خرمشهر 120 نفر مشغول به کار بودند. 

 

 

 

 

اخبار آبادان،خبر خرمشهر،آبادان،آبادان نیوز

 

 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: