کد خبر: ١٣٧٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1393/12/03-١٨:٠٩

مدیرکل گمرک خرمشهر گفت:ارزش دلاری ترانزیت داخلی کالا در این گمرک طی 11 ماه سال جاری در مقایسه مدت مشابه سال گذشته هزار و 206 درصد افزایش را نشان می دهد.

 

 

به گزارش آبادان نیوز :مدیرکل گمرک خرمشهر گفت:ارزش دلاری ترانزیت داخلی کالا در این گمرک طی 11 ماه سال جاری در مقایسه مدت مشابه سال گذشته هزار و 206 درصد افزایش را نشان می دهد.ترانزیت داخلی عبارت از آن است که کالای گمرکی از گمرک خانه مجاز به گمرک خانه دیگر حمل و تحویل شود.

در آئین نامه اجرائی قانون امور گمرکی، گمرک خانه های مزبور برای رعایت اختصار به ترتیب گمرک مبداء و گمرک مقصد نامیده می شود.

عارف باوی گفت:ارزش ریالی ترانزیت داخلی کالا از گمرک خرمشهر در 11 ماه سال 92، 176 میلیون و 175 هزار ریال بود که این میزان با افزایش هزار و 57 درصدی در سال جاری به دو میلیارد و 37 میلیون و 805 هزار ریال رسیده است.

وی ادامه داد:ارزش وزنی کالاهای ترانزیت داخلی از این گمرک در سال گذشته 588 تن بود که این مقدار در سال جاری با افزایش 268 درصدی به 2 هزار و 166 تن رسیده است.

باوی همچنین با بیان افزایش هشت درصدی صادرات کالا از خرمشهر در سال جاری در مقایسه با سال گذشته، افزود:825 هزار و 731 تن کالا از این شهرستان صادر شده است که معادل 2 میلیارد و 485 میلیون و 404 هزار ریال می باشد.

مدیرکل گمرک خرمشهر از امارات متحده عربی، عراق، پاکستان، ترکیه وکویت به عنوان کشورهای مقصد صادراتی این گمرک یاد کرد و گفت:سیمان، انواع خاک، مواد نباتی، قلوه سنگ، خرما، علوفه دامی و سنگ گچ نیز از کالاهای صادر شده از این مرکز است.

گمرک خرمشهر در منتهی الیه جنوب غربی جلگه خوزستان و کنار اروند و کارون قرار گرفته و تا خلیج فارس حدود 110 کیلومتر فاصله دارد .

اقتصاد خرمشهر از دیر باز متکی به فعالیت های حمل و نقل آبی، خشکی و بازرگانی بوده است. 

 

خبر خرمشهر ،اخبار خرمشهر 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: