کد خبر: ١١٢٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1393/11/09-١٢:٣٤

دبیر سمپوزیوم مجسمه سازی آبادان :این سمپوزیوم از سوی شورای شهر و شهرداری آبادان 2 تا 19 بهمن ماه سال جاری برگزار می شود.

 

آبادان نیوز : دبیرسمپوزیوم مجسمه‌سازی آبادان در مصاحبه با آبادان نیوز ،درباره برگزاری این سمپوزیوم توضیح داد: این سمپوزیوم از سوی شورای شهر و شهرداری آبادان 2 تا 19 بهمن ماه سال جاری در حال برگزار است .ده شرکت کنندگان از نخبگان هنر مجسمه سازی انتخاب می شوند، چون معتقدند در این رویداد که هنرمندان در برابر مردم کار می کنند اگر خام دستی کار کنند، سمپوزیوم به نتیجه نمی رسد. 

دکتر رضا علی پور ، درباره هنرمندانی که در این سمپوزیوم حضور دارند، اظهار کرد: 10 نفر متشکل از ستاره آزموده، محمدرضا ذبیح الله زاده، رضا قره باغی، احمد سلیمانی، مجید حقیقی، مهدی سلحشور، سعید احمدی، شهریار رضایی، اسفندیار مرادپور و حیدری در این سمپوزیوم به اجرای آثارشان می پردازند.

دکتر رضا علی پور :تم این سمپوزیوم را نیز توسعه و فرهنگ ذکر کرد و افزود: یکم بهمن ماه این سمپوزیوم در آبادان آغاز به کار کرد و هنرمندان در این چند روز سنگ های تراورتن را که از معادن محلات استخراج شده است، خواهند تراشید. این سنگ ها در ابعاد سه متر در یک متر و نیم در یک متر در اختیار هنرمندان قرار می گیرد.

دبیر سمپوزیوم گفت :محل نصب این آثار در محوطه پارک نوسازی آبادان در کنار هم به نمایش گذاشته می شود

دکتر رضا علی پور : در پایان سخنانش با اشاره به سمپوزیوم های مختلفی که در ایران برگزار شده و می شود، تصریح کرد: کشوری مثل چین در سال  2012 یازده هزار تا سمپوزیوم مجسمه سازی برگزار کرد و اروپایی ها نیز در طول این 18سال باور کردند که سمپوزیوم ها نمایشگاه های فعال هستند و برای مخاطب خاص و عام که انگیزه ورود به عالم هنر را در مردم زنده می کند. در ایران نیز تاکنون سمپوزیوم هایی در مشهد، تبریز، تهران برگزار شده که حالا هم سمپوزیوم آبادان به آن اضافه شده است و امیدوارم که این رویدادها همچنان تداوم یابد و به سایر شهرها نیز سرایت کند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: