ابوالفضل امیری

 

 

آبادان نیوز : وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:‌ تصمیم گیرنده اصلی در تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت وزارت اقتصاد و دارایی است اما آمادگی لازم را برای معرفی کسانی که در اولویت دریافت سهام عدالت هستند، داریم.

حجت‌ الله عبدالملکی افزود: تصمیم گیرنده اصلی در زمینه تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت، وزارت اقتصاد و دارایی است که در این فرآیند وزارت اقتصاد باید مشخص کند، سهام کدام شرکت‌ها و به چه ترتیبی قابلیت واگذاری دارد و در ادامه تیم اقتصادی هیات دولت باید تصمیم نهایی را بگیرد.

وی افزود: ما آمادگی لازم را برای معرفی کسانی که در اولویت دریافت سهام عدالت هستند، داریم.

دو روز قبل هم، وزیر تعاون و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خانه ملت اظهار کرد: ما به عنوان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمادگی لازم را داریم و حتی کسانی که برای دریافت سهام عدالت اولویت دارند را مشخص کردیم اما ستاد اقتصادی دولت باید در این خصوص تصمیم گیری کند البته صحبت هایی در هیات دولت شده ولی هنوز جمع بندی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه وزارت کار آماده تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت است، گفت: وزارت تعاون کسانی که در اولویت دریافت سهام عدالت هستند را مشخص کرده است.

بر اساس این‌گزارش سهام عدالت با هدف خصوصی‌ سازی و واگذاری سهام شرکت‌های دولتی به اقشار کم درآمد از زمان دولت نهم طراحی و اجرا شده است.

این طرح شامل سهام حدود ۵۰ شرکت دولتی مشمول اصل ۴۴ قانون اساسی بود.

افرادی که سهام عدالت به آنها تعلق گرفته، جزو سهامداران شرکت‌های بورسی و فرابورس در نظر گرفته می‌شوند.

۷۰ درصد شرکت‌های حاضر در سبد سهام عدالت در بورس حضور دارند و سهام آنها قابل معامله در بورس است. بقیه این شرکت‌ها به دلایل مختلف هنوز وارد بازار سرمایه نشده‌ اند.


از امروز به مدت یک ماه اصلاح شهر محل درخواست مسکن و اطلاعات و مشخصات متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن امکان پذیر شد.

متقاضیان  طرح نهضت ملی مسکن که در زمان ثبت‌ نام در طرح‌های اقدام ملی مسکن و نهضت ملی مسکن، شهر محل درخواست یا مشخصات و اطلاعات خود را در سامانه ثبت نام، اشتباه درج کرده‌اند؛ از امروز به مدت یک ماه، با مراجعه به سامانه طرح‌های حمایتی مسکن به آدرس http://saman.mrud.ir نسبت به اصلاح شهر محل درخواست مسکن و یا مشخصات و اطلاعات خود اقدام کنند.

متقاضیان پیش از تغییر شهر محل درخواست خود به اطلاعیه ثبت‌ نام از متقاضیان نهضت ملی مسکن» ۱۴۰۰/۱۰/۲۰ توجه کنند.

در صورت عدم امکان تأمین زمین در شهر محل درخواست، در نزدیکترین شهر ممکن به شهر محل درخواست تأمین زمین صورت می پذیرد.

طرح نهضت ملی مسکن در قالب ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی آغاز شده و ثبت از متقاضیان در اسفند ۱۴۰۰ به اتمام رسید که در این مدت بیش از ۵ میلیون نفر ثبت نام کردند.

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: