کد خبر: ٣٠١٠٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1402/09/28-١٨:٢٠

اخبار علم و فناوری

کشف اکسیر جاودانگی!

دانشمندان چینی مدعی شدند که اکسیر جاودانگی کشف کردند.

 

آبادان نیوز _ آخرین های علم و فناوری را اینجا دنبال کنید.

 

گروهی از دانشمندان چینی ادعا می‌کنند برای وارونه کردن پیری و جهش عظیم به سوی جاودانگی انسان، راهی کشف کرده‌اند.

به گفته این پژوهشگران، شانس تبدیل شدن به «بنجامین باتن» می‌تواند در زندگی واقعی هم تحقق یابد. چرا که درمان جدید همچون اکسیر جوانی عمل می‌کند و می‌تواند روند پیری را به طرز موثری وارونه ‌کند.

این دانشمندان ادعا می‌کنند که درمان جدید به‌طور بالقوه می‌تواند از بیماری‌های جدی مانند آلزایمر هم جلوگیری کند.

این فناوری اساسا حول محور اتم‌های هیدروژن می‌چرخد و اینکه آن‌ها چگونه می‌توانند سرعت پیری را کاهش دهند و زمان را به عقب بازگردانند و در نتیجه به هراس همگانی از پیر شدن پایان دهند.

ایده اثر هیدروژن برای غلبه بر پیری پیشینه‌ای طولانی دارد. در گذشته، مردم بر این باور بودند که نوشیدن آب غنی از هیدروژن یا استنشاق گاز هیدروژن می‌تواند روند پیری را متوقف کند اما این ایده در عمل اجرایی نشد. با این حال، به گفته دانشمندان چینی آزمایش‌های انجام‌شده آثار ضدالتهابی اتم‌های هیدروژن را تایید کرده‌اند.

پژوهشگران بر این باورند که درمان جدید برای غلبه بر پیری ۴۰ هزار برابر کارآمدتر از درمان‌های پیشین است.

به گفته پژوهشگران چینی، در ابتکار جدید، تامین غلظت بالایی از مولکول‌های هیدروژن در مدت زمان طولانی به این مولکول‌ها امکان می‌دهد خاصیت درمانی پیدا کنند. در این روش، کارشناسان با بهره‌گیری از فناوری نانو، سازه‌ای درون‌کاشت (ایمپلنت) تهیه کردند که می‌تواند هیدروژن را مستقیم به انسان منتقل کند.

بر اساس نتایج مقاله‌ای که دانشمندان در نشریه نیچر کامیونیکیشن منتشر کرده‌اند، هیدروژنی که ایمپلنت یادشده به طور پیوسته و آرام در طول یک هفته آزاد می‌کند، بسیار بیشتر از چیزی است که آب غنی‌شده از هیدروژن در نیم ساعت به بدن می‌دهد. بر اساس نتایج این تحقیقات، ایمپلنت تا ۹ روز پس از نخستین تزریق هیدروژن آزاد می‌کرد.

بر اساس تحقیقات دانشمندان، این شیوه درمان به ترمیم آسیب‌های استخوانی در موش‌هایی که سنشان معادل یک انسان ۷۰ ساله بود، کمک کرد.

پایه اصلی این روش بر خاصیت ضدالتهابی هیدروژن بنا شده است. هیدروژن با این ویژگی می‌تواند هر ذره سمی روی پوست را که موجب پیری می‌شود، از بین ببرد.

با وجود کشف تازه دانشمندان برای غلبه بر پیری، این روش تا تایید نهایی هنوز راه درازی در پیش دارد و باید نخست روی انسان آزمایش شود./ اخبار علم و فناوری

منبع: همشهری

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: