کد خبر: ٣٠٨٢٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1402/12/24-١٣:٢٩

حسینی محراب: بازارهای خوبی در کشورهای همسایه برای صادرات شیلات وجود دارد.

 

آبادان نیوز _ استاندار خوزستان درنشست شورای توسعه شیلات استان که امروز ۲۳ اسفندماه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مزیت‌های اصلی استان ما وجود رودخانه‌های متعدد و دسترسی به آب‌های آزاد است. به طور طبیعی شیلات از پتانسیل‌های مهم تولید و اقتصاد در استان محسوب می‌شود و ما در این زمینه باید از امکانات خدادادی خود به نحو احسن استفاده کنیم.

ما اشتغال وسیعی در بخش شیلات داریم و بیشتر از این‌ها باید داشته باشیم. در صادرات شیلات چه پرورش ماهی در قفس دریایی و چه در پرورش ماهی در مزارع و پشت سدهایی که برای کشاورزی است و برای آب شرب نیست که ما مجوز آن را از دولت گرفته‌ایم باید افزایش تولید در شیلات اتفاق بیفتد.

متاسفانه باوجود همه نخبگانی که در این بخش داریم در تولید و پرورش ماهی در قفس ضعیف هستیم و از سیاست‌هایی که از مدیر کل جدید شیلات خواستم پیگیری و اجرایی کند پرورش ماهی در قفس‌های دریایی است. این کار موجب کاهش بسیاری از هزینه‌های پرورش ماهی در مزارع از جمله حذف هزینه‌های تامین خوراک می‌شود.

انتظار داریم در سدهایی که به منظور کشاورزی است همچنین حاشیه رودخانه‌ها از طریق ایجاد آبگیرها و برکه‌های مختلف کار پرورش و تولید ماهی و میگو توسعه یابد و اگر بتوانیم در مساحت کم به شکل متراکم و در روستاهای مختلف پرورش شیلات داشته باشیم از همه استان‌ها در سطح کشور جلو خواهیم زد و رتبه یک کشور در بخش شیلات را کسب می‌کنیم.

ما درطی سال‌های اخیر و امسال مقداری در حوزه شیلات غفلت داشتیم و این وظیفه شیلات است که با کمک گرفتن از نخبگان و سرمایه‌گذاران این بخش و با مشارکت بانک‌ها حرکت جدیدی برای تولید ماهی و میگو شروع کند چون در کشورهای همسایه بویژه عراق بازارهای خوبی برای صادرات شیلات وجود دارد.

ان‌شاءالله با همت مسئولان مربوطه و با کمک بخش خصوصی شاهد رونق در این بخش باشیم./ اخبار خوزستان

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: