کد خبر: ٢٩٢٩٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1402/06/11-١٦:٤٨

بسته خبری بین الملل

تازه‌ترین های بین‌الملل

دراین بسته خبری به بررسی تازه‌ترین اخبار بین‌الملل می پردازیم./ ابوالفضل امیری

 

آبادان نیوز _ تازه‌ترین های بین‌الملل را با ما دنبال کنید.

 

بانویی که با مالاریا عجیب رشد کرد!

الا ویلیامز (Ella Williams)، معروف به "آبوما غول زن" (Abomah the Giantess)، زنی بود که به واسطه قد بسیار بلند خود در جهان مشهور شد. او که به طور مکرر با آژانس های تور و سیرک سفر می کرد، یکی از چهره های مهم در تاریخ بازیگران سیرک سیاه پوست محسوب می شود.

الا در سال 1865 در کارولینای جنوبی و 10 ماه پس از تصویب اعلامیه آزادی بردگان در خانواده ای برده به دنیا آمد.

در 14 سالگی او به مالاریا مبتلا شد و بهبود یافت، اما اعتقاد بر این بود که ابتلا به این بیماری با افزایش قد او مرتبط بوده است. با این وجود، توضیح دیگر می تواند این باشد که الا در دوران طبیعی سن بلوغ و رشد قرار داشت.

دیگر اعضای خانواده الا ویلیامز قدی عادی داشتند و وی بسیار بزرگتر از اعضای خانواده خود بود.

در نوجوانی، الا به عنوان آشپز در کارولینای جنوبی کار می کرد و برخی عوامل سیرک و نمایش های مختلف برای امضای قرارداد و تور به عنوان یک زن غول پیکر با وی در ارتباط بودند. الا در ابتدا این پیشنهادات را رد می کرد، اما به واسطه دستمزدهای ناچیز سرانجام با ایده برگزاری تور موافقت کرد.

الا ویلیامز در سال 1896 موافقت کرد تا با مدیر برنامه فرانک سی بوستوک توری در اروپا برگزار کند. بوستوک نام هنری "مادموازل آبوما" (Mademoiselle Abomah) را برای وی انتخاب کرد.

الا و بوستوک تصمیم گرفتند تا تور را در اروپا برگزار کنند زیرا نژادپرستی در آنجا در مقایسه با آمریکا کمتر دیده می شد. همچنین، آنها معتقد بودند که مخاطبان در اروپا یک زن سیاه پوست قد بلند، قوی و زیبا را بیشتر می پذیرند.

اگرچه برخی روزنامه ها در آن دوران ادعا می کردند که آبوما بیش از هشت فوت (2.43 متر) قد دارد، اما قد وی ممکن است بین 7 تا 7.6 فوت (2.13 تا 2.31 متر) بوده باشد.

با این وجود، اختلاف قد الا در کنار هر فردی که قرار می گرفت به راحتی قابل تشخیص بود.

آبوما طی 30 سال زندگی حرفه ای خود در مناطق مخلف اروپا، و همچنین استرالیا، نیوزلند، آمریکای جنوبی و کوبا برنامه اجرا کرد.

آبوما در کنار جثه حیرت انگیزش، تناسب خوبی داشت و با ژست گرفتن و آواز خواندن تماشاگران را تحت تاثیر قرار می داد.

آبوما تورهای خود در اروپا را در آگوست 1914، زمانی که بریتانیا به آلمان اعلام جنگ کرد، لغو کرد و از لندن به آمریکا بازگشت. وی تا دهه 1920 به فعالیت های نمایشی خود ادامه داد.

الا ویلیامز به رغم شهرت و موفقیت خود به دلیل نژاد و ظاهر جسمانی خود همواره با تبعیض روبرو می شد. با این وجود، او استقامت کرد و به نماد قدرت و انعطاف پذیری برای بسیاری از مردم در سراسر جهان تبدیل شد. پس از دهه 1920، اطلاعات دقیقی درباره شرایط زندگی آبوما در دست نیست. با این وجود، به نظر می رسد وی تا شصت سالگی به اجراهای نمایشی ادامه داد./ اخبار بین‌الملل

الا ویلیامز

الا ویلیامز

الا ویلیامز

الا ویلیامز


تصاویر/ مجسمه عجیب و غریب چینی در دل کوه

مجسمه سنگی فو هسی (Fu Hsi) یا فوشی (Fuxi)، یک قهرمان فرهنگی در افسانه ها و اساطیر چینی، با ارتفاع 70.5 متر و طول 230 متر در کوه شیانشن (Xianshan) در استان هوبی، چین قرار دارد. طراحی و ساخت این مجسمه روی صخره کوه شیانشن پنج سال طول کشید.

از فو هسی، نخستین فرمانروا از سه فرمانروای افسانه ای چین، در افسانه‌ها به عنوان ابداع‌کنندهٔ نوشتار، ماهی‌ گیری و تله‌ گذاشتن برای حیوانات نام برده می شود./ خبر بین‌الملل

مجسمه فو هسی چین

مجسمه فو هسی چین


ویدیو/ پرنده‌ای که شما را تا مرز سکته می برد
دراین ویدیو، پرنده‌ای که شما را تا مرز سکته می برد را مشاهده می نمایید .مرغ چنگ ، این پرنده با تقلید صدا های نوزاد و شلیک لیزر و صدای حیوانات دیگر نا خاسته شما را می ترساند./ اخبار بین‌الملل
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: