کد خبر: ٣٠٧٧٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1402/12/19-١١:٣١

مدیر میراث ‌فرهنگی آبادان خبر داد؛

نوربخش‌غفاری: مرمت برج آب بوارده آبادان

مدیرمیراث ‌فرهنگی آبادان از مرمت برج آب بوارده در این شهرستان خبر داد.

 

آبادان نیوز _ برج آب بوارده، بنایی تاریخی با قدمت ۸۰ساله که از دوران پهلوی اول به یادگار مانده بود، پس از مرمت و ساماندهی، دوباره به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر آبادان در معرض دید عموم قرار گرفت.

سید شمس‌الدین نوربخش‌غفاری، مدیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی آبادان با اعلام این خبر گفت: در این عملیات، محوطه اطراف برج پاکسازی، جدول‌ها، معابر و مسیرهای آبراهه اصلاح و قسمت‌هایی از پایه ستون‌های برج مرمت و استحکام‌بخشی شده است.

وی اعتبار این پروژه را از محل اعتبارات اداره ‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان خوزستان عنوان کرد و افزود: برج آب بوارده در ۹ اردیبهشت ۱۳۸۲ با شماره ۸۳۴۹ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

نوربخش‌غفاری با اشاره به اهمیت حفظ و نگهداری از آثار ارزشمند تاریخی، تأکید کرد: مرمت و ساماندهی بناهای تاریخی آبادان از جمله اهداف مهم اداره میراث فرهنگی این شهر است.

برج آب بوارده که در گذشته برای ذخیره و توزیع آب آشامیدنی مورد استفاده قرار می‌گرفته، به دلیل معماری خاص و قدمت تاریخی، از جمله بناهای شاخص شهر آبادان محسوب می‌شود.

با مرمت و ساماندهی این برج، علاوه بر حفظ و نگهداری از این اثر ارزشمند تاریخی، زمینه برای جذب گردشگران و رونق صنعت گردشگری در شهر آبادان فراهم شده است.

علاوه بر این، بازگشایی برج آب بوارده می‌تواند به احیای هویت تاریخی شهر آبادان و ایجاد حس تعلق خاطر در بین شهروندان کمک کند./ اخبار آبادان

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: