کد خبر: ١٦٢٨٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/08/02-٢٣:٣٩

آبادان خبر

خونریزی و شوک(3)

مربیان ورزش به احتمال زیاد تنها با موارد اندکی از صدمات مهلک روبه رو میشوند.ولی،هرگاه چنین اتفاقی بیفتد،غالبا خونریزی و پیشرفت شوک را نیز به همراه خواهد داشت.

 

آبادان خبر،دسته بندی کردن خونریزیها،بر حسب نوع رگی که خونریزی از آن انجام گرفته است یا بر اساس محل خونریزی،برای مهار خونریزی مفید است.

تقسیم بندی خونریزی براساس نوع رگ خونی

خونریزی را میتوان براساس نوع رگی که خون از دست وی میدهد دسته بندی کرد.بر مبنای این دسته بندی،سه نوع خونریزی وجود دارد:1)سرخرگی 2)سیاهرگی 3)مویرگی .

خونریزی از سرخرگ همیشه شدید بوده و در اغلب موارد(تا آن حد که بتواند زندگی فرد را به خطر اندازد)انبوه است.خون قرمز روشن به صورت نبض هایی که با ضربان قلب همزمان است،از محل زخم آزادانه جاری میشود.سرخرگ ها خون اکسیژندار را از قلب به سراسر بدن حمل میکنند.

در صورتی که سیاهرگ بزرگ آسیب ببیند،خونریزی ممکن است انبوه باشد،ولی حتی در این موارد نیز،خونریزی سیاهرگی،نبضهایی را که در خونریزی سرخرگی دیده میشود،نشان نمیدهد.در عوض خونریزی بصورت یک جریان پیوسته دیده میشود،خون آن سرخ تیره یا خرمایی مایل به سرخ است.سیاهرگها خون کم اکسیژن را به سمت قلب برمی گردانند.خونریزی مویرگی به معنی از دست دادن خون از یک بسته مویرگی است.این خون به روشنی خونی که در خونریزی سرخرگی خارج میشود،نیست.خونریزی به آهستگی صورت گرفته،معمولا خون از زخم تراوش میشود.خونریزی مویرگی نسبت به دو نوع دیگر شدت کمتری دارد.اما باید آنرا مهار کرد و گام هایی جهت کاهش خطر آلودگی برداشت.

محل خونریزی

همچنین ممکن است خونریزی را براساس محل خونریزی در بدن دسته بندی کرد.در یک سیستم دسته بندی کلی،خونریزی ها به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم میشود.هنگامی که خونریزی داخلی باشد،شما معمولا نمیتوانید بگویید کدام نوع رگ عامل آن است.

 

خوزستان،خبر خوزستان،اخبار خوزستان،آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز،خبرآبادان،اخبارآبادان،خبرخوزستان،اخبارخوزستان،منطقه آزاد اروند 

جمع آوری:ابوالفضل امیری

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: