کد خبر: ٢٣٦٨٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/10/28-١٦:٤١

مسئول برنامه‌های تغذیه در دانش آموزان دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت از ابلاغ دستور العمل پایگاه تغذیه سالم به مدارس خبر داد.

 

به گزارش آبادان خبر، زارعی گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی به مدارس، بوفه موظف است که مواد غذايی سالم يا ایمن و عاری از آلودگی و مواد مضر را به دانش آموزان عرضه کند. دستور العمل پایگاه تغذیه سالم با هدف حفظ و ارتقای سلامت جسمی، روانی و اجتماعی دانش‌آموزان؛ ارتقای سلامت و تامین بخشی از انرژی ، پروتئین و مواد مغذی مورد نیاز؛ ارائه مواد غذایی سالم و جلوگیری از عرضه مواد غذایی کم ارزش تغذيه‌ای، تهیه و تنظیم شده ‌است.

طبق ابلاغ وزارت بهداشت محصولات غذایی بسته ‏بندی شده بايد از توليدات كارخانه های معتبر تهيه شوند. دارای پروانه ساخت، سری ساخت ، تاريخ تولید، مصرف و برچسب نشانگرهای رنگی تغذیه ای نیز باشند.

به گفته زارعی غذا بايد در محلی تميز و عاری از گرد و خاک، مگس، حشرات و جانوران موذی نگهداری شود. تهیه یا عرضه و فروش مواد خوردنی و آشاميدنی آماده مصرف و سالم به صورت سرد و گرم برای دانش آموزان باید در پایگاه تغذیه سالم انجام شود.

خشكبار مثل توت خشک، انجیر خشک، انواع برگه ها، خرما، کشمش، گردو، بادام، بادام زمینی، فندق، کنجد، مغز تخمه‌ها، انواع چیپس تهیه شده از میوه های خشک که همگی بسته بندی شده و دارای مجوزهای بهداشتی نیز به دانش آموزان عرضه شود.

او گفت: عرضه انواع بیسكوئیت ، کیک و کلوچه، بیسكوئیت ترجیحا از نوع سبوس دار بدون کرم، کیک و کلوچه ترجیحا از نوع غنی شده با ریزمغذی هایی مثل آهن، روی، ویتامین آ و کم قند و بسته بندی شده، ایرادی نخواهد داشت.

 

 

آموزش و پرورش،دانش آموزان،تغذیه دانش آموزان،وزارت بهداشت،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: