کد خبر: ٢٢٢٥١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/05/30-١٢:٢٤

تماشای گل و گیاهان زیبا و باطراوت انرژی خاصی را به انسان ها می دهد. در واقع یکی از علت هایی که انسان ها به نگهداری از گیاهان آپارتمانی همیشه گلدار علاقه دارند، دفع انرژی های منفی از محیط اطراف است. با پرورش، کاشت و نگهداری از این گیاهان، رنگ آمیزی خاصی را به دکوراسیون خانه های خود بدهید. وجود گل هایی مانند شمعدانی، حسن یوسف و غیره در خانه احساس دلنشینی را در ما به وجود می آورد. اگر علاقه مند به کاشت و نگهداری از این گیاهان هستید، در ادامه ما را همراهی کنید.

 

به گزارش آبادان خبر، گل و گیاهان آپارتمانی تنوع بالایی دارند و با هر سلیقه ای جور در می آیند. برخی از این گل ها همواره سبز هستند و برخی دیگر با گل های زیبا و شادابی که دارند، محیط خانه را دلنشین تر می کنند. در واقع زندگی های امروزی باعث دوری انسان ها از طبیعت شده است و به همین دلیل علاقه مندان به طبیعت، ترجیح می دهند از گیاهان آپارتمانی در خانه یا محل کار خود نگهداری کنند. تعدادی از گیاهان آپارتمانی مقاومت بالایی در برابر شرایط نامساعد مانند گرما، سایه و حتی سرما دارند؛ اما برخی دیگر به توجه مداوم نیاز داشته و باید به آن ها رسیدگی شود. هر یک از علاقه مندان با توجه به شرایط زندگی خود و مکانی که قصد نگهداری از گیاه آپارتمانی در آن را دارند، یکی از این گیاهان را خریداری می کنند. در میان گیاهان آپارتمانی، گل هایی وجود دارد که در تمام طول سال با فراهم بودن شرایط، گل می دهند. این گیاهان نظر افراد زیادی را به خود جلب کرده اند. لازم به ذکر است فروشگاه اینترنتی دمبرگ با عرضه انواع گل و گیاه آپارتمانی و فروش بذر گیاهان زینتی در خدمت مشتریان سراسر کشور است. همچنین این مجموعه انواع بذر گل و پیاز گل را به فروش می رساند که با کاشت آن ها در باغچه یا گلدان می توانید بهار را به خانه بیاورید.

معرفی 15 گیاه آپارتمانی همیشه گلدار

در این قسمت قصد داریم به معرفی تعدادی از گل های آپارتمانی همیشه گلدار بپردازیم و برخی از ویژگی های آن ها را بیان کنیم. با آگاهی از این مطالب اطلاعات جامعی از گیاهان گلدار به دست می آورید و قادر به کاشت و پرورش آن ها در خانه هستید.

گل همیشه گلدار ختمی پرپر

گل ختمی پرپر

این گل زیبا و خوشه ای گونه های مختلفی دارد. گونه Alcea به عنوان گل باغچه ای و گونه Hibiscus به صورت یک درختچه زیبا در باغچه کاشته می شود. این گیاه در دسته گیاهان آپارتمانی همیشه گلدار و دائمی قرار می گیرد که به صورت دو ساله کشت و کار می شود. این نوع ختمی پاکوتاه و پرپر است و در رنگ های صورتی، قرمز، بنفش، زرد و سفید وجود دارد. فروشگاه اینترنتی دمبرگ این بذر سلکسیون را با بهترین قیمت به فروش می رساند. برای کاشت این بذر در باغچه یا گلدان، خاک مناسبی را فراهم کرده و از کود کند رها شونده برای تقویت گیاه استفاده کنید. بهترین زمان برای کاشت بذر گل ختمی پرپر، فصل پاییز است. اغلب گلدهی این گیاه از اردیبهشت ماه تا اواسط پاییز ادامه دارد.

گل همیشه گلدار ختمی دارویی

گل ختمی دارویی

نوع دیگری از گیاهان آپارتمانی گلدار وجود دارد که تمام قسمت های آن به دلیل خواص دارویی مصرف می شود. ختمی دارویی از بومیان آفریقا و آسیا به شمار می شود. طعم شیرین این گل سفید رنگ باعث شده که در تهیه شیرینی مارشمالو به کار رود. گل ختمی در درمان یبوست، سرفه های خشک و گلو درد استفاده می شود. همچنین ریشه آن برای درمان بیماری های پوستی، اسهال خونی و کاهش تب تاثیر دارد. البته برگ های گل ختمی نیز برای درمان درد سیاتیک و ورم بناگوش به کار می رود. با کاشت و پرورش بذر گل ختمی دارویی در خانه، همواره به این گیاه همیشه گلدار و پرخاصیت دسترسی داشته باشید.

گیاه همیشه گلدار حنا باغچه ای

گل حنا باغچه ای

یکی از گیاهان آپارتمانی همیشه گلدار که در تمام طول سال در باغچه ها به چشم می خورد، گل حنا نام دارد. این گل از بومیان مناطق گرمسیری آمریکای شمالی است و به رنگ های قرمز، ارغوانی، صورتی و نارنجی دیده می شود. در واقع باید بگوییم که گل حنا، یکی از بهترین گیاهان آپارتمانی به شمار می رود؛ زیرا در درمان بیماری های قارچی، اختلالات کبدی، دردهای مفصلی و دردهای روماتیسمی تاثیر فراوانی دارد. برای کاشت بذر گل حنا باغچه ای در خانه، فصل بهار را انتخاب کنید. سپس بستر را به خوبی شخم بزنید و بذرها را در زمین بکارید. هر روز صبح بذر را تا زمان جوانه زنی آبیاری کنید و علف های هرز را از بین ببرید.

گیاه همیشه گلدار بنفشه

گل بنفشه

یکی از پرطرفدارترین گیاهان آپارتمانی همیشه گلدار، گل بنفشه است. این گیاه چهارفصل در تمام طول سال قابل کاشت و پرورش بوده و گل های زیبای آن باغچه را زینت می دهند. این گل، گلبرگ های درشت و نامنظمی داشته که لکه هایی روی آن ها وجود دارد. اغلب گل بنفشه در رنگ های سفید، زرد، قرمز، بنفش، پرکلاغی، سرمه ای و غیره دیده می شود. به طور کلی بنفشه طول گلدهی بالایی داشته و نسبت به سرما مقاوم است. هر گل بنفشه از 5 گلبرگ تشکیل شده که به صورت منفرد و زیبا به چشم می خورند. همچنین میوه های این گل کروی، پوشینه و پوشیده از کرک هستند. برای کاشت بذر گل بنفشه بهتر است بستر کاشت را با سموم قارچ کش از نوع کاپتان، کاربندازیم و دیازینون ضدعفونی کنید. کاشت این گیاه در گلدان و باغچه با توجه به سلیقه مصرف کنندگان امکان پذیر است.

گل اسپاتی فیلوم

گل اسپاتی فیلوم

این گل از دسته گیاهان گلدار و همیشه سبز است که گل های کوچک آن زیبایی خاصی دارند. البته فراموش نشود که این گیاه در دسته گیاهان سمی قرار می گیرد. این گل از بومیان کلمبیا محسوب می شود که برگ هایی براق، سبز و کشیده دارد. اسپاتی فیلوم هوا را به خوبی تصفیه می کند. همچنین اگر در محیط های کم نور قرار بگیرید از خود مقاومت نشان می دهد. گل اسپاتی فیلوم ، از جمله گیاهان آپارتمانی همیشه گلدار به شمار می رود که گل های آن همراه با سنبله به وجود می آیند. اغلب مکان های سایه آفتاب برای نگهداری این گیاه مناسب است. همچنین استفاده از کود هلندی کریستالون قرمز، خاک برگ، پیت ماس و خاک باغچه برای تقویت این گیاه پیشنهاد می شود. شما قادر به تکثیر این گیاه از طریق پاجوش و کاشت بذر هستید.

گل همیشه گلدار بگونیا

گل بگونیا

گیاهان آپارتمانی اغلب به دو دسته گیاهان برگساره ای و گیاهان گلدار تقسیم می شوند. بگونیا از آن دسته گیاهان آپارتمانی همیشه گلدار است که در رنگ های قرمز، صورتی، نارنجی و ارغوانی به فروش می رسد. اغلب این گل به صورت بوته ای و افشان رشد می کند و گلدهی آن از بهار تا پاییز ادامه دارد. لازم به ذکر است بگونیا بیش از 900 گونه مختلف داشته که به صورت چندساله، سبز، علفی، گلدار و خزان کننده کشت می شوند. در واقع گل بگونیا برای ابراز احترام، آرزوی سلامتی، احساسات عاشقانه و عدالت خواهی به کار می رود. توجه داشته باشید بگونیا به شکل گل درشت، دکمه ای و بگونیا عروس پرورش می یابد. ارتفاع این گل بین 25 الی 40 سانتی متر است و به دمایی بین 15 الی 24 درجه سانتی گراد برای زندگی نیاز دارد. پیشنهاد می دهیم برای خرید بذر گل بگونیا باکیفیت از دمبرگ، نام محصول را در سایت جستجو کنید و اطلاعات تکمیلی را به دست آورید.

 


گل همیشه گلدار ارکیده

گل ارکیده

احتمالا شما نیز یکی از طرفداران گل زیبا و باارزش ارکیده هستید. این گل به قدری زیباست که در تهیه انواع دسته گل، ریسه گل، سبد گل و تاج های گل استفاده می شود. گل شاپرکی یا گل ارکیده فالانوپسیس از زمان های قدیم مورد استقبال بسیاری از افراد بوده است و امروزه در تزیین دسته گل های عروس نیز استفاده می شود. ارکیده به عنوان یکی از گیاهان آپارتمانی همیشه گلدار به مدت 3 الی 4 ماه گلدهی خود را ادامه می دهد و در تابستان استراحت می کند. فراموش نشود که ریشه های ارکیده باید همواره مورد بررسی قرار بگیرند. از طرفی استفاده از کود مخصوص ارکیده تاثیر فراوانی در رشد این گیاه دارد. ارکیده را هر 4 الی 5 روز یکبار آبیاری کنید و آن را در مکانی با نور کافی قرار دهید. به طور کلی گل ارکیده در رنگ های صورتی و سفید در فروشگاه اینترنتی دمبرگ با بهترین قیمت بازار به فروش می رسد.

 


گل همیشه گلدار آنتوریوم

گل آنتوریوم

این گل از جمله گیاهان شاخه بریده زیبا محسوب می شود و از خانواده شیپوریان به شمار می رود. این گیاه برگ های پهن، طویل و کشیده ای دارد و در رنگ های قرمز، سفید، زرد و صورتی پرورش می یابد. اغلب ماندگاری این گل بین 2 الی 3 ماه است. برای آبیاری این گل، هر زمان که خاک گیاه خشک شد، اقدام کنید. در زمستان ها آبیاری را هفته ای یکبار انجام دهید. همچنین دریافت نور غیرمستقیم برای ماندگاری این گیاه مناسب است. برای تکثیر این گیاه نیز روش های کاشت بذر، قلمه زنی و تقسیم ریشه پیشنهاد می شود.

گل همیشه گلدار شمعدانی

گل شمعدانی

بدون شک یکی از دوست داشتنی ترین گل های آپارتمانی همیشه گلدار، گل شمعدانی است. این گیاه از بومیان آفریقا به شمار می رود و اگر به خوبی از آن نگهداری کنید، عمر طولانی دارد. شمعدانی برای نگهداری داخل خانه، حیاط و تراس مناسب است و در رنگ های مختلفی پرورش می یابد. به طور کلی نور غیرمستقیم، خاک تای سبز، دمای بین 15 الی 25 درجه سانتی گراد و کودهای مایع در تقویت و رشد این گل زیبا تاثیر دارد.

گل همیشه گلدار کالانکوئه

گل کالانکوئه

تقریبا از زمستان تا بهار شاهد این گل مینیاتوری و جذاب در میان دسته گل ها هستید. این گل زیبا با گلبرگ های قرمز رنگ خود مقاومت بالایی در برابر شرایط نامساعد دارد و به عنوان یکی از گیاهان همیشه گلدار به شمار می رود. این گیاه حدود 30 سانتی متر رشد می کند و به رنگ های نارنجی، قرمز، صورتی، زرد و سفید دیده می شود. برای نگهداری از این گل، آن را هر 2 الی 3 روز آبیاری کنید و در محیط هایی با شدت نور کم قرار دهید.

گل همیشه گلدار اطلسی

گل اطلسی

آیا به دنبال این هستید که علاوه بر نگهداری از گیاهان آپارتمانی همیشه گلدار، خانه خود را نیز خوشبو کنید؟! پیشنهاد ما به شما کاشت و پرورشبذر گل اطلسی است. این گل در انواع پاکوتاه و پابلند پرورش می یابد و برای کاشت در گلدان و باغچه به کار می رود. گل های این گیاه، قیف مانند، کم پر یا پرپر هستند و شبیه به ستاره به نظر می آیند. اطلسی در روز بویی ندارد؛ اما در شب فضای خانه و باغچه را عطرآگین می کند. لازم به ذکر است گلدهی اطلسی از بهار تا پاییز ادامه می یابد.

گل همیشه گلدار همیشه بهار

گل همیشه بهار

بدون شک یکی از گل های فصلی که در تمام طول سال گل می دهد، گیاه همیشه بهار است. بذر گل همیشه بهار قابلیت کاشت در مناطق سردسیر و گرمسیر را دارد و اگر شرایط برای آن فراهم باشد، چندین سال به زندگی خود ادامه می دهد. با مالش گلبرگ های این گیاه زیبا، از عطر خوش آن لذت ببرید.

گل همیشه گلدار آفتابگردان زینتی

گل آفتابگردان زینتی

یکی از گیاهان آپارتمانی همیشه گلدار که با تغییر فصل کاشت، گلدهی آن نیز تغییر می کند، آفتابگردان زینتی است. در واقع اگر این گل را در نیمه اول سال بکارید، در نیمه دوم سال شاهد گل های زیبای آن هستید. این گل زیبا به صورت یکساله یا چندساله کشت می شود. ارتفاع ان به 25 الی 30 سانتی متر می رسد و اغلب برای کاشت در گلدان، باغچه یا به عنوان گلی بریدنی به کار می رود. برای کاشت بذر گل آفتابگردان زینتی، باید نور آفتاب به میزان کافی فراهم باشد که گیاه به خوبی رشد کند.

گل همیشه گلدار مینا چمنی

گل مینا چمنی

یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی همیشه گلدار، مینا چمنی است. البته با شروع گرما گلدهی این گیاه زیبا متوقف شده و با رسیدن فصل پاییز، گلدهی آغاز می شود. این گل در رنگ های ارغوانی، صورتی، سفید و رنگارنگ پرورش می باید. مینا چمنی دارای انواع کم پر، پرپر، پاکوتاه، متوسط و پابلند است که برای کاشت در گلدان یا باغچه به کار می رود. پیشنهاد می دهیم پیش از کاشت بذر گل مینا چمنی، از کود کند رها شونده و کود گاوی سرند شده برای تقویت گیاه استفاده کنید.

گل همیشه گلدار گازانیا

گل گازانیا

گل گازانیا از بومیان آفریقای جنوبی شناخته می شود که 16 گونه مختلف دارد. اغلب گل های گازانیا در رنگ های نارنجی، زرد، کرم و قرمز برنزی پرورش می یابد. جالب است بدانید با روشنی هوا گل های این گیاه آپارتمانی باز شده و با تاریکی هوا، گل ها بسته می شوند. برای کاشت بذر گل گازانیا که به صورت بوته ای رشد می کند، ترکیبی ار کوکوپیت و پرلیت برای کاشت در سینی نشا نیاز است. همچنین مکانی پرنور نیز در رشد این گیاه تاثیر دارد. فروشگاه اینترنتی دمبرگ با فروش انواع ابزارهای باغبانی و محصولات کشاورزی همچون گیاهان آپارتمانی همیشه گلدار و بذر آن ها از کاشت تا برداشت محصول در کنار مشتریان سراسر کشور است. با خیال راحت خانه و باغچه خود را پر گل کنید و از دیدن آن ها لذت ببرید.

 

گل های آپارتمانی،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:دُم برگ

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: