حیاتی گفت: با توجه به شرایط بحرانی کرونا و اعمال محدودیت پذیرش زائران اربعین حسینی از سوی کشور عراق، مردم به سوی مرز‌های زمینی حرکت نکنند.

 

به گزارش آبادان خبر، ولی الله حیاتی معاون امنیتی- انتظامی استانداری خوزستان به اعلام کشور عراق مبنی بر پذیرش زائران برای شرکت در کنگره راهپیمایی اربعین حسینی فقط از طریق هوایی گفت: با توجه به اینکه خروج زائران از طریق مرز‌های زمینی امکانپذیر نیست، از مردم خواهشمندیم از مراجعه به ۲ مرز چذابه و شلمچه خودداری کنند.

او به اعمال محدودیت پذیرش زئران ایرانی و سهمیه بندی در این زمینه از سوی کشور عراق به دلیل شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و بیان داشت: امسال ۳۰ هزار سهمیه برای زائران ایرانی متقاضی در این کنگره در نظر گرفته شده است و موکب دارانی که هر سال در کشور عراق به زائران خدمات دهی می‌کنند در قالب این سهمیه به کشور عراق اعزام خواهند شد.

حیاتی اظهار کرد: بر همین اساس امسال هیچگونه موکبی برای ارائه خدمات و پذیرایی از زائرین در مسیر‌های شلمچه و چذابه برپا نمی‌شود و موکب دارانی که قصد برپایی موکب در کشور عراق را دارند تنها از مسیر هوایی می‌توانند به این کشور سفر کنند، بنابراین از عموم مردم درخواست می‌کنیم با توجه با بسته شدن مرز‌های چذابه و شلمچه از سوی کشور عراق بر روی مسافران عتبات عالیات به خوزستان به این ۲ مرز سفر نکنند تا مشکلی برای آن‌ها به وجود نیاید.

معاون امنیتی-انتظامی استانداری خوزستان ادامه داد: کسانیکه قصد دارند از طریق مرز هوایی به عراق سفر نمایند، باید ۷۲ ساعت قبل از پرواز اقدام به انجام تست p.c.r کنند تا از ورود آنان به خاک عراق جلوگیری نشود.

به گفته این مقام مسئول؛ مرز‌ها برای تجارت و واردات و صادرات باز هستند و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

آبادان خبر،آبادان نیوز،خوزستان،خبر خوزستان،اخبار خوزستان،اربعین حسینی
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: