کد خبر: ٣٠٢٧٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1402/10/17-١١:٢٤

دراین مطلب با "خوراکی‌های آبادان" آشنا می شویم.

 

آبادان نیوز _ خوراکی‌های آبادان را بشناسید.

 

علاوه بر جاهای دیدنی آبادان، غذا‌های این شهر نیز بسیار معروف هستند و پیشنهاد می‌کنیم که اگر به آبادان سفر کردید، به هیچ عنوان غذا‌های آن را از دست ندهید. با توجه به این موضوع، تصمیم گرفتیم تا در این مطلب به معرفی و بررسی بهترین خوراکی‌های آبادان بپردازیم.

قلیه ماهی

یکی از غذا‌های معروف آبادان که حتما باید آن را امتحان کنید، قلیه ماهی است. شیوه پخت قلیه ماهی بدین صورت است که ابتدا باید ماهی را به شکل قطعاتی مربعی درآورده و سپس، همراه با سبزی، پیاز، سیر، ادویه‌جات مختلف و...، تفت دهید. هنگامی که محتویات به اندازه کافی تفت داده شدند، آن‌ها را داخل یک زودپز یا قابلمه قرار داده و بپزید. قلیه ماهی در واقع یک خورشت بوده و شیوه طبخ آن، بسیار شبیه به قرمه‌سبزی است.

سمبوسه

سمبوسه یکی از غذا‌های محبوب آبادانی‌ها است که البته در باقی شهر‌های ایران نیز یافت می‌شود؛ اما بهترین سمبوسه، سمبوسه‌ای است که آبادانی‌ها آن را آماده کرده باشند. این غذای خوش طعم، از سیب زمینی، سبزیجات، ادویه و... تشکیل شده که میان یک نان پیچیده و سرخ شده‌اند. معمولا از نان‌های زیادی برای پخت سمبوسه می‌توان استفاده کرد، اما بهترین نان، نان لواش است.

طرز تهیه سمبوسه سیب زمینی خوشمزه و جنوبی با طعم عالی

کبه

یکی دیگر از غذا‌های اصیل آبادان، کبه است. کبه در بین مردم عرب‌زبان آبادان از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و اگر می‌خواهید طعم یک غذای خاص جنوبی را بچشید، کبه می‌تواند گزینه خوبی باشد. برای پخت این غذا، ابتدا باید برنج را تا جایی که بسیار نرم شود بپزید؛ سپس در این هنگام، موادی مانند تخم مرغ، سبزیجات، ادویه‌جات، پیاز و... را باید به این مخلوط اضافه کرده و اگر به گوشت نیز علاقه دارید، می‌توانید در این مرحله آن را با مخلوط خود ترکیب کنید. مخلوط را مقداری ورز داده تا حالتی خمیری شکل پیدا کند و سپس، آن را به‌صورت قطعات کوچک‌تر در بیاورید؛ با سرخ کردن این قطعات داخل روغن، غذای شما آماده است.

با خوشمزه‌ترین خوراکی‌های آبادان آشنا شوید

فلافل

فلافل نیز مانند سمبوسه، در بسیاری از شهر‌های ایران وجود دارد، اما برای امتحان فلافلی ویژه و تجربه طعم اصیل این غذا، باید به آبادان بروید. فلافل معمولا به‌صورت ساندویچ سرو می‌شود و کنار آن موادی مانند خیارشور، گوجه، کاهو، کلم و... قرار می‌گیرند. اغلب فلافلی‌های آبادان، سلف‌سرویس هستند و مخلفات ساندویچ توسط خودتان انتخاب می‌شوند.

با خوشمزه‌ترین خوراکی‌های آبادان آشنا شوید

پاکوره

با توجه به این که آبادان در مجاورت خلیج فارس قرار دارد و در زمان‌های گذشته هندی‌ها رفت‌وآمد زیادی به این خلیج داشته‌اند، غذا‌های فراوانی نیز در آبادان هستند که ریشه‌ای هندی دارند. یکی از این غذاها، پاکوره بوده که ماده اصلی آن، سیب زمینی است و اضافه شدن موادی مانند جعفری، پیاز، سیر و ادویه‌جات مختلف، سبب می‌شود تا طعمی عطرآگین پیدا کند.

طرز تهیه پاکوره آرد خوشمزه و ساده به روش سنتی جنوبی

امگشت

امگشت هم یکی دیگر از غذا‌هایی است که در کنار بازدید از جا‌های دیدنی آبادان، حتما باید آن را تست کنید. امگشت به روش‌های متفاوتی پخته می‌شود، اما اصلی‌ترین چیزی که آن را از باقی غذا‌ها متمایز می‌کند، ترکیب طعم‌های ترش و شیرین و شور است. برای پخت این غذا، ابتدا باید برنج را آماده کرده و با سبزی مخلوط کنید؛ سپس، آن را داخل یک قابلمه ریخته و گودالی در بین برنج بسازید. در این گودال، باید ماهی نمک سود، پیاز، کشمش، سیر، زرشک و... قرار داده و سپس با برنج، آن‌ها را پوشش دهید؛ در ادامه در قابلمه را بگذارید تا غذا پخته شود.

با خوشمزه‌ترین خوراکی‌های آبادان آشنا شوید

ماهی صبور

گوشت خوش طعم ماهی صبور، سبب شده تا این غذا به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین غذا‌های آبادان شناخته شود. معمولا شکم این ماهی را خالی کرده و با موادی مانند سبزی، پیاز، سیر، تمر هندی، فلفل و... آن را پر می‌کنند. این که چه موادی را در شکم ماهی قرار دهید، بستگی به ذائقه شما دارد. می‌توانید هرگونه طعمی از جمله طعم‌های تند، شیرین، ترش، ملس و... را به ماهی داده و آن را نوش جان کنید.

طرز تهیه ماهی صبور ☀️ یکی از غذای محبوب محلی خوزستان

رنگینک

در میان تمام غذا‌هایی که گفته شد، جای یک خوراکی شیرین خالی بود. رنگینک در واقع یک نوع دسر محسوب شده و طعمی بسیار شیرین و لذیذ دارد. مواد اصلی تشکیل دهنده آن، خرما و آرد هستند؛ بدین صورت که ابتدا باید آرد را تفت داده و روغن و خرمای له شده را به آن اضافه کنید. همچنین موادی مانند دارچین، زعفران، مغز بادام و پسته، خاک قند و... نیز می‌توانند طعم خوبی را به این دسر بدهند.

طرز تهیه رنگینک خرما بسیار خوشمزه

آیا غذا‌های آبادان با ذائقه تمامی افراد سازگاری دارند؟

بله؛ با این که ممکن است بعضی از غذا‌های آبادان تند بوده و همه افراد نتوانند آن‌ها را به‌راحتی میل کنند، اما کلیت غذا با ذائقه اغلب افراد سازگار بوده و می‌توانند از طعم بی‌نظیر این غذا‌ها لذت ببرند. تنها نکته قابل توجه این است که بوی ماهی غذا‌های آبادانی، ممکن است برای بعضی از افراد آزاردهنده باشد؛ چرا که این ماهی‌ها متعلق به دریا‌های آزاد هستند و به‌صورت پرورشی رشد نکرده‌اند./ اخبار آبادان

منبع: آفتاب نیوز

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: