کد خبر: ٢٩٩٣٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1402/09/01-١٠:٥١

مدیر کل دفترتوسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی: منطقه آزاد اروند با یک برنامه ریزی و تمرکز صحیح، ظرفیت تبدیل شدن به برند گردشگری در کشور را دارد.

 

آبادان نیوز _ سیدمصطفی فاطمی در نشست با شرکت های گردشگری منطقه آزاد اروند به بررسی زیرساخت های صنعت گردشگری و ظرفیت های موجود بر توسعه توریسم منطقه پرداخت و افزود: بخش خصوصی با وجود تحمل چالش ها و سختی های بسیار، اصل گردشگری کشور را برعهده دارد که ما بعنوان دولت فقط برخی از این مشکلات را پیگیری می کنیم.

وی که به بهانه برگزاری اولین همایش گردشگری سبز در استان خوزستان به اروند سفر کرده ضمن تأ کید بر برند سازی و سرمایه گذاری در این راستا، خاطرنشان کرد: برای رونق گردشگری منطقه آزاد اروند می بایست ابتدا محورها مشخص شود و در ادامه با کمک رسانه ها و تولید محتوا اقدام به معرفی هر محور کرده تا به هدف اصلی که برندسازی منطقه است دست پیدا کنیم.

فاطمی ضمن بیان اینکه وظیفه دولت چارچوب بندی برای فعالین حوزه گردشگری است؛ بخش خصوصی را اصل رونق گردشگری در کشور عنوان کرد و گفت: فعالین و آژانس داران منطقه باید با برنامه ریزی مدون و دقیق، هسته تور آور را خصوصا با تمرکز بر کشورهای حوزه خلیج فارس، تشکیل دهند.

وی با اعلام خبر اجرایی شدن واگذاری صدور مجوز توریسم سلامت در منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: با توجه به موقعیت استراتژیک منطقه آزاد اروند، می بایست این منطقه هاب گردشگری سلامت باشد.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی همچنین از تشکیل مرکز اطلاع رسانی گردشگری در مرز شلمچه بعنوان یک ضرورت نام برد و افزود: انجام پروازهای داخلی از طریق ایرلاین های خارجی با هدف توسعه صنعت گردشگری از جمله طرح های پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی بود که خوشبختانه به تصویب رسید.

اولین همایش گردشگری سبز در استان خوزستان در تاریخ یکم و دوم آذر ماه با نشست تخصصی کارشناسان طبیعت گردی سراسر کشور و با محورهای روستاهای جهانی گردشگری، پاسداشت روز ملی پرنده نگری، گردشگری در مناطق تالابی، نشست کمیته طبیعت گردی و گردشگری نجوم در محل سازمان منطقه آزاد اروند برگزار خواهد شد./ اخبار منطقه آزاد اروند

منبع: روابط عمومی منطقه آزاد اروند

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: