کد خبر: ٢٩١٠٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1402/05/14-١٢:١٩

دبیر کانون جهانگردی آبادان: وضعیت گردشگری اروند، خرمشهر و آبادان متناسب با ظرفیت‌هایشان نیست.

 

آبادان نیوز _ احمد امیری درگفتگو با ایسنا، بااشاره به اینکه بسیاری از جاذبه‌های گردشگری شرایط را به گونه‌ای پیش می‌برد که منطقه آزاد اروند، خرمشهر و آبادان از جمله شهرهای بالقوه جذاب برای گردشگران داخلی و خارجی باشند تصریح کرد: متاسفانه در وضعیت کنونی گردشگری این شهرها مناسب با ظرفیت‌هایی که دارند نیست.

دبیر کانون جهانگردی آبادان باتاکید بر اینکه ما نیاز به امکاناتی داریم که علاوه بر جذابیت برای گردشگران خارجی منجر به اقامت آن‌ها شود گفت: توجه به این امر باعث می‌شود بیکاری تا حدودی مرتفع شود و شغل‌های بسیاری ایجاد شوند.

امیری بااشاره به اینکه منطقه آزاد اروند، خرمشهر و آبادان پتانسیل‌ها و استعدادهای بسیار بالایی برای توسعه صنعت گردشگری دارند خاطرنشان کرد: گردشگری امروزه در ردیف صنعت‌های پردرآمد و کم‌هزینه دنیا قرار دارد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری سرآغاز و زیربنای توسعه و جذب گردشگران خارجی است.

او تصریح کرد: متاسفانه گردشگری اکنون سیاستگذاری ضعیف و معیوبی دارد و هنوز در صنعت گردشگری توجه به این موضوع و ارزآوری آن در اولویت تصمیم‌گیری‌ها و سیاستگذاری‌های مسؤولان ذی‌ربط این مناطق قرار نگرفته و این ظلمی است به شهروندان بیکار این مناطق که با ورود گردشگران خارجی می‌توان برای آنها اشتغال ایجاد کرد.

دبیر کانون جهانگردی آبادان اضافه کرد: مسؤولان در این مناطق اغلب به همایش‌ها و مراسمی که صرفا هزینه‌برند می‌پردازند و از موضوع مهم توسعه زیرساخت‌های گردشگری غفلت می‌کنند./ احمدامیری

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: