کد خبر: ٢٧٣٩٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/07/17-١٣:٥٠

پیشکسوت فوتبال آبادان : متاسفانه هنوز عده‌ای در نفت آبادان دلالی می‌کنند و این موضوع رایج است.

 

به گزارش آبادان نیوز به نقل از ایسنا ، عبدالرضا شاه‌ غریب ، مربی فوتبال و پیشکسوت فوتبال آبادان درباره حضور فیروز کریمی در رأس کادر فنی صنعت نفت آبادان گفت : آزموده را آزمودن خطا است؛ آوردن آقای فیروز کریمی برگشت به عقب است. وقتی برای تیمی با تغییر و تحولات تصمیمی گرفته می‌شود برای شوک جدید است که متأسفانه در این دو بازی عملاً دیدیم با حضور کریمی از نظر فنی شوکی به صنعت نفت آبادان وارد نشد.

وی افزود : من خیلی متأسفم که اولا مدیران صنعت نفت آبادان خودشان فاقد برنامه‌ریزی هستند و دوم این‌که در ابتدای فصل با آوردن آقای پرکاس حرف‌هایی از توجه به آکادمی باشگاه و بها به نیروهای جوان زدند که اصلاً عملی نشدند زیرا اصلاً شرایط برای گفتن چنین حرف‌ها و برنامه‌هایی مهیا نبود و بعد هم با انتخاب فیروز کریمی یک چرخش ۱۸۰ درجه‌ای داشتند. یعنی عملاً نشان دادند فاقد برنامه هستند.

این پیشکسوت فوتبال آبادان خاطرنشان کرد : مدیران باشگاه صنعت نفت آبادان افرادی را وارد عرصه فوتبال نفت می‌کنند که نمی‌خواهم از ناکارآمدی آن‌ها صحبت کنم، اما منظورم این است اکنون زمان مناسبی برای انتخاب فیروز کریمی نبود. به نظرم با توجه به این‌که فوتبال دنیا به‌روز شده است و اینکه فوتبال در منطقه خوزستان و آبادان شرایط خاص خود را دارد، علی‌رغم این‌که کریمی تجارب زیادی دارد ولی من از انتخاب این مربی برای نفت آبادان متاسف هستم. او سال‌های قبل هم علی‌رغم انتقادها نسبت به این انتخاب به صنعت نفت آمد، مثل اکنون که هیچ نکته خوشبینانه‌ای در این انتخاب نیست تا بتوانیم بگوییم فیروز کریمی می‌تواند نفت را نجات دهد. عملکرد او در تیم‌هایی که بوده است نشان می‌دهد او کارآمدی خاص خود را ندارد که بخواهد اینک برای نفت نسخه جدیدی بپیچد.

او بیان کرد : وقتی اعضای هیات مدیره باشگاه صنعت نفت آبادان تغییر کرد، احساس ما این بود که شرایط فکری در نفت تغییرپذیر است و شرایط جدیدی را در بحث فنی ایجاد می‌کنند اما دیدیم این اتفاق رقم نخورد. وقتی دستیاری را برای سرمربی یک تیم انتخاب می‌کنیم باید یک برنامه‌ ریزی و آینده‌ نگری داشته باشیم. زمانی که پرکاس را انتخاب کردند می‌دانستیم که او از تیم خواهد رفت و مطمئناً هر باشگاهی هم می‌داند ممکن است یک روز سرمربی خود را به هر دلیلی از دست بدهد و باید دستیارهایی انتخاب شوند که بتوانند کار سرمربی را انجام دهند. پس وقتی آقای مکوندی و بهنام سراج را به عنوان دستیاران پرکاس انتخاب کردند حتماً دلیلی داشته است و به نظر من وقتی پرکاس رفت این دو مربی می‌توانستند کمک بهتری به صنعت نفت کنند تا آقای فیروز کریمی.

شاه‌ غریب ادامه داد : سراج و مکوندی از بدنه فوتبال خوزستان و نفت آبادان هستند و سؤال من این است چرا این افراد را به عنوان دستیار انتخاب کردند اما بعد خود باشگاه به آن‌ها اعتقادی نداشت که تیم را به آن‌ها بسپارد. انتقاد اصلی من به مدیرعامل باشگاه و اعضای هیات مدیره است که چرا انتخابی می‌کنند که بعدها نتوانند به واسطه آن انتخاب شرایط تیم را بهتر کنند. متأسفانه به نظر من هنوز عده‌ ای در نفت آبادان دلالی می‌کنند و این موضوع رایج است و اعضای هیات مدیره و دوستان تصمیم‌گیرنده در فوتبال صنعت نفت نیز تابع این شرایط قرار گرفته‌اند، در غیر این صورت گزینه‌های خیلی بهتری نسبت به آقای کریمی برای هدایت تیم بود.

او گفت: چرا باشگاه صنعت نفت آبادان به بومی‌ها فرصت نمی‌دهد و محکم پشت آنها نمی‌ایستد؟ چرا وقتی پرکاس رفت گزینه‌ای به نام فیروز کریمی انتخاب می‌شود که در سیستم فوتبال کشور ما مربی بروزی نیست و من معتقدم این انتخاب خوب نبود و او در دو حضورش روی نیمکت نفت یک تساوی و یک شکست داشت. من سال‌های پیش هم که این مربی برای صنعت نفت آبادان انتخاب شده بود به این انتخاب انتقاد داشتم. نمی‌خواهم بگویم او مربی خوبی نیست و چنین جسارتی نمی‌کنم اما معتقدم او به درد فوتبال منطقه خوزستان نمی‌خورد و شاید در فوتبال استان‌های دیگر موفق باشد که البته در چند سال‌ اخیر هم مربی موفقی نبوده است. ما باید به نیروهای بومی و بادانش خوزستان اعتماد کنیم و به تقویت و رشد مربیان استان کمک کنیم و به دنبال مربیانی که در سطح کشور به درد ما نمی‌خورند، نباشیم. اما متأسفانه نگاه صنعت نفت و مدیران آن همیشه به مربیان خارج از آبادان و خوزستان بوده است و این یکی از دلایل اصلی ضعف فوتبال در تیم‌های خوزستانی است.

این مربی فوتبال در خصوص قعرنشینی صنعت نفت در جدول لیگ برتر عنوان کرد: ما مدیریت بحران تیم‌های دیگر شده‌ایم و تیم‌های دیگر را از قعر جدول نجات می‌دهیم و خودمان فاقد برنامه‌ریزی هستیم. من تمام این‌ها را نشان دهنده نبود برنامه‌ریزی در مدیریت باشگاه صنعت نفت آبادان می‌بینم. پس تا وقتی باشگاه آینده‌نگری نداشته باشد همین آش است و همین کاسه. صنعت نفت باید یک برنامه مدون و آگاهانه داشته باشد تا به موفقیت برسد در غیر این صورت با وضعیت فعلی احتمال سقوط نفت وجود دارد. این تیم در ابتدای فصل خوب بسته نشد و حتی من معتقدم اکنون فیروز کریمی ابزار کار می‌خواهد. ابزاری که خوب در ابتدای فصل برای نفت مهیا نشد.

وی گفت: به هر حال معتقدم با انتخاب فیروز کریمی شرایط برای صنعت نفت آبادان سخت‌تر شد. دلیل باشگاه از انتخاب فیروز کریمی این بود که بازیکنان از پرکاس حرف‌شنوی نداشتند و او را انتخاب کردند چون مربی منظبطی است و تیم را مدیریت می‌کند اما شاخصه‌های یک تیم از نظر فنی فقط انضباط نیست. فوتبال امروز متفاوت شده است و با ارائه یک فوتبال معمولی نمی‌توان یک تیم را به سطح بالا برد. متأسفانه هواداران صنعت نفت آبادان اذیت می‌شوند و عاجزانه از مدیریت صنعت نفت می‌خواهم تنها به فکر خودش نباشد زیرا این مردم با تیم نفت زندگی می‌کنند. به نظر من مدیریت صنعت نفت به هر دلیلی می‌خواهد باشد و این بودن، شرایط را برای هواداران سخت می‌کند. به معتقدم با توجه به وضعیت فعلی شرایط متفاوتی برای نفت اتفاق نخواهد خورد. در این فوتبال باید آدم‌هایی در رأس کار باشند که تفکرات خاص داشته باشند و یک مدیر باید به فکر مردم باشد نه خودش و زیر بار هر حرف و حدیث و انتخابی نرود اما متاسفانه می‌بینیم آقای پارو ، مدیرعامل باشگاه نفت آبادان نیز در این مسیر با انتخاب فیروز کریمی اشتباه کرده است. همانطور که انتخاب پرکاس اشتباه بود و متاسفانه شرایط خوب نیست.

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: