کد خبر: ٢٨٦٧٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/11/21-١٢:١٨

رزمایش رسانه‌ای کانون بسیج رسانه شهرستان آبادان

رویکرد‌ها و دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه زنان

در این گزارش به تشریح "دستاورد‌های انقلاب اسلامی ایران در حوزه زنان" می‌پردازیم.

 

آبادان نیوز _ نشست رسانه‌ای «تشکل مردمی بانوی ایران» پیرامون «رویکرد‌ها و دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه زنان» با حضور رئیس بسیج جامعه زنان کشور برگزار شد.

مینا بیابانی در این نشست گفت: بسیج جامعه زنان با حدود ۱۱ میلیون زن در عرصه‌های مختلف در پایگاه‌های بسیج مردمی محلات، پایگاه‌ها و کانون‌های اقشار مختلف در حال فعالیت هستند.

وی درباره تشکل مردمی بانوان افزود: این تشکل برای تحقق الگوی سوم زن مسلمان که نافی الگوی شرقی و غربی زن است ایجاد شده که تصمیم دارد هم در عرصه داخلی و هم خارجی فعالیت کند.

در ادامه این نشست عاطفه سماعی؛ پزشک و متخصص جراحی زنان و زایمان درباره پیشرفت‌های پزشکی و تحصیلی زنان بعد از انقلاب گفت: امروز در این حوزه دارای رشد ۱۷درصدی هستیم و از ۵۹۷ متخصص زن قبل از انقلاب به ۳۰ هزار متخصص و یک رشد قابل توجه رسیده‌ایم.

سماعی اضافه کرد: ایران در بحث سرطانه دهانه رحم که شایعترین سرطان برای زنان در دنیاست، کمترین آمار را دارد که این موضوع هم به خاطر توجه ویژه به بهداشت زنان بعد از انقلاب و همچنین سبک زندگی عفت بنیان زن ایرانی است.

سخنران بعدی این نشست؛ معاون توسعه ورزش بانوان در وزارت ورزش و جوانان بود که در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر وضعیت سرانه فضای ورزشی زنان گفت: هم‌اکنون در سطح کشور بیش از ۲۶هزار باشگاه فعال ورزشی وجود دارد
و از کار‌های مهم ما در دولت سیزدهم عدالت‌محور کردن سرانه فضای ورزشی برای خانم‌ها بود.

مریم یامین‌پور، نویسنده و منتقد سینما هم در این نشست از وضعیت زنان در حوزه هنر قبل و بعد از انقلاب گفت و افزود: پیش از انقلاب فضای هنری از زن موجودی منفعل ساخته بود. زنان در سینما تنها از منظر جنسیتی مورد پذیرش بودند و زن متفکری در فیلم‌ها ایفای نقش نمی‌کرد، اما پس از انقلاب اسلامی، بنابر فرموده امام راحل که فرمودند "ما با سینما مخالف نیستیم، با فساد و فحشا مخالفیم"؛ فضا به سمتی رفت که امنیت در محیط‌های هنری ایجاد شد.

نشست رسانه‌ای «تشکل مردمی بانوی ایران» پیرامون «رویکرد‌ها و دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه زنان» در مسجد حضرت خدیجه کبری (س) بوستان بهشت مادران برگزار شد.

منبع: صداوسیما

 

رزمایش رسانه‌ای کانون بسیج رسانه شهرستان آبادان

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: