کد خبر: ١٥٦١٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/06/31-٠٩:٤٦

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا ضمن بیان اینکه پروژه مترو یک زخم کهنه بر تن اهواز است به تشریح اقدامات این قرارگاه جهت محرومیت‌زدایی در خوزستان پرداخت.

 

به گزارش آبادان خبر، سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه احداث و عملیات تکمیلی خط یک قطار شهری اهواز با شهرداری، اظهار کرد: قرارگاه سازندگی خاتم به تمامی مردم کشور احساس رسالت می‌کنند اما مردم خوزستان دو حق برگردن ما دارند چراکه همانند مردم سراسر کشور به فرموده امام راحل ولی‌نعمت‌های ما هستند و هم به واسطه رشادت‌هایشان در هشت سال دفاع مقدس حق بزرگی بر تمام ما دارند.

وی افزود: در سال‌های پس از جنگ سرعت بازسازی افت‌وخیز داشت اما همچنان شاهد محرومیت‌هایی در استان هستیم که از این بابت شرمنده‌ایم.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا گفت: قرارگاه خاتم از همان بدو تشکیل برنامه‌ریزی کرد که در آبادانی خوزستان نقش بسزایی ایفا کند و اولین پروژه قرارگاه که می‌توان گفت تقریباً بزرگ‌ترین پروژه به حساب می‌آید است احداث سد کرخه بود که به دنبال آن قرارگاه با ساخت بخش‌هایی از سد کارون ۳ و ۴ در توسعه استان نقش‌آفرینی کرد.

وی ادامه داد: این اقدامات افتخاری هستند که با خدمت به مردم توانستیم برای قرارگاه ثبت نماییم، یکی از پروژه‌هایی که توانست مسائل و مشکلات مردم را حل نماید طرح غدیر بوده که با کمک مسوولین امروز شاهد مرتفع شدن بخشی از مشکل آبرسانی هستیم که این پروژه روزبه‌روز تکمیل‌تر خواهد شد تا آب پایدار برای اکثر شهرها تامین شود.

سعید محمد تصریح کرد: در کنار پروژه‌های عمرانی زیرساختی در حوزه آب، راه و شهرسازی و حتی نفت و گاز نیز توانستیم گام برداریم که توسعه میدان لالی، مارون ۲، ۵ و۶ و بزودی اهواز ۲، ۳ و ۵ ازجمله این اقدامات هستند.

۲۱۰ ایستگاه مترو توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا افتتاح و یا در دست احداث است

وی بیان کرد: از یک سال گذشته با ورود شهردار جدید، شهرداری اهواز ارتباطی با ما برقرار کرد و عنوان شد که قرارگاه خاتم در حوزه مسائل شهری نیز ورود کند که بی‌درنگ اعلام آمادگی کردیم و براساس آن دو پروژه تقاطع غیر هم‌سطح به‌عنوان گام‌های اولیه در دستور کار قرار گرفت.

محمد گفت: پروژه مترو یک زخم کهنه بر تن اهواز است که باعث شده حوزه مدیریت شهری نیز خدشه‌دار شود که برای تکمیل آن اعلام آمادگی کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: قرارگاه خاتم‌الانبیا تجربه زیادی در ساخت مترو دارد به‌طوری‌که از ۶۷۰ کیلومتر خط مترو افتتاح شده در سراسر کشور، حدود ۳۵۰ کیلومتر و یا به تعبیری دیگر ۵۰ درصد آن توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا ساخته شده‌است.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا ادامه داد: قرارگاه یک توان فنی و مهندسی خوبی در بخش‌های مختلف پیدا نموده همچنین در بخش تجهیزات درجا توانستیم با استفاده از توان و تجربه داخلی از ارزبری جلوگیری کنیم و به صورت مستقل تولیدات داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ۲۱۰ ایستگاه مترو توسط قرارگاه افتتاح و یا در دست احداث است که این تجربه هم‌اکنون در اختیار متروی اهواز قرار گرفته است و امیدواریم بتوانیم زمان طولانی که صرف شده را جبران نماییم و این پروژه را تحویل مردم دهیم.

مناطق حاشیه اهواز ساماندهی می‌شوند

سعید محمد اذعان کرد: از دیگر دغدغه‌های تمام مسوولین مناطق حاشیه اهواز است که با شهرداری توافق کردیم محلات حاشیه را ساماندهی نماییم که طراحی و اولویت‌ها مشخص شده و امیدواریم بزودی مراسم کلنگ‌زنی اجرا شود.

وی افزود: در دو هفته گذشته و در مراسم افتتاح خط لوله غیزانیه استاندار خوزستان گفتند که این خط لوله تا عین الزمان برود و در این مدت قرارگاه خط را به عین الزمان رساند و تا ۱۰ روستای بعد از این نوع زمان امروز از آب سالم و پایدار برخوردار شدند.

محمد گفت: مردم این مناطق درخواست لایروبی کانال‌های آبیاری زهکشی را داشتند که در ظرف همین دو هفته اخیر ۳۳ کیلومتر کانال زهکشی با عمق پنج متر و عرض پنج و نیم متر لایروبی شد.

وی بیان کرد: این افتخار بزرگی است که در خدمت مردم خوزستان باشیم و امیدواریم این توفیق، روزانه بیشتر شود.

منبع:فارس

خوزستان،قرارگاه خاتم الانبیا،مترو،قطار شهری،اخبار آبادان،آبادان نیوز،آبادان خبر

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: