کد خبر: ٣٠٥٦٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1402/11/23-١١:٣٨

بسته خبری اجتماعی

بسته اجتماعی آبادان

دراین بسته خبری به‌تشریح آخرین اخبار اجتماعی آبادان می پردازیم.

 

آبادان نیوز _ بسته اجتماعی آبادان را اینجا بخوانید.

 

هشدار پلیس آبادان درباره مسافربرنماها

سروان امیرسام کمایی گفت: باوجود هشدارهای مکرر نیروی انتظامی هنوز بخشی از مردم برای جابه جایی از خودروهای مسافربر شخصی بدون مجوز استفاده می کنند که به همین خاطر مجرمان در پوشش مسافربر در کمین این افراد هستند. 

وی استفاده از ناوگان عمومی برای مسافران را ضروری دانست و افزود:مسافران به ویژه زنان و دختران در حد امکان از خودروهای عمومی استفاده کنند و در ساعات پایانی روز هم به هیچ عنوان سوار خودروهای مسافربر ناشناس نشوند. در موارد ضروری هم لازم است مشخصات خودرو از جمله شماره پلاک، رنگ و حتی مشخصات ظاهری راننده را به خاطر بسپارند.

اعتماد نکردن به رانندگان وسایل نقلیه‌ی شخصی به‌ویژه در مسیرهای خلوت و مواردی که علاوه بر راننده، مسافران جوان دیگری نیز در خودرو حضور دارند باید مورد تاکید جدی مسافران گرامی باشد.

هوشیاری دربرابر شگردهای مورد استفاده‌ توسط سارقان مسافربرنما از جمله تعارف خوراکی و نوشیدنی آغشته به داروهای خواب‌آور، برداشتن گوشی به بهانه‌ی بستن یا باز کردن درِ خودرو و ...میتواند سارقان را از رسیدن به مقصود شوم خود ناکام بگذارد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آبادان از توقیف خودروهای پلاک مخدوش و شیشه دودی خبر داد و گفت: پلیس برابر قانون نسبت به توقیف وسائط نقلیه متخلف از جمله شیشه دودی،پلاک مخدوش و...بسیار قاطعانه رفتار خواهد کرد./ اخبار آبادان


وضعیت نارنجی هوای آبادان

به‌علت آلودگی هوا در استان خوزستان، وضعیت هوای 3 شهر به نارنجی و ناسالم برای گروه‌های سنی حساس رسید.

آلودگی هوا در استان خوزستان همچنان ادامه دارد و در بیست و دومین از بهمن‌ماه نیز این استان را رها نکرد

براساس شاخص اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه 2.5 میکرون، وضعیت هوا در مسجدسلیمان به 146 و در گتوند به 116  AQIاست که نشان می‌دهد هوای این شهرها وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های سنی حساس دارد.

وضعیت هوا در اهواز به 142 AQI است که نشان می‌دهد هوای این شهر در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های سنی حساس قرار دارد.

وضعیت هوا در آبادان، اندیمشک، بهبهان، حمیدیه، خرمشهر، دزفول، رامهرمز، شادگان، شوش، کوت عبدالله و ماهشهر زرد و قابل قبول است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک (سبز)، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول (زرد)، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها (قرمز)، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم (بنفش) و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک (قهوه‌ای) است./ خبر آبادان


جشن ازدواج ۱۱۴ زوج در آبادان و خرمشهر

درراستای تسهیل ازدواج آسان، به همت موسسه سراج سبز اروند(مادر عروس خوزستان)، گروه جهادی شهید علی عیسی زاده وناحیه مقاومت بسیج آبادان به مناسبت عید مبعث رسول اکرم (ص) در محل سینما نفت آبادان برگزار شد.

الهه گیوکی مسئول موسسه سراج سبز اروند با اشاره به اینکه ۱۱۴ عروس و داماد کم بضاعت از آبادان، خرمشهر وشهرستان‌های دیگر استان خوزستان با کمک خیران راهی خانه بخت می شوند گفت: برای این عزیزان جهیزیه تهیه و قرار است در روز‌های آینده توزیع شود.

جهیزیه‌ های تهیه شده شامل اقلام اساسی برای تشکیل زندگی این تعداد زوج است و میانگین هر جهیزیه ۳۰ میلیون تومان است که باتوجه به نیاز زوج‌ها از ۳ قلم تا ۱۵ و ۱۹ قلم وسیله خانگی از جمله گاز، کولر، تلویزیون، یخچال و. تشکیل شده است.  

وی هدف از برگزاری این مراسم ترویج فرهنگ ازدواج آسان و راهی زوج‌های جوان به خانه بخت است .

قرار است در دهه کرامت نیز تعداد دیگری از زوج‌های جوان را با برگزاری مراسم ازدواج راهی خانه‌هایشان کنیم./ اخبار آبادان

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: