کد خبر: ٢٩٢١٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1402/06/05-١١:١٢

رزمایش رسانه‌ای ثارالله کانون بسیج رسانه آبادان

زرشناس: آغاز فعالیت مواکب فرهنگی در شلمچه

معاون فرهنگی منطقه آزاد اروند از آغاز فعالیت مواکب فرهنگی در پایانه مرزی شلمچه خبر داد.

 

آبادان نیوز _ حجت‌ الاسلام والمسلمین هادی زرشناس، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان، بیان کرد: فعالیت مواکب فرهنگی منطقه آزاد اروند در محوطه دو هکتاری پایانه مرزی شلمچه آغاز به‌کار کرد.

او بابیان اینکه این مواکب خدمات فرهنگی-مذهبی به زائران ارائه خواهد داد، گفت: موضوعاتی همچون معنویت، شهدا، قرآن، حجاب و عفاف، مهدی‌یاران(ویژه کودکان)، نمایشگاه، مؤسسه مصاف و دیگر موضوعات در این غرفه‌ها به فعالیت خواهند پرداخت.

معاون فرهنگی منطقه آزاد اروند بااشاره به اینکه امسال فضای دو هکتاری مرزی شلمچه به عنوان صحن شناسایی و به عنوان صحن امام رضا(ع) معرفی شده است، تصریح کرد: این برنامه‌های فرهنگی از ابتدای ماه صفر آغاز و به مدت ۱۵ شب پس از اقامه نماز مغرب و عشا در محوطه دو هکتاری پایانه مرزی شلمچه ادامه خواهد یافت.

زرشناس از برگزاری هفتمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی «روایت راویان» با همکاری حوزه هنری استان خوزستان در پایانه مرزی شلمچه خبر داد و گفت: موضوعاتی که در قالب این همایش به معرض اجرا در می‌آیند؛ قیام عاشورا، وقایع تاریخی مربوط به محرم‌الحرامسال ۶۱ هجری، فرهنگ عاشورا و انقلاب اسلامی، شخصیت امام حسین (ع) و یاران باوفایش، مدافعان حرم (شهدای مشترک ایران و عراق) سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی – ابومهدی مهندس، روایت‌ها و داستان‌های تاریخی و معاصر در رابطه با پیاده روی اربعین خواهند بود.

این مقام مسئول از تعزیه (شبیه خوانی)، نمایش موکبی، نقالی، پرده خوانی، نمایش خیابانی، مقتل خوانی، سرود، شعر خوانی، هنر‌های تجسمی، نماهنگ و فیلم کوتاه، بخش‌های همایش (ایران، عراق)، به عنوان بخش‌های مختلف هفتمین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده روی اربعین «روایت راویان» شامل دو بخش ایران و عراق نام برد و یادآور شد: در بخش ایران، همه گروه‌های اجرایی که با موضوعات و قالب‌های مطرح شده آمادگی اجرا در منطقه مرزی شلمچه، چذابه، مهران و خسروی را داشته باشند می‌توانند با ارسال سه نسخه از فیلم اثر خود در این بخش شرکت کنند؛ همچنین زبان‌های قابل پذیرش آثار در این بخش فارسی و عربی است.

معاون فرهنگی منطقه آزاد اروند یادآور شد: در بخش عراق این همایش نیز، همه آثاری که با موضوعات و قالب‌های مطرح شده آمادگی اجرا را در کشور عراق (شهر نجف اشرف، مسیر پیاده روی اربعین و شهر کربلای معلی) داشته باشند با ارسال سه نسخه از فیلم اثر خود می‌توانند در این بخش شرکت کنند. همچنین زبان‌های قابل پذیرش آثار در این بخش فارسی، عربی، ترکی، انگلیسی، اردو و فرانسه است./ خبر اربعین

 

رزمایش رسانه‌ای ثارالله کانون بسیج رسانه سپاه ناحیه آبادان

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: