کد خبر: ٢٨٣٢٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/10/13-١٢:٢٣

یک نمایش از خوزستان در جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی اجرا می‌شود.

 

به گزارش آبادان نیوز به نقل از ایسنا، نمایش «هدیه از خاک» به نویسندگی و کارگردانی بهنام کاوه به عنوان تنها نمایش خوزستانی از شهرستان آبادان به چهارمین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی راه یافت.

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان خبر 

بهنام کاوه پیش‌تر با نمایش خیابانی «سرباز وطن»، نمایش مستندی براساس واقعیت‌های زندگی و مجاهدت‌های سردار حاج قاسم سلیمانی، در همایش ملی تئاتر «سردار آسمانی» حضور یافته بود.

او همچنین با نویسندگی و کارگردانی نمایش خیابانی «موضوع انشا: تابستان جنگ کجا بودید؟» در سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور داشت.

در این دوره هنرمندانی از ۲۱ استان و ۲۸ شهرستان کشور متقاضی حضور در چهارمین جشنواره سردار آسمانی بودند. ۳۰ اثر پذیرفته‌ شده برای اجرا در چهارمین دوره جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی معرفی شدند.

اعضای هیات انتخاب چهارمین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی را انوش معظمی، محسن سلیمانی و خیرالله تقیانی‌پور تشکیل می‌دادند.

انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح با هدف تکریم شخصیت و مجاهدت سردار سرافراز اسلام مجاهد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای جبهه مقاومت و نیز به منظور حمایت از گروه‌های تئاتر خیابانی سراسر کشور و گسترش اجرای تئاتر در شهرستان‌ها چهارمین جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی را در  بخش تئاتر خیابانی برگزار می‌کند.

سردار آسمانی و ولایت‌مداری، سردار آسمانی و دفاع مقدس، سردار آسمانی و اقتدار ملی، سردار آسمانی و جبهه مقاومت اسلامی، سردار آسمانی و شهدای مدافع حرم، سردار آسمانی و سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی، سردار آسمانی و نسل جوان، سردار آسمانی و استکبارستیزی، سردار آسمانی و فرهنگ عاشورا، سردار آسمانی و مردم‌داری و سردار آسمانی و همرزمان از جمله محورهای موضوعی این جشنواره است.

پایگاه خبری تحلیلی آبادان نیوز

جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی از سال ۱۳۹۸ و پس از حمله تروریستی آمریکا و شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح پایه‌گذاری شد./ آبادان خبر

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: