کد خبر: ٢٨٢٩٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/10/11-١٠:٣٥

یک دوستار میراث فرهنگی: موزه آبادان نیازمند تنوع بیشتری است.

 

آبادان نیوز _ احمد امیری، دوستدار میراث ‌فرهنگی آبادان در گفت‌وگو با ایسنا در این باره گفت: آثار تاریخی قدیمی و محدودی در موزه آبادان به نمایش در آمده و در عمل به آثار تاریخی این موزه چیزی اضافه نشده است.

امیری با اشاره به اکتشافات آثار تاریخی متعدد از محوطه‌های باستانی استان‌ خوزستان در طول سال‌های گذشته تاکید کرد: توزیع آثار تاریخی متناسب با ظرفیت موزه‌های استان خوزستان از جمله شهرستان آبادان باید توسط متولیان مدیریت شود.

این دوستار میراث فرهنگی با بیان این‌که موزه آبادان یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های استان خوزستان است خاطرنشان کرد: آثار موجود در موزه این شهرستان قدمت تاریخی دارند و ارزشمند هستند اما افراد علاقه‌مند باید اشیای تاریخی متنوعی را مشاهده کنند تا برای بازدید از موزه تمایل بیش‌تری داشته باشند.

در همین زمینه:

نگاهی به موزه آبادان

موزه آبادان را به روز کنید

موزه آبادان به‌روز نیست

موزه آبادان در محله بوارده شمالی در ضلع جنوب غربی دانشکده نفت آبادان و با وسعت تقریبی ۱۸۰۰ مترمربع توسط شخصی به نام علی هانیبال و با همکاری شرکت نفت آبادان تاسیس شد و در سال ۱۳۴۰ مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

در این موزه، آثار مردم‌شناسی و آثار باستانی در معرض نمایش گذاشته شده‌ است و ظروف سفال تاریخی و اشعار نگاشته شده بزرگان شعر و ادب پارسی نیز بر روی دیوارهای آن قابل مشاهده است./ احمد‌امیری

 

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: