کد خبر: ١٢٤٣٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1398/09/05-٢٢:٣٣

گلزار شهدای شهرستان آبادان روز گذشته به مناسبت آئین افتتاحیه سومین جشنواره تئاتر استانی اروند، گلباران شد.

 

آبادان نیوز : گلزار شهدای شهرستان آبادان روز گذشته به مناسبت آئین افتتاحیه سومین جشنواره تئاتر استانی اروند، گلباران شد.

به  گزارش آبادان خبر ، سومین جشنواره تئاتر استانی اروند صبح  روز دوشنبه با حضور معاونت فرهنگی این سازمان و جمعی از مسئولین و هنرمندان عرصه تئاتر با ذکر فاتحه بر روان پاک شهدای هشت سال دفاع مقدس، مدافع حرم و نثار شاخه ای گل، رسما آغاز به کار کرد.

در این مراسم همچنین مدعوین با حضور بر مزار دو هنرمند پیشکسوت تئاتر آبادان (بهمن عیوق و حاتمی نژاد) ادای احترام نمودند.

سپس در ادامه آئین افتتاحیه جشنواره تئاتر اروند، هنرمندان و مسئولین یاد و خاطره علی غلامی هنرمندی که به تازگی از جمع خانواده هنر تئاتر آبادان به دیار باقی سفر کرده است را با رفتن به منزل ایشان گرامی داشتند.

قدرت اله طمیمیان معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند در منزل خانواده علی غلامی این قول را به اهالی فرهنگ و هنر آبادان و خرمشهر داد که  با حمایت های این سازمان آثار و دست نوشته های این هنرمند فقید به زودی منتشر خواهد شد.

مدیر توسعه فرهنگی و هنری  سازمان منطقه آزاد اروند نیز این جشنواره  و استمرار برنامه هایی از این دست را در راستای جریان سازی فرهنگی منطقه دانست و افزود: از ۲۶ اثری که به دبیرخانه این جشنواره رسید ۱۹ تای آن به مرحله بازبینی و در نهایت ۸اثر به بخش مسابقه راه یافت.

حمید بحرینی در ادامه گفت: در نمایش های مذکور، بوم منطقه، موضوعات کلی آزادگی، عشق و همچنین مباحث ضد جنگ کاملا مشهود است.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره از چهارم تا ششم همین ماه و به مدت سه روز در ۲تالار فانوس و  مجتمع خلیج فارس خرمشهر و همچنین در پلاتو ارشاد، تالار شهید آوینی و تئاتر شهر آبادان، برگزار خواهد شد.

بوی خاکستر، لگاح، یک اتفاق ساده، نامه هایی از مردگان می رسد، شلب، مرگ معکوس، نامه هایی به دخترم سهراب و چشم آبی سگ ۸اثر نمایشی است که در این ایام به روی صحنه خواهند رفت و توسط آقایان مجتبی رستمی فر، عادل کروشاوی و رضا نوری داوری خواهند شد.

گفتنی است سومین جشنواره تئاتر استانی اروند ۶آذر ماه در مجتمع فرهنگی هنری خلیج فارس خرمشهر به مدافع صنعت کار خود پایان می دهد.

 

 

 

 

 

مناطق آزاد،خبر مناطق آزاد،اخبار مناطق آزاد،آبادان نیوز،منطقه آزاد اروند،خبرمناطق آزاد،اخبارمناطق آزاد،آبادان نیوز،منطقه آزاداروند

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: