کد خبر: ٢٢٧٣٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/06/30-١١:٥٤

در جامعه امروز که بیکاری یکی از مهم ترین عوامل ایجاد آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی محسوب می شود، نقش کارآفرینان خصوصا ایده پردازان با خلاقیت های نوین نقش مهم و اثر گذاری در ایجاد امنیت و آسایش در محیط های اجتماعی است.

 

آبادان خبر _ به همین منظور سازمان منطقه آزاد اروند در راستای مسئولیت های اجتماعی و ایجاد فضای سرمایه گذاری امن، از هر گونه طرح و برنامه ای که بتواند منطقه را یک گام به سوی توسعه شهری پیش ببرد، حمایت می کند. در امتداد همین تفکر؛ مرکز نوآوری اروند تک، بزرگ ترین شتاب دهنده استان خوزستان که با به کارگیری نخبگان در حوزه های مختلف، به دنبال ایجاد و تسهیل بستر اشتغالزایی است با حمایت سازمان منطقه آزاد اروند توانسته بخشی از جوانان خلاق را گرد هم آورد و با اهداف مهمی همچون حمایت تخصصی از کسب و کارهای نوپا در حوزه های امنیت غذایی، فناوری اطلاعات، سلامت و گسترش ایده های نوآورانه و تقویت توانمندی شرکت های نوپا، خلاق و دانش بنیان فعالیت خود را در منطقه آزاد اروند شروع کند.

« چیوانت» از جمله شرکت هایی است که با همکاری مرکز نوآوری اروند تک تلاش دارد با استفاده از فناوری های جدید و ارائه خدمات نوین بر پایه هوش مصنوعی، به کارآفرینی و بالا بردن کیفیت مشاغل آنلاین بپردازد.
شرکت «ظهورعصر اروند» با نام تجاری «چیوانت» در حال حاضر در حوزه مدیریت پروژه های نرم افزاری خدمات گسترده ای را در زمینه کسب و کارهای اینترنتی ارائه می دهد و امیدوار است با توجه به پیشرفت تکنولوژی و به روز شدن اطلاعات در کشور، همگام با سیستم های مدرن جهانی بتواند خدمات بهتری به شهروندان ارائه دهد.
در همین زمینه معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند

«چیوانت» را تنها سامانه هوشمند خدمات در استان خوزستان معرفی کرد که در راستای ارائه خدمات عمومی، بازار آنلاین، پیک حمل و ارسال کالا راه اندازی شده است و افزود: سازمان منطقه آزاد اروند هرکجا اقدامی در زمینه ایجاد اشتغال انجام گیرد؛ هرچقدر هم به ظاهر کوچک باشد از آن حمایت می کند؛ چراکه دغدغه اول ما ایجاد فضای کسب و کار در جامعه است.

جبار سالم پور با بیان اینکه امروز گرایش به سمت کارآفرینی و خلاقیت در بازار حرف اول را می زند و فضای بهتری را برای جوانان ایجاد می کند، اظهار داشت: قطعا اگر فضای شهر به فضایی سالم و کاری تبدیل شود بسیاری از نابهنجاری های اجتماعی از بین می رود.

وی در خصوص حمایت این سازمان از مجموعه «چیوانت» که زیرمجموعه ای از اروند تک است، توضیح داد: اپلیکیشن «چیوانت» یک ایده خلاقانه در یکپارچه کردن صنوف است که اگر مردم و اصناف از آن حمایت کنند هر دو طرف سود خوبی خواهند کرد.

سالم پور گفت: در گام اول از اقدامات حمایتی از این گروه جوان، با دعوت از روسای اتاق اصناف بستر ایجاد گفتمان بین متولیان« چیوانت» و اصناف را در یک فضای ایده آل فراهم نمودیم تا این گروه بتوانند از ظرفیت های اپلیکیشن خود دفاع کنند که ماحصل آن یک ارتباط دوسویه مثبت بین دو گروه بود.
وی خاطرنشان کرد: امیدوار هستیم متخصصین جویای کار که به تنهایی شرایط ایجاد محیط کسب و کار را ندارند از اپلیکیشن ذکر شده استقبال کنند و جذب این گروه شوند.

جبار سالم پور با تأکید براینکه « چیوانت» هیچگونه گزندی به اصناف و بازار آنها نمیرساند،اظهار داشت: همه باید کمک کنیم این ظرفیت که توسط فرزندان همین منطقه ایجاد شده، بیشتر شناخته شود.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند نقش این سازمان را صرفا حمایتی عنوان کرد و افزود: سازمان منطقه آزاد اروند طی تفاهمنامه ای که با مرکز نوآوری اروند تک منعقد نموده با در اختیار قرار دادن فضای مناسب کاری، نقش حمایتی خود را انجام داده است و این اتفاق در خصوص هرآنچه شرکت خلاق دیگر که در این زمینه فعالیت کنند رخ می دهد؛ در واقع هیچ کاری در منطقه آزاد اروند انحصاری نیست بله طبق وظیفه ذاتی و رسالت اصلی مان تا جایی که بتوانیم از کارآفرینان خلاق، حمایت می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به سمت و سوی دیجیتال مارکتینگ و کسب و کارهای اینترنتی به سرعت در حال رشد و حرکت هستند، توجه به این بخش از اقتصاد اجتناب ناپذیر است.

سالم پور ضمن بیان این مهم که لازم است تمرکز ویژه را برحمایت های همه جانبه از کسب و کارهای اینچنینی داشته باشیم، گفت: شرکت های مطرحی در کشورهای توسعه یافته وجود دارند که با گسترش ویروس کرونا توانستند بیش از سایر کسب و کارها فرصت آفرینی کنند و نقش قابل توجهی در رونق اقتصادی داشته باشند.
***
اپلیکیشن «چیوانت» در واقع یک نوع واسطه ی خدمات است که درخواست مشتریان را با اتصال سریع به بهترین متخصص آموزش دیده و تایید صلاحیت شده ارجاع می دهد و این امکان را برای کاربران خود فراهم می کند تا هر خدمتی را که مورد نیازشان است، به سهولت و در هر ساعتی از شبانه روز سفارش دهند.
خدمات قابل ارائه توسط متخصصین به واسطه اپلیکیشن در قالب 15 گروه شغلی و 200 زیرگروه شغلی است که این گروه ها شامل: آموزش، درمان، زیبایی بانوان، زیبایی آقایان، تأسیسات، برقکاری، لوازم خانگی، ساختمان، خیاطی، تجهیزات الکترونیکی، نظافت و سمپاشی، تصویربرداری، تشریفات، باغبانی و خودرو هستند. از سوی دیگر سامانه «چیوانت» ایجاد شده تا به افراد صاحب مهارت کمک کند تا با تکیه و تمرکز بر تخصص خود کسب درآمد کنند.

 

مناطق آزاد،خبر مناطق آزاد،اخبار مناطق آزاد،منطقه آزاد اروند،آبادان خبر،آبادان نیوز 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: