کد خبر: ١٧٣٤٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/10/11-٠٠:٢٨

مردم را ناامید نکنید!

 

 _محمود تیلا_
 آبادان خبر _ سیر سیاه‌نمایی عملکرد شهردار آبادان در شبکه‌های اجتماعی از همان روزهایی که شهردار سابق برکنار شد آغاز گردید و همزمان با احتمال حضور دوباره دکتر شیرازی در راس مدیریت شهری، ادعاهایی علیه او مطرح میشد که از اساس غلط و یا انحراف از واقعیات بوده و به نوعی این گزاره را القاء می‌ساخت که وی مدیری ناکارآمد است؛ کلی‌گویی و عملیات روانی در فضای مجازی که هیچ گونه جزئیات منطقی و باورپذیری ارائه نمی‌کرد تا به این وسیله ابهام را پیرامون وی همچنان بالا نگاه دارد!
این‌بار تخریب دوران تازه‌ی مدیریت دکتر شیرازی که خدمات قابل قبولی در سالهای مدیریت خود در شهر آبادان بر جای گذاشته، هدف اصلی برخی جریانات در فضای مجازی است و این تریبون‌ها در حال حاضر به جای آنکه قضاوتی منصفانه و منطقی داشته باشند، به بلندگوهای تخریب و سیاه‌نمایی تبدیل شده‌اند.
واكاوی ريشه‌ها و علل شدت یافتن اين پديده در روزهای اخیر البته نيازمند تبيين و شاخص‌سازی عينی برخی پيش‌فرض‌هاست كه در ادامه به آن اشاره می‌شود.
▪︎وقوع آبگرفتگی کوتاه مدت چند هفته قبل، نقطه آغازين اين برنامه هجمه و تخريب گسترده است. در جريان اين حادثه برخی افراد در شبکه‌های اجتماعی همنوا با رسانه‌های بیرونیِ شناخته شده، به صورت كاملاً هماهنگ و برنامه‌ریزی شده، سيلابی سياسی عليه شهردار به راه انداخته و عملكرد و مطلوبيت عمل شهرداری آبادان را زير سوال بردند! اين هجمه‌ها و حملات غير‌منصفانه تا بدانجا ادامه يافت كه فرماندار جهادی به دفاع منصفانه از مجموعه‌ی شهرداری برخاست و در نشست شورای شهر، عملكرد شهرداری در مواجهه با بارندگی‌ها را مثبت و قابل قبول ارزیابی کرد و گفت: «اقدامات شهردار و معاونت خدمات شهری و كاركنان تلاشگر این حوزه در بارندگی‌ها خوب و قابل قبول است.» اظهارنظری منصفانه که با واکنش تند برخی‌ها مواجه شد!
▪︎حضور رییس سازمان بازرسی کل کشور در منطقه، بهانه‌ی دیگری بود تا برخی از آنانی که تنها فیگور مطالبه‌گری و پرسش‌گری را می‌گیرند، موجی علیه مدیریت شهری راه انداخته و چند روزی بر آن سوار شوند و ترکتازی کنند!
▪︎بهانه‌ی بعدی که فرصت هجمه گسترده و سریالی علیه مدیریت شهری را به این جماعت داد حجم سرمایه گذاری بی‌سابقه شهرداری با بهره‌گیری از سرمایه گذاران بومی بود.
▪︎و این اواخر، طرح سوال یک عضو شورای شهر از شهردار بود که فرصتی دوباره برای افزایش هجمه‌ها ایجاد کرد!
راهبردی که برای تخریب مدیریت شهری اتخاذ شده، شباهت زیادی به سبک برخی رسانه‌های معاند خارج‌‌نشین دارد که همیشه با بزرگنمایی و جوسازی‌های کاذب همراه است تا با تحریک احساسات عمومی، موج تخریبی موردنظر خود را هدفمند دنبال کنند.
اکنون سئوال اینجاست که چرا دکتر شیرازی به عنوان یکی از مدیران کارآمد شهری - در سالهای اخیر -، به این سبک غیرمنصفانه مورد هجمه قرار گرفته و می‌گیرد؟ هجمه‌گران از چه چیز در هراس هستند که با این تخریب گسترده، فضای مجازی شهر و باور عمومی شهروندان را مسموم می‌کنند؟!
بنا به تحليل كارشناسان مستقل و منصف، مجموعه مديريت شهری علیرغم مشکلات بی‌شمار، در ماه‌های اخیر توانسته عملكردی قابل قبول از خود به نمايش بگذارد و اين خدمت‌رسانی نيز با شاخص اعتماد شهروندان سنجيده می‌شود. اعتمادی كه به نظر می‌رسد شهردار سابق در تحقق آن طی ۲۵ ماه خدمت، موفق عمل نكرده است.
بنابراين به نظر می‌رسد سيل هجمه‌ها و تخريب‌ها در ماه‌های مانده به انتخابات شوراها روند فزاينده و شديدتری به خود بگيرد که بيشتر در چارچوب جلب توجه شهروندان و جذب رای آنان قابل تبيين است. اين موضوع در آينده صورت روشن‌تری به خود خواهد گرفت.
در هرحال این اتهام‌زنی‌های غیر منصفانه و گاه غیر اخلاقی نمی‌تواند خدماتی که مدیریت شهری داشته را در چشم مردم کوچک کند و البته این فرافکنی‌ها و آدرس غلط دادن‌ها به هیچ وجه نمره قابل قبولی برای این افراد شناخته شده در کارنامه آنها رقم نخواهد زد چرا که قطعاً جز با هدف تضعیف و تخریب چهره‌ی خادمان در اذهان مردم نیست.
بدون تردید سیاسی کاری، شعارسرایی، تخریب و جوسازی علیه مدیریت شهری که عملکرد نسبتاً قابل قبولی در منظر دید مردم داشته کارنامه‌ای برای این جماعت ایجاد نمی‌کند. ایجاد مانع و حاشیه بر سر راه خدمت‌رسانی مدیریت شهری و ناامید کردن مردم به بهانه‌ی پرسش‌گری، گناهی نابخشودنی و کامل کردن پازل دشمن است، برخلاف تصور این جماعت، قطعاً شهروندان فهیم و با بصیرت ما فریب این سیاه‌نمایی‌ها را نمی‌خورند.
کلام رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان به پرهیز از ناامید سازی مردم را همگان باید آویزه‌ی گوش نمایند: «...ما به این جو کمک نکنیم؛ ما در آلوده کردن فضای عمومی ذهن مردم تأثیر نگذاریم؛ یعنی ما باید در جهت عکس عمل کنیم. گاهی اوقات توجّه نمی‌کنیم و این اتّفاق می‌افتد؛ گاهی اوقات در بیان برخی از مشکلات مبالغه می‌کنیم، گاهی اوقات در بیان آن انتقادی که نسبت به یک دستگاهی یا به یک شخصی داریم، مبالغه می‌کنیم. این مبالغه مضر است؛ این مبالغه در آلوده کردن و هرچه بیشتر مضطرب کردنِ افکار عمومی به کار خواهد رفت؛ این کاری است که باید به آن توجّه کرد. و ویروس بدبینی را نباید گسترش داد... کارهای خوب هست، کارهای بد هم هست؛ همه را باید انسان ببیند و بگوید.» «ما نباید کاری کنیم که این پشتیبانی و اعتماد مردم نسبت به دستگاه‌های دولتی و دستگاه‌های اجرائی کشور - چه در بخش قضائی، چه در بخش قوّه‌ی مجریّه و بقیّه‌ی بخش‌ها (مانند) نیروهای مسلّح - سلب بشود.»
اگر عمری بود در خصوص علت اتخاذ این رويه نامعقول تقابلی و حاشيه‌ساز در فضای مجازی و عملیات روانی هماهنگ فعالان خواهم نوشت.

یا حق

 

خوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،خبرخوزستان،اخبار خوزستان،آبادان،خبرآبادان،اخبارآبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،منطقه آزاد اروند،آبادان خبر،خبر خوزستان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: