کد خبر: ٣١٠٧١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1403/01/30-١١:٠٥

با رژیم‌های طاقت‌فرسا خداحافظی کنید!

رازهای کاهش وزن پایدار

چاقی و اضافه وزن، غول‌هایی هستند که بسیاری از افراد در طول زندگی با آن‌ها دست به گریبان هستند.

 

آبادان نیوز _ راهکارهای زیادی برای کاهش وزن وجود دارد، اما متاسفانه بسیاری از افراد به دنبال راه‌حل‌های کوتاه‌مدت و طاقت‌فرسا هستند که در نهایت نه تنها نتیجه‌ای به همراه ندارد، بلکه به سلامتی آن‌ها نیز آسیب می‌زند.

مرضیه عربان، متخصص آموزش بهداشت و ارتقای سلامت، در گفتگویی با ایسنا، رازهای کاهش وزن پایدار و داشتن یک سبک زندگی سالم را فاش کرد. او در وهله اول تاکید می‌کند که باید به جای تمرکز بر روی کاهش وزن در کوتاه‌مدت، به دنبال تغییر سبک زندگی برای سلامتی بلندمدت باشیم.

فعالیت بدنی منظم نقشی کلیدی در این مسیر ایفا می‌کند. حتی اگر اضافه وزن دارید، نگران نباشید! بدن شما برای سوزاندن کالری بیشتر در حین ورزش تلاش می‌کند، پس به جای ناامیدی، به ادامه فعالیت حتی با وجود خستگی زودتر از حد معمول، ادامه دهید.

عربان معتقد است که می‌توان با تقسیم‌بندی فعالیت ورزشی به بخش‌های کوتاه‌تر در طول روز و همچنین مشورت با متخصص تغذیه بر چالش‌های مربوط به ورزش غلبه کرد.

او در ادامه به اهمیت رژیم غذایی سالم در کنار فعالیت بدنی اشاره می‌کند. صبحانه‌ای مقوی، حذف یا محدود کردن شیرینی و شکلات به عنوان میان وعده، کاهش مصرف غذاهای چرب و پرانرژی، جایگزینی نوشابه‌های شیرین با ماست کم‌نمک و کم‌چرب و آب‌میوه‌های طبیعی، مصرف میوه و سبزیجات تازه به جای تنقلات ناسالم و استفاده از مغزها به جای آن‌ها، از جمله مهم‌ترین نکاتی هستند که عربان برای داشتن یک رژیم غذایی سالم ارائه می‌دهد.

فراموش نکنید که کاهش وزن و داشتن یک سبک زندگی سالم سفری است که باید با صبر و حوصله و به تدریج آن را طی کرد. با تغییر نگرش و ایجاد عادت‌های صحیح، می‌توانید به وزنی ایده‌آل و سلامتی پایدار دست پیدا کنید.

به یاد داشته باشید که شما تنها نیستید! در این مسیر می‌توانید از حمایت و راهنمایی متخصصان تغذیه و مربیان ورزشی بهره‌مند شوید./ سلامت

 

تازه‌های سلامت را اینجا بخوانید.

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: