کد خبر: ٣٠٩٩٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1403/01/13-٠٧:٠٤

مطالعات جدید نشان می‌دهد که رژیم کتوژنیک، به ویژه با مصرف چربی‌های سالم مانند اسیدهای چرب امگا ۳، می‌تواند در پیشگیری از سرطان ریه موثر باشد.

 

آبادان نیوز _ این مطالعه که توسط محققان «بی سی کانسر» و موسسه تحقیقاتی «بی چیلدرن هاسپیتال» در بریتیش کلمبیای کانادا انجام شده، در نشریه «سایتفیک ریپورتز» منتشر شده است.

در این مطالعه، محققان تاثیر هفت رژیم غذایی مختلف کتو غنی شده با چربی را روی ایجاد ندول‌های ریوی در موش‌ها بررسی کردند. آنها دریافتند که رژیم‌های کتو، صرف‌نظر از نوع چربی‌های موجود، در پیشگیری از ایجاد غده‌های ریوی در موش‌ها نسبت به رژیم‌های غربی و «۱۵ درصد کربوهیدرات» مؤثرتر بودند.

نکته قابل توجه این است که رژیم کتو غنی شده با روغن ماهی، که سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است، به طور ویژه در جلوگیری از تشکیل ندول ریه موثر بود.

این مطالعه نشان می‌دهد که رژیم کتوژنیک می‌تواند به عنوان یک روش مکمل در کنار درمان‌های سنتی سرطان، به ویژه برای سرطان ریه، مورد استفاده قرار گیرد.

البته لازم به ذکر است که این مطالعه فقط روی موش‌ها انجام شده و برای تأیید این نتایج در انسان، به تحقیقات بیشتری نیاز است./ سلامت

 

تازه‌های سلامت را با ما دنبال کنید.

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: