کد خبر: ١٦٨٣٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/09/06-١٠:٢٨

طبق دستورالعمل اجرای سیاست‌های حمایتی کرونا، برای دریافت یارانه ۱۰۰ هزار تومانی نیاز به ثبت‌نام نیست. مشمولان این کمک بلاعوض چگونه شناسایی می‌شوند و شرط دریافت آن چیست؟

 

به گزارش آبادان نیوز، وام یک میلیون تومانی کرونا و یارانه 100 هزار تومانی هر دو جزو بسته‌های حمایتی دولت در دوره اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی است.

طبق گفته سخنگوی وزارت کار، مشمولان هر دو طرح 11 میلیون خانوار شامل 29 میلیون و 700 هزار نفر است که همه‌ی این افراد فاقد درآمد ثابت هستند و تحت پوشش بیمه نیستند.

اگر چه گفته شده که برای یارانه 100 هزار تومانی نیاز به ثبت‌نام نیست اما در واقع هر دو طرح در قالب یک بسته در نظر گرفته شده که متقاضیان اگر هر دو را می‌خواهند باید کد ملی خود را به شماره 6369 ارسال کنند.

یارانه 100 هزار تومانی به کسانی پرداخت می‌شود که متقاضی وام یک میلیون تومانی باشند و جزو مشمولان این طرح در نظر گرفته شود.

منبع:تجارت نیوز

 

شرایط دریافت وام ۱۰۰میلیون تومانی برای کارگران

به گزارش آبادان خبر، محمدجعفر کبیری، معاون تعاون وزارت کار و رفاه اجتماعی گفت: یک خط اعتباری ۷۵۰۰ میلیارد تومانی برای خانه‌دار شدن کارگران ایجاد شده که می‌توانند با عضویت در تعاونی‌های مسکن از این خط اعتباری استفاده کنند و به ازای هر واحد میانگین ۱۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۱۰ ساله دریافت کنند. او افزود: آنها می‌توانند هم از طریق اقدام ملی مسکن این کار را انجام دهند و هم تعاونی‌های مسکن و مسکن کارگری که مجزا به ادارات کل ما مراجعه می‌کنند و می‌توانند در صورت داشتن مجوز‌های قانونی از این خط اعتباری استفاده کنند.

او ادامه داد: تمامی عزیزانی که به هر دلیلی تاکنون خانه‌دار نشده‌اند به‌ویژه قشر کارگر که در این شرایط اقتصادی دچار تنگنا شده و مستاجر هستند، تعاونی‌های مسکن کارگری می‌توانند تشکیل شوند و اکنون هم از ۱۴ استان درخواست داشته‌ایم و ما هم به این درخواست‌ها پاسخ مثبت داده‌ایم و آنها نیز به بانک معرفی شده‌اند که در این میان، می‌توانند در صورت داشتن زمین یا دریافت زمین از طریق وزارت مسکن، فرآیند خود را طی کنند که این زمین‌ها می‌توانند به‌صورت رایگان یا با اقساط بلندمدت باشند.

کبیری تصریح کرد: زمین در اختیار تعاونی مسکن کارگری قرار داده می‌شود به‌ویژه در نزدیکی نواحی صنعتی که با هماهنگی شرکت شهرک‌های صنعتی، زمین‌هایی که امکان ساخت و زندگی در آنها وجود دارد در اختیار کارگران قرار می‌گیرد و درحال‌حاضر هم چهار نقطه شروع کرده‌اند که بیش از ۸۶۰۰ نفر از کارگران در این تعاونی مسکن عضو شده‌اند.

منبع:تجارت نیوز

 

مددجویان نهادهای حمایتی مشمول وام یک میلیونی و بسته معیشتی هستند؟

به گزارش آبادان نیوز، با آغاز اجرای مرحله دوم طرح کمک معیشتی دولت برای حمایت از اقشار کم درآمد و دهک‌های پایین جامعه که در تعطیلی‌های کرونایی متضرر شده‌اند، سوالاتی درباره مشمولان این دو طرح، مطرح شده است.

یکی از سوالات پرتکرار، مشمول بودن مددجویان نهاد‌های حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد است و اینکه آیا این گروه از افراد مشمول دریافت وام یک میلیون تومانی و بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی هستند یا خیر؟

به همین منظور حامد شمس رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تمامی مددجویان بهزیستی و کمیته امداد شامل این دو طرح هستند.

وی درباره زنان سرپرست خانوار نیز گفت: تمامی زنان سرپرست خانوار مشمول این طرح نیستند و فقط زنان سرپرست خانواری که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند، مشمول این دو طرح هستند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

 

چگونگی حمایت جبرانی معیشت خانوارها در محدودیت‌های کرونایی

به گزارش آبادان خبر، رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت کار گفت: مددجویان نهاد‌های حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد مشمول دریافت وام یک میلیون تومانی و بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی هستند.

به دنبال ارسال سئوالات مطرح شده از سوی برخی رسانه‌های گروهی درخصوص چگونگی حمایت جبرانی معیشت خانوارها در محدودیت‌های شدیدکرونایی، پاسخ مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این سئوالات به شرح زیر است:
آیا افرادی که یارانه بگیر هستند ولی بسته معیشتی را دریافت نمی‌کنند و حقوق ثابت و بیمه نیز ندارند مشمول دریافت این بسته می‌شوند؟
خیر، بسته جدید یارانه معیشتی فقط به افرادی تعلق می‌گیرد که بسته حمایت معیشتی دریافت می‌کنند.
آیا کارگرانی که بیمه تامین اجتماعی دارند، مشمول دریافت بسته حمایتی یارانه می‌شوند؟
خیر، این بسته به افرادی تعلق می‌گیرد که اولاً درآمد ثابتی نداشته باشند، دوم متقاضی وام یک میلیون تومانی کرونایی در ابتدای سال بوده باشند، سوم اینکه دریافت کننده بسته حمایت معیشتی باشند
چرا بسته جدید یارانه معیشتی به تمام یارانه بگیران تعلق نمی‌گیرد؟
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صرفا مجری سیاست‌های ستاد مقابله با کرونا و تصمیمات اتخاذ شده در این زمینه است.
اگر کسی وام یک میلیونی را درخواست کند آیا مشمول دریافت کمک بلاعوض یکصد هزار تومانی نیز می‌شود؟
بله، افراد مشمول بسته جدید معیشتی، یکصد هزار تومان بابت هر یک از اعضای خانواده در چهار ماه پایانی سال و همچنین وام یک میلیون تومان را نیز دریافت می‌کنند. این افراد در مجموع ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر هستند
تا چه زمان امکان تقاضای دریافت وام یک میلیون تومانی بسته یارانه معیشتی وجود دارد؟
از تاریخ چهارم تا یازدهم آذرماه به مدت یک هفته
چرا در برخی از موارد امکان ارسال کد ملی، به سرشماره ۶۳۶۹ وجود ندارد؟
تنظیمات برخی از گوشی‌های تلفن همراه به گونه‌ای است که نیازمند اضافه کردن ۹۸+ قبل از ۶۳۶۹ هستند. در واقع در این گوشی‌ها ارسال پیامک به صورت۹۸۶۳۶۹ + خواهد بود.
من یک کارگر باربر هستم و حقوق ثابت ندارم آیا مشمول دریافت این بسته جدید حمایتی می‌شوم؟
هر فردی که حقوق ثابت نداشته باشد و در فهرست معیشتی بگیران است و در فهرست اول سال حضور داشته باشد مشمول دریافت این بسته می‌شود.
آیا این بسته معیشتی به اعضای انجمن صنفی کارگران ساختمانی که دارای پرداخت بیمه هستند تعلق می‌گیرد؟
اگر فردی مشمول پرداخت بیمه شود چه کارگر ساختمانی و چه کارگر غیر ساختمانی مشمول دریافت این بسته نمی‌شود. به زبان دیگر، تمامی بیمه شدگان تامین اجتماعی مشمول دریافت این بسته نمی‌شوند.
چگونه می‌توان پیگیری کرد که آیا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیامک‌های ارسالی را دریافت کرده است؟
همان‌طور که در اطلاعیه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در خصوص بسته جدید حمایت معیشتی اعلام شد، به افرادی که مشمول دریافت این بسته هستند به نحو مقتضی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

منبع:برنا

 

بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی نیاز به ثبت نام ندارد

به گزارش آبادان نیوز، با آغاز ثبت نام برای دریافت وام یک میلیون تومانی، بسیاری از متقاضیان برای دریافت این وام اقدام کردند.

فرآیند دریافت وام یک میلیونی ساده است و متقاضیان با ارسال کد ملی سرپرست خانوار با سیم کارتی که به نام سرپرست خانوار است به سرشماره ۶۳۶۹، می‌توانند برای دریافت این وام اقدام کنند.

برای برخی از متقاضیان این سوال مطرح شده است که به غیر از وام یک میلیون تومانی چگونه برای بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی ثبت نام کنند،به این دسته از مخاطبان و متقاضیان باید گفت که بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی نیاز به ثبت نام ندارد.

حامد شمس رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این باره، گفت: متقاضیان بسته معیشتی ۱۰۰ هزار تومانی توسط وزارت رفاه شناسایی می‌شوند و در اختیار سازمان برنامه و بودجه برای واریز قرار می‌گیرند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

 

بیشتر بخوانید :

اعلام زمان ثبت نام وام کرونا

اطلاعیه وزارت رفاه درخصوص حمایت جبرانی معیشت خانوارها

 

خوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،خبرخوزستان،اخبار خوزستان،آبادان،خبرآبادان،اخبارآبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،منطقه آزاد اروند،آبادان خبر،خبر خوزستان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: