کد خبر: ٢٣٥٨٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/10/22-١٠:٥٢

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان از افزایش سهمیه سفرهای دریایی لنج داران تا پایان سال جاری خبرداد.

 

به گزارش آبادان خبر؛ گفتگوی ویژه خبری امروز با حضور نماینده لنجداران و معاون اقتصادی استاندار خوزستان روی آنتن رفت.

نماینده لنجداران در این گفت و گو با اشاره به مشکلات لنج داران در بنادر آبادان و خرمشهر گفت: براساس قانون،لنجداران در سال تنها مجاز به انجام دو سفر به کشور‌های حوزه خلیج فارس برای واردات کالا‌های ته لنجی هستند.

این موضوع سبب مشکلات معیشتی برای لنج داران و گلایه آنان شده است.

مسعود حیاوی از مسئولان استانی خواست در زمینه افزایش سهمیه سفر لنج داران اهتمام بیشتری داشته باشند چرا که در غیر این صورت کسب و کار آنان بیش از پیش دچار چالش خواهد شد.

نماینده لنج داران خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰ درصد جمعیت آبادان از طریق صیادی و لنجداری امرار معاش می‌کنند که با توجه به مشکلات گمرکی و ناهماهنگی بین بخشی که در این شهرستان وجود دارد بسیاری از این افراد تصمیم به مهاجرت گرفتند.

او ادامه داد: بعلت مشکلاتی که درزمینه صادرات و واردات در آبادان وجود داشت از هزار و دویست فروند لنجی تنها  ۳۰ فروند مشغول فعالیت هستند که این امر سبب کاهش اشتغالزایی و رونق اقتصادی شده است.

افزایش سهمیه سفر‌های دریایی لنجداران

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان نیز گفت: برای رفع مشکلات اقتصادی و تجاری مردم مرزنشین و لنج داران طی هفته‌های گذشته همراه با مسئولان مربوطه به آبادان سفر و مشکلات به صورت میدانی بررسی شد.

رضا فتوحی افزود: در این بازدید همه دستگاه‌ها برای رفع مشکلات قول پیگیری دادند که تا حدودی این مشکلات رفع شده است.

او در ادامه از افزایش سفر‌های دریایی برای لنج داران تجاری تاپایان سال خبر داد و افزود: به دنبال این هستیم تا زمینه افزایش سفر دریایی لنجدران را به ۴ سهمیه با سوخت یارانه‌ای برسانیم و تا پایان سال این مصوبه اجرا میشود.

سوخت یارانه‌ای به لنج داران کالا‌های ته لنجی

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان تصریح کرد: باید تمام ضوابطی که در کل کشور برای لنج داران اجرا می‌شود در استان خوزستان نیز اجرایی شود تا آن‌ها بتوانند امرار معاش کنند.

بازارچه مرزی اروند کنار

فتوحی خاطرنشان کرد: یکی از کار‌های اساسی که درحال حاضر بدنبال آن هستیم راه اندازی بازارچه اروند کنار است، زیرا با راه اندازی این بازارچه اشتغالزایی صورت می‌گیرد و معیشت مردم بهبود پیدا می‌کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت:استان خوزستان از پتانسیل بالایی برخوردار است که متاسفانه هنوز شکوفا نشده است.

نماینده لنجداران در شهرستان آبادان نیز با اشاره به موانع موجود برای راه اندازی بازارچه مرزی گفت:باید نیاز بازار شناسایی شود و ملوانان کالا‌های مورد نیاز مردم را در این بازارچه وارد و عرضه کنند.

او اضافه کرد: امیدواریم مسئولان مربوطه نگاه ویژه‌ای به لنج دران و تجار شهرستان آبادان داشته باشند.

رونق محصولات اقتصادی

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان اضافه کرد: باید محصولات اقتصادی نظیر خرما و شیلات در مرز تجاری اروند رونق یابد.

او با بیان اینکه باید شاخص‌های اقتصادی را در جنوب تکان دهیم و به سمت اقتصادی پویا پیش رویم گفت: دستگاه‌هایی اجرایی باید با وحدت رویه مشکلات اقتصادی منطقه بویژه اروندکنار را حل کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آبادان،خبرآبادان،اخبارآبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،خبرابادان،اخبارابادان،خبر ابادان،اخبار ابادان،خوزستان،خبرخوزستان،اخبارخوزستان،خبر خوزستان،اخبار خوزستان،آبادان خبر،آبادان نیوز،لنج

منبع : خبرگزاری صدا و سیما

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: