کد خبر: ٢٨٠٩٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/09/23-١١:٠٠

نشست بررسی پروژه احداث پل جدید خرمشهر برگزار شد.

 

به گزارش آبادان نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، در آستانه آغاز به‌کار پروژه احداث پل جدید و ۶ بانده خرمشهر، نشستی در راستای بررسی موضوع در حضور اعضای شورای شهر و شهردار خرمشهر، مشاورین و مجریان طرح به ریاست معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند در محل سالن جلسات شهید عبدالرضا موسوی برگزار شد. 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان خبر 

پل ۶ محوری و جدید خرمشهر، در کنار پل سوم خرداد با مساحتی به طول ۵۳۰ متر و عرض ۳۰ متر در حداکثر ارتفاع  ۱۵ متر احداث خواهد شد و دارای ۶ محور (۳ باند ورودی و ۳ باند خروجی) خواهد بود.

این پل که دارای ۲۴ متر عرض آسفالته مفید است که با مدل صندوقه‌ای و عرشه بتنی احداث خواهد شد، ضمن ایمن‌سازی پل ارتباطی به شهر خرمشهر، مشکل ترافیکی این بخش از شهرستان را نیز مرتفع خواهد کرد.

کارفرمای این طرح سازمان منطقه آزاد اروند است و پس از پایان مطالعات و انجام بررسی‌های لازم، پیمانکار پروژه نیز از طریق مناقصه قانونی انتخاب خواهد شد.

پژمان فرجی، معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند در این نشست با دعوت از مدیران شهری و منطقه برای اهتمام بخشیدن برای اجرای این طرح ملی، از برگزاری جلسات متعدد برای تأمین اعتبار لازم، مطالعات و طراحی پروژه خبر داد و گفت: در سال‌های گذشته کارهایی برای تداوم فعالیت پل‌های خرمشهر صورت گرفت که بیشتر شکل مسکن داشت و تاکنون کار اساسی برای این شاهرگ ارتباطی شهرستام انجام نشده است.

فرجی با اشاره به ابلاغ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص احداث این ‌پل، ادامه داد: در کنار شرح وظایف سازمان منطقه آزاد اروند، تصمیم بر آن شد که علیرغم مشکلات اعتباری موجود در نهاد حاکمیتی، احداث پل جدید تسریع شده و تیم فنی مهندسی این سازمان، با جدیت روی این موضوع کار کرده و طراحی صورت دادند اما به دلیل فقدان اعتبارات تا کنون مسکوت مانده بود.

وی با بیان اینکه تصمیم بر این شد که این کار به صورت گروهی صورت گیرد، یادآور شد: مدیران شهری و منطقه در بحث اجرای این پروژه بزرگ در کنار ما خواهند بود تا بتوان ضمن انجام خدمتی به منطقه، مشکلات موجود در حوزه ترافیکی خرمشهر، کاهش یابد.

پایگاه خبری تحلیلی آبادان نیوز

معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند با  بیان اینکه این پل یک سازه آبی محسوب می‌شود و مشکلات خاص خود را دارد و نیاز به مجوزهایی است که وزارت نیرو در این خصوص باید با ما همکاری لازم را داشته باشد، تصریح کرد: پل قدیم خرمشهر یک اثر ملی و ثبت دفاع مقدس است که همکاری حوزه میراث فرهنگی را می‌طلبد، در بحث زیرساخت‌های شهری نیز با یک سری موانع مواجه هستیم که نیاز است دستگاه‌های شهری به یاری ما بشتابند، همچنین شهرداری خرمشهر در حیطه تملک اراضی و مرتفع ساختن تعارض‌ها، باید در کنار سازمان منطقه آزاد اروند حضوری پررنگ داشته باشد.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: