کد خبر: ٣٠١١٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1402/09/29-١٠:٥٥

بسته خبری اقتصادی

آخرین های اقتصادی

دراین بسته خبری آخرین اخبار اقتصادی تشریح می شوند.

 

آبادان نیوز _ آخرین های اقتصادی را باما دنبال کنید.

 

فرمول جدید حقوق بازنشستگان

درجریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳ در صحن علنی مجلس شورای اسلامی جعفر قادری نماینده مردم شیراز به عنوان موافق گفت: اگر دولت درآمدهای نفتی را بیشتر از این پیش‌بینی می‌کرد تا این اندازه اعتراض نسبت به لایحه وجود نداشت و دولت واقع بینانه بودجه را تدوین کرده است.

وی افزود: تلاش دولت در لایحه جبران کسری تراز عملیاتی است. اگر دولت درآمدهای نفتی را بیشتر از این پیش‌بینی می‌کرد تا این اندازه اعتراض نسبت به لایحه وجود نداشت حال اینکه دولت واقع بینانه بودجه را تدوین کرده است.

این نماینده مجلس گفت: درخصوص نرخ گندم و یارانه می‌توانیم با کنترل اتباع غیرمجاز از طریق سامانه‌های پیش‌بینی شده مشکلات را مرتفع کنیم.

قادری اضافه کرد: در خصوص برخی نگرانی‌ها در مورد افزایش ۱۸ درصدی حقوق بازنشستگان، به نظر می‌رسد این ۱۸ درصد مازاد بر منابع پیش‌بینی شده در همسان‌سازی است./ اخبار اقتصادی


آخرین وضعیت کالابرک الکترونیکی

سیدصولت مرتضوی درحاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران در خصوص کالابرگ الکترونیکی عنوان کرد: موضوع کالا برگ الکترونیکی در بیشتر فروشگاه‌های زنجیره‌ای توسعه یافته و هر ماه نسبت به ماه دیگر استقبال مردم از آن بیشتر می‌شود و این آمادگی برای استفاده هفت دهک اول از این مزیت وجود دارد و منابع لازم برای این موضوع پیش بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: بدون هیچ تاخیری یارانه تشویقی به حساب کاربران تزریق می‌شود تا مشکلی در این حوزه نباشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تمام شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه به سامانه مودیان مالیاتی متصل هستند، بیان کرد: این شرکت‌ها کمترین بدهی معوق شده را به سازمان امور مالیاتی و وزارت اقصاد دارند.

درباره اینکه آیا عملکرد تعاونی‌ها به صورت قانونی انجام می‌شود، گفت: اصل تعاونی‌ها بر انجام درست وظایف است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره سامانه مودیان مالیاتی و اینکه آیا شرکت‌های زیر مجموعه این وزارتخانه به این سامانه متصل شدند یا خیر، افزود: تمام شرکت‌های زیر مجموعه به سامانه متصل هستند و در حوزه قانون مالیات‌های خود را پرداخت می‌کنند و اگر رصد شود، خواهید دید که شرکت‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کمترین بدهی معوق شده را به سازمان امور مالیاتی و وزارت اقتصاد دارند.

وی درباره اینکه آیا وزارت تعاون، در آستانه شب یلدا به پویش یلدای مهربانی پیوسته است، عنوان کرد: این کار دولتی نیست بلکه فردی و شخصی است. ولی همکاران ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله افرادی هستند که به این پویش پیوسته‌اند.

مرتضوی درباره اینکه به رغم ابلاغ قانون بیمه کارگران ساختمانی اما هنوز بیشتر آنها بیمه نشدند، توضیح داد: این قانون توسط ریاست جمهوری ابلاغ شده است و از تاریخ ابلاغ طبق قانون باید اجرا شود و سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور به تمام شعبات خود این قانون را ابلاغ کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: اگر در برخی از شعبات سازمان تامین اجتماعی، این قانون اجرا نمی‌شود، اطلاع رسانی کنید تا نسبت به پیگیری آن اقدام شود./ خبر اقتصادی


کارمزد این وام‌ها به زودی صفر می‌شود

احسان خاندوزی اظهار کرد: امسال میزان برخورداری مردم از تسهیلات تنها بانک قرض الحسنه دولتی کشور دو برابر افزایش یافته و تا پایان سال نیز تعداد تسهیلات گیرندگان از این بانک به بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر می‌رسد. همچنین میزان تسهیلات نسبت به سال ۱۴۰۱ معادل ۶۰ درصد افزایش مبلغی خواهد داشت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: از دی ماه نیز برای تسهیلات وام‌های خرد کارمزد صفر خواهد شد و برای سال آینده تلاش این است که به مرور برای وام‌های متوسط و با سطوح بالاتر سطح کارمزد از ۴ درصد کمتر و کمتر شود./ اخبار اقتصادی


صادرات بیش از ۱۳ میلیون تن کالا از گمرکات خوزستان

ناظر گمرکات خوزستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۳ میلیون و ۲۳۰ هزار تن کالا به ارزش ۳ میلیارد و ۷۱۲ میلیون دلار از گمرکات خوزستان به خارج از کشور صادرات شده که از نظر وزنی ۲۴ درصد افزایش یافته است.

بهروز قره بیگی افزود: در این مدت بیش از ۱۰ میلیون و ۱۰۰هزار تن کالا شامل ذرت، جو، گندم، برنج، شکر، کنجاله سویا، روغن خام آفتابگردان روغن پالم، پارچه، ام‌دی‌اف و لوازم یدکی به ارزش ۶ میلیارد و ۸۰ میلیون دلار از گمرکات خوزستان وارد کشور شده است.

گاز پروپان، قیر جامد، نفت‌های سبک و سنگین، هیدروکربن، کلینکر، مواد غذایی و محصولاتی کشاورزی عمده کالا‌های صادراتی از گمرکات خوزستان بوده که به کشور‌های چین، امارات، عراق، ترکیه، افغانستان، پاکستان، هند و اندونزی صادر شده‌اند./ خبر اقتصادی

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: