کد خبر: ٢٣٨٧٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/11/13-١٣:٢٧

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در ستاد منطقه‌ای کرونا گفت: با توجه به آمار تصاعدی افراد مبتلا کرونا، هفته‌های سختی در پیش روی منطقه جنوب غرب خوزستان است.

 

به گزارش پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آبادان، دکتر شکراله سلمان‌زاده، پیش از ظهر امروز در ستاد منطقه‌ای کرونای جنوب غرب خوزستان اظهار کرد: در این جلسه تصمیمات خوبی برای اعمال محدودیت‌‎ها اتخاذ شد که از میان آنها می‌توان به غیرحضوری شدن کلاس‌های درس اشاره کرد.
وی با اشاره به اینکه تصمیمات یادشده برای مصوب شدن به ستاد استانی کرونا اعلام می‌شود، افزود: امیدوار هستم که روز شنبه هفته آینده و بعد از برگزاری ستاد استانی کرونا، مصوبات نهایی خوبی را برای محدودیت‎‌ها داشته باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته 205 مورد جدید مثبت کرونا در جنوب غرب خوزستان ثبت شده است، گفت: تعداد بستری‌های ما نیز افزایش داشته و در همین بازه زمانی با بستری شدن 11 کرونایی دیگر تعداد بستری‌های ما در بیمارستان‌ها به عدد 27 رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: کنترل امیکرون با بقیه سویه‌ها تفاوتی ندارد و اگر طرح شهید سلیمانی به خوبی اجرا شود به خوبی موثر خواهد بود و در کنار این طرح نیازمند حمایت جدی مردم هستیم.
دکتر سلمان‌زاده تاکید کرد که مردم به هیچ عنوان بدون ماسک از منزل خارج نشوند، در تجمعات شرکت نکند و در واقع نقش اصلی را برای کنترل امیکرون خود مردم عزیزمان ایفا خواهند کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: در حوزه بازار نیز بحث ما تاکید بر رعایت ضوابط بهداشتی هم از سوی مردم و هم از سوی کسبه است، ادارات نیز در این مسیر باید مشارکت داشته باشند تا طرح شهید سلیمانی به خوبی اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: باورهای غلطی در خصوص سویه امیکرون برای مردم ایجاد شده است ولی در واقع با توجه به اینکه افراد زیادی با این سویه درگیر خواهند شد در صورت رعایت نکردن ضوابط، مرگ و میر احتمالی نیز بالاتر از قبل خواهد شد.
در ادامه نادر عمیدزاده، فرماندار ویژه خرمشهر نیز اظهار کرد: متاسفانه به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی توسط برخی از شهروندان رنگ کرونایی شهرستان خرمشهر از آبی به زرد تغییر پیدا کرد و ما نیز براساس تصمیم ستاد ملی کرونا محدودیت‌هایی را اعمال می‌کنیم.
وی افزود: با توجه به روند صعودی افراد مبتلا، نظارت‌ها بر صنوف، ادارات، دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های مختلف را افزایش می‌دهیم.
فرماندار ویژه خرمشهر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه به ایام پایان سال نزدیک می‌شویم و مردم برای خرید خود در بازار حضور بیشتری دارند، این خواهش را داریم که شهروندان خریدهای خود را با رعایت ضوابط بهداشتی انجام بدهند و نسبت به تزریق واکسن تعجیل کنند.
حبیب‌الله رمضانی، مدیر آموزش پرورش آبادان نیز در این جلسه عنوان کرد: براساس آخرین بخشنامه وزارت آموزش و پرورش و با تایید ستاد ملی کرونای کشور، در روزهای گذشته آموزش‌های حضوری را در مدارس با حضور همکاران و تقسیم‌بندی محدود دانش‌آموزان و با رعایت کامل ضوابط بهداشتی دنبال کردیم.
وی افزود: با توجه به شیوع سریع سویه امیکرون، ستاد کرونای استان خوزستان با توجه به رنگ‌بندی جدید، نسبت به حضوری یا غیرحضوری شدن کلاس‌ها تصمیمات جدید را اعلام می‌کند.

 

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز،واکسن کرونا 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: