کد خبر: ٢٥٠٤٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/02/22-١٥:٢٧

داود مختاریانی

 

آبادان خبر - ماجرای بازیکن گابنی باشگاه گل گهر که به دلیل نقص در مدارک با رأی کمیته انضباطی و تائید کمیته استیناف به محکومیت این باشگاه و کسر امتیاز منجر شد، با درخواست اعاده دادرسی مجدد به کمیته استیناف ارجاع داده شده است تا در صورت موافقت، پرونده مجدداً بررسی شود.
باشگاه گل گهر این امکان را داشت که به جای درخواست اعاده دادرسی، پرونده را یکراست به دادگاه بین‌المللی ورزش(CAS) ببرد و در آنجا پیگیر شود، ولی مدیران باشگاه ترجیح دادند فعلاً به جای دادگاه بین‌المللی در داخل کشور پیگیر اعتراض خود باشند.

اگر دعوای یک بازیکن یا مربی خارجی به دادگاه بین‌المللی کشیده شود قابل فهم است، ولی وقتی اختلاف‌های داخلی هم به دادگاه بین‌المللی کشیده می‌شود، هم برای ورزش و هم برای رکن قضایی آن عواقب خوبی نخواهد داشت و به اعتبار آنها لطمه وارد می‌کند.

با توجه به اینکه ساختار کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و کمیته استیناف تقریباً مشابه هم است و بعد از سال‌ها فعالیت هیچکدام نتوانسته‌اند جایگاه و اعتبار مناسبی در تشکیلات ورزش و بین اهالی ورزش (به ویژه فوتبال) پیدا کنند، باید به فکر تغییرات اساسی در ساختار آنها بود.

وقتی علاوه بر اختلاف با بازیکنان، مربیان و باشگاه‌های خارجی، کم کم اختلاف‌های داخلی هم به سمت دادگاه بین‌المللی می‌رود که هزینه زیادی برای رسیدگی به پرونده‌ها طلب می‌کند، یعنی هنوز رکن قضایی ورزش در داخل اعتبار لازم را ندارد تا طرفین دعوا بعد از صدور رأی به آن تمکین کنند.

یکی از دلایل عدم توفیق کمیته انضباطی و کمیته استیناف در کسب اعتبار لازم در بین اهالی ورزش، وجود خلأهای قانونی در حوزه انضباطی ورزش است که باید با بررسی و مطالعه جدی توسط کارشناسان این حوزه هرچه زودتر نسبت به رفع آنها اقدام شود، زیرا اگر وضع به همین منوال باقی بماند، در آینده‌ای نه چندان دور، رکن قضایی ورزش عملاً هیچ جایگاهی نخواهد داشت.

متاسفانه در بسیاری از پرونده‌ها شایعاتی مبنی بر توصیه پذیری به کمیته انضباطی و کمیته استیناف منتشر می‌شود، ولی در مقابل هیچ عکس‌العملی از طرف فدراسیون فوتبال یا خود این کمیته‌ها در رد این شایعات به شکل رسمی دیده نمی‌شود که همین امر موجب بد گمانی در بین اهالی فوتبال شده است.

تغییر ساختار کمیته انضباطی و کمیته استیناف فدراسیون و رفع مشکلات فعلی و اعتباربخشی به آرای رکن قضایی فدراسیون فوتبال می‌تواند وضع فعلی را تغییر دهد و اعتماد و اطمینان از عملکرد این حوزه را بین اهالی ورزش و هواداران به وجود آورد.

اکنون نوع برخورد و صحبت‌های بعضی از اهالی فوتبال حاکی از ان است که هیچ تصوری از برخورد رکن قضایی فدراسیون ندارند و به راحتی نسبت به داور، بازیکنان حریف و حتی تبانی سایر تیم‌ها اظهار نظر می‌کنند.

منبع:اطلاعات

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: