کد خبر: ٢٣٥٦٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/10/20-١٥:٢٤

داود مختاریانی

 

آبادان خبر - از قدیم نقل است که «عشق چشم را کور می‌کند». بعضی از هواداران تیم‌های فوتبال هم به دلیل عشق و علاقه‌ای که به تیم خود دارند بسیاری از واقعیت‌ها و اتفاقات را نمی‌بینند و به جای طلب بازی جذاب همراه با کسب پیروزی از مربیان و مدیران تیم خود، بیشتر مشغول حواشی مسابقات، تصمیمات داور و اعتراض به توجه فلان شخص و فلان سازمان به سایر تیم‌ها شده‌اند.
یکی از ارکان اصلی اعتبار تیم‌های فوتبال تعداد هواداران و میزان محبوبیت تیم است. یک تیم فوتبال هرچقدر محبوب‌تر باشد و هواداران زیادی داشته باشد، اعتبار بیشتری خواهد داشت.

مدیران و مربیان خوب و کار بلد از این اعتبار در جهت ارتقای بیشتر و بهتر کیفیت تیم استفاده می‌کنند و امانتی که هواداران به آنها سپرده‌اند را به خوبی حفظ می‌کنند.

در یک تیم فوتبال اگر مدیر و مربی با دانش و در جهت موافق هم حرکت کنند، اعتبار تیم را از نظر فنی، مالی و حتی فرهنگی ارتقاء می‌دهند و هواداران از نتیجه اقدامات آنها لذت می‌برند.

در مقابل اگر مدیر و مربی کاربلد نباشند، اعتبار تیم را به خطر می‌اندازند و برای اینکه بتوانند هوادار عاشق را راضی نگهدارند و اشتباهات خود را بپوشانند، شروع به حاشیه سازی و فرافکنی می‌کنند تا تمرکز هوادار را به هم بریزند و ذهن آنها را از بی کفایتی خود دور کنند.

این همه اعتراض به داور، حواشی غیر ورزشی و مصاحبه‌ در مورد مشکلات مالی تیم هیچ هدفی ندارد به غیر از اینکه بخواهد هوادار را از واقعیت گمراه کند.

آیا تا کنون از خود پرسیده‌اید چرا وقتی مربی یک تیم، بازیکن خارجی گرانقیمت ولی بی کیفیت را تأئید می‌کند و مدیر باشگاه آن بازیکن را می‌خرد، بعد از اینکه معلوم می‌شود آن بازیکن خارجی در زمین به اندازه یک بازیکن متوسط داخلی کارایی ندارد، مدیر باشگاه به مربی خود به خاطر تائید فنی آن بازیکن هیچ اعتراضی نمی‌کند؟

چرا وقتی بر اساس حکم فیفا پنجره نقل و انتقالات یک تیم بسته شده و باشگاه مجبور به پرداخت چند برابر اصل بدهی به بازیکنان و مربیان خارجی می‌شود، در سطوح بالای مدیریتی هیچ گلایه‌ای علیه مربی یا مدیری که اشتباه او باعث این اتفاق شده است، نمی‌شود؟

در کدام تیم باشگاهی مطرح جهان اینقدر حاشیه در کنار زمین و اخبار غیر واقعی از درون تیم و بیانیه‌های آتشین که باعث تحریک هوادار می‌شود می‌بینیم؟

چرا مربیان و مدیرانی که در تیم‌های قبلی خود موفق نبوده‌اند، بعد از اعتراض هواداران و فشار افکار عمومی به راحتی آب خوردن به تیم دیگری می‌روند و چرا یک سیکل ثابت مدیریتی و مربیگری در فوتبال داخلی وجود دارد؟

تا وقتی هوادار هوشیار و پرسشگر نباشد آش همین آش است و... وقتی هوادار به جای اینکه از مربی و مدیر تیم خود بپرسد چرا بابت قرارداد فلان بازیکن بی کیفیت به باشگاه این همه خسارت به باشگاه وارد شده است و مقصر کیست به خوشحالی بابت کسر امتیاز از تیم رقیب مشغول باشد، در این فوتبال همیشه هوادارانی مغموم، در مقابل مدیران و مربیان مشعوف خواهیم داشت.

 

 

فوتبال،فیفا،آبادان خبر،آبادان نیوز 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: