کد خبر: ٢٣٤٧٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/10/14-١٦:٣٣

داود مختاریانی

 

آبادان خبر - این روزها به خاطر خبر حذف احتمالی دو تیم پرسپولیس و استقلال از مسابقات قهرمانی آسیا نام «کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال» را بیشتر از همیشه می‌شنویم.
کمیته‌ای که وظیفه آن بررسی امکانات باشگاه‌های فوتبال بر اساس قوانین فیفا و صدور مجوز حرفه‌ای برای آنهاست که مشکلات به وجود آمده برای صدور مجوز حرفه‌ای دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به دلیل سهل‌انگاری اعضای همین کمیته است. هرچند این روزها اعضای این کمیته در مصاحبه با رسانه‌ها ادعا می‌کنند که مشکل به وجود آمده ارتباطی با آنها ندارد، ولی شکی نیست که حساسیت کنفدراسیون فوتبال آسیا روی باشگاه‌های فوتبال ما دقیقاً به خاطر بی توجهی و نا آشنا بودن اعضای این کمیته به وظایف خود زیاد شده است.

حدود یک ماه قبل این کمیته به مدیران چند باشگاه‌ فوتبال از جمله پرسپولیس و استقلال اعلام کرد که شرایط دریافت مجوز حرفه‌ای را ندارند. بلافاصله جلسه‌ای با حضور وزیر ورزش و مدیران عامل باشگاه‌های مورد نظر و اعضای کمیته صدور مجوز فدراسیون فوتبال برگزار شد و در این جلسه اعضای کمیته قبول کردند که مهلت سه ماهه به باشگاه‌ها بدهند تا ایرادهای خود را برطرف کنند.

یعنی همه این بزرگواران لحظه‌ای هم با خود فکر نکردند که اگر قرار بود یک مشکل بین‌المللی به همین راحتی و با حضور افرادی که با هم تضاد منافع ندارند و در واقع همه عضو یک زیر مجموعه هستند حل شود، چرا سایر کشورها این ‌قدر شرایط را برای باشگاه‌های فوتبال خود برای گرفتن مجوز حرفه‌ای سخت می‌گیرند؟

چرا آنها هم مانند شما جلسه ای با حضور وزیر ورزش و مدیران عامل باشگاه‌هایشان برگزار نمی‌کنند و در آخر جلسه برگه تائید حرفه‌ای بودن باشگاه‌ها را به آنها تحویل نمی‌دهند؟

کنفدراسیون فوتبال آسیا وقتی متوجه شد که چند باشگاه در ایران، بعد از جلسه با اعضای این کمیته توانسته‌اند مجوز خود را دریافت کنند، روی این موضوع حساس شده و مدارک باشگاه‌ها را برای بررسی به یک شرکت بین‌المللی سپرده است و آنها هم حدود ۶۰۰ صفحه ایراد از مدارک گرفته‌اند!

جالب است که اعضای مسن این کمیته که هیچکدام نه به زبان انگلیسی برای ارتباط با کنفدراسیون فوتبال مسلط هستند و نه با قوانین روز فوتبال آشنایی دارند، حتی از جایگاه کمیته‌ای که در آن عضو هستند هم خبر ندارند و در مصاحبه‌های خود این ادعا را دارند که آنها از طرف کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب شده‌اند تا به عنوان نماینده این کنفدراسیون وضع باشگاه‌های ایرانی را به لحاظ داشتن شرایط حرفه‌ای بررسی کنند!

در حالی که اصلاً کنفدراسیون فوتبال آسیا اسم آنها را هم نمی‌داند و فقط از فدراسیون‌های فوتبال خواسته است کمیته‌ای برای بررسی شرایط باشگاه‌های فوتبال جهت اهراز صلاحیت حرفه‌ای بودن تشکیل دهند.

متأسفانه عملکرد این پیرمردهای پرحاشیه، به اعتبار فوتبال هم لطمه وارد کرده است. وگرنه دلیلی نداشت که بررسی پرونده باشگاه‌های ما را به شرکت مستقل خارجی واگذار کند.

 

 

 

فدراسیون فوتبال،کنفدراسیون فوتبال آسیا،آبادان خبر،آبادان نیوز 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: