کد خبر: ٣١٠٩٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1403/02/01-١١:٠٣

با افزایش سن، موها به طور طبیعی سفید می‌شوند اما با مصرف برخی میوه‌ها می‌توان این روند را به تعویق انداخت و از موهایی سالم و درخشان لذت برد.

 

آبادان نیوزدر این مطلب به معرفی چند میوه معجزه‌گر برای جلوگیری از سفید شدن مو می‌پردازیم:

1. موز: موز سرشار از ید، آهن، ویتامین B، B2 (تیامین) و B3 (نیاسین) است. این عناصر به استحکام بیشتر مو و تقویت فولیکول‌های آن کمک می‌کنند. مخلوط موز، عسل و آب لیمو برای تغذیه و رشد بیشتر مو بسیار مناسب است.

2. آملا: این میوه به کند شدن روند سفید شدن مو کمک زیادی می‌کند. مصرف ترکیب آملا با لیمو برای ماندگاری طولانی‌تر موهای سیاه بسیار موثر است.

3. آب لیمو: آب لیمو ماده‌ای موثر در تقویت ریشه و رنگدانه‌های مو است. ترکیب پودر آملا، آب لیمو و کشک را 45 دقیقه قبل از استحمام روی پوست سر خود بمالید و سپس سر خود را با آب گرم بشویید.

4. بلوبری: بلوبری حاوی ویتامین C است که به بهبود گردش خون کمک می‌کند. تقویت گردش خون در زیر پوست سر باعث تغذیه بهتر فولیکول‌های مو می‌شود.

5. زغال اخته: زغال اخته به دلیل دارا بودن مقدار قابل توجهی ویتامین C، جریان خون در کف سر را افزایش می‌دهد و از سفید شدن مو جلوگیری می‌کند.

6. آووکادو: آووکادو حاوی ویتامین B است و نقش زیادی در استحکام بخشیدن به فولیکول‌های مو دارد.

7. کیوی و توت فرنگی: این میوه‌ها نیز حاوی ویتامین C هستند. ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان است و به دفع روغن‌های اضافی بدن کمک می‌کند.

نکات مهم:

  • کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی مهم‌ترین دلیل سفید شدن مو است.
  • میوه‌ها حاوی عناصر و ویتامین‌های مغذی هستند که به سلامت مو کمک می‌کنند.
  • علاوه بر مصرف میوه‌ها، باید از رژیم غذایی مغذی و سالم پیروی کرد و از استعمال دخانیات و مصرف زیاد کافئین خودداری کرد./ سلامت

 

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: